Beemster brengt reclameheld Peer Mascini terug op de buis


08.05.2007 / 15:08 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Beemster

Beemster

Beemster brengt reclameheld Peer Mascini terug op de buis

8 mei 2007 - Peer Mascini maakt zijn rentree als reclame-icoon in de nieuwe commercial van Beemster. In de spot van de kaasmaker bezoekt Peer de Beemster waar de koeien flink in de watten worden gelegd. Zo neemt hij een kijkje bij de 'jakoezzie' en houdt hij een oogje in het zeil tijdens een wilde rodeorit van één van de gevlekte viervoeters. De commercial is vanaf 10 mei op de buis.

Koeien motiveren
Tijdens de shoot bleek al snel dat de samenwerking tussen Peer en de koeien nog steeds op rolletjes loopt. 'Door mijn jarenlange ervaring met de Nederlandse koe weet ik als geen ander hoe ik ze kan motiveren om het beste uit zichzelf te halen. De opnames waren dan ook een eitje', vertelt Peer Mascini over de commercial die door reclamebureau Doom & Dickson werd ontwikkeld. Zijn gewicht in Beemster kaas, dat Peer voor zijn inspanning ontvangt, doneert hij aan de voedselbank. Op donderdag 10 mei zal hij om 14.00 uur de 93 kg wegende kaaskolos bij het voedselbank verdeelcentrum aan de Oosterburgervoorstraat 181 te Amsterdam afleveren.

Weidegang stimuleren
Beemster verwent haar koeien sinds 2002 door de weidegang van de dieren financieel te stimuleren. Op deze manier zorgt de kaasmaker ervoor dat de boeren hun koeien zolang mogelijk in de wei laten grazen. De norm die het bedrijf hiervoor hanteert ligt op minimaal honderd dagen per jaar vijf graasuren per dag. Beemster doet dit omdat het merk van mening is dat gelukkige koeien een betere kwaliteit melk leveren wat de smaak van de kaas ten goede komt.

Hollands tafereel behouden
Weidegang maakt kaas gezonder doordat de melk van koeien die vers gras eten een betere verhouding tussen de meervoudig onverzadigde vetzuren en de verzadigde vetzuren heeft. Dat zorgt er tevens voor dat de kaas smediger wordt, één van de karakteristieke eigenschappen van Beemster. 'Een andere reden om weidegang te stimuleren is het behoud van het oer-Hollandse tafereel van grazende koeien in een wei. Dat mag niet verloren gaan,' vindt Machtelt Jeddens, marketingmanager van Beemster.

Duurzaam ondernemen
Beemster zet, naast het stimuleren van de weidegang, deze zomer een nieuwe stap op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. De 600 veehouders van de kaasmaker stappen dan in het Caring Dairy initiatief van ijsmaker Ben&Jerry's. Caring Dairy stimuleert duurzaam ondernemen door mens, dier en milieu centraal te stellen.