Esther Lee, Global Chief Creative Officer van The ...........


08.05.2007 / 19:07 / Rubriek: Informatief / Organisatie: Euro rscg worldwide

Euro rscg worldwide

Esther Lee, Global Chief Creative Officer van The Coca-Cola Company gaat naar Euro RSCG Worldwide

NEW YORK, May 8 /PRNewswire/ --


- Euro RSCG Worldwide stelt Esther Lee aan als Chief Executive Officer van Noord-Amerika en President of Global Brands

Euro RSCG Worldwide kondigde vandaag de aanstelling aan van Esther Lee als Chief Executive Officer van Euro RSCG Noord-Amerika en President of Global Brands.

Lee werkte eerder bij The Coca-Cola Company waar ze sinds 2002 als SVP en Chief Creative Officer werkte. Bij Coca-Cola was ze verantwoordelijk voor de ontwikkeling van verscheidene volledig geïntegreerde wereldwijde campagnes en bedrijfsmodellen ter ondersteuning van hun wereldwijde toepassing. Ze was met name veranwoordelijk voor de oprichting, ontwikkeling en lancering van de wereldwijde "Coke Side of Life" campagne, de meest geprezen en succesrijke campagne van het meest geliefde merk ter wereld in jaren. In haar nieuwe positie staat ze aan het hoofd van 23 agentschappen van Euro RSCG met 3000 personeelsleden in Noord-Amerika en is verantwoordelijk voor 42 wereldwijde klanten van Euro RSCG. Lee staat onder leiding van Worldwide Chief Executive David Jones.

Voor haar positie bij The Coca-Cola Company richtten Lee en haar creatieve partner van Deutsch samen DiNoto Lee op, dat in slechts drie jaar uitgroeide tot een agentschap van 75 miljoen US dollar. Bij Deutsch lanceerde ze als EVP en Director of Client Services twee nieuwe zakenafdelingen voor interactieve en rechtstreekse marketing. Eerder in haar carrière werkte Lee voor Client Service in de kantoren van J.Walter Thompson en DMB&B in New York. Ze werkte samen met de beste marketingbedrijven ter wereld zoals Procter & Gamble, Nestle, Citibank, CNN en IKEA.

David Jones zei het volgende over deze aanstelling: "Ik geloof werkelijk dat de mogelijkheden van Euro RSCG onbeperkt zijn, het is slechts een kwestie van hoe snel en dat is afhankelijk van hoe we ons deel van het toptalent in de sector vergroten. We hebben de verbazende vooruitgang van de laatste 18 maanden aan ons ondernemerschap te danken - en Esther is van hetzelfde kaliber: ze begrijpt dat 'wereldwijd' en 'creatief' geen onderling exclusieve begrippen zijn; ze weet hoe ze kan concurreren met dynamische nieuwe afdelingen omdat ze dit al eerder gedaan heeft; het model van creatieve uitmuntendheid dat ze voor Coke ontwikkelde is op wereldvlak simpelweg geniaal en dat is precies wat we nodig hebben. We willen de grootste creative hotshop ter wereld zijn en de aanwerving van Esther maakt deel uit van die ambitie."

Lee zei: "De laatste vijf jaar bij The Coca-Cola Company boden me de onschatbare mogelijkheid om creatieve uitmuntendheid opnieuw te definiëren, wereldwijd merken op de bouwen en groei- en aandeelhouderswaarde te creeëren. Ik kreeg ook de kans om samen te werken met de beste agentschappen ter wereld en te ontdekken wat klanten werkelijk willen en dit gaf me een compleet nieuw perspectief over wat uitmuntendheid moet zijn. Hoewel het het vertrek me zwaar valt was de gelegenheid die Euro bood te onweerstaanbaar om te laten schieten. Euro is een netwerk en omgeving die het beste van de ondernemingsenergie en -schaal combineert om de sector te transformeren. Met de fantastische doelen die ik het laatste jaar bereikte hoop ik me bij dit team te kunnen voegen om de nieuwe communicatie- en agentschapmodellen van de toekomst te creeëren en te vormen en de groei naar een volgend niveau te leiden."

Euro RSCG Worldwide, een toonaangevend geïntegreerd agentschap in marketing en communicatie, werd in 2006 door de Advertising Age tot 'Global Agency of the Year' uitgeroepen en bestaat uit 233 kantoren in 75 landen in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific. Euro RSCG biedt publiciteit, marketingdiensten, bedrijfscommunicatie en interactieve oplossingen aan wereldwijde, regionale en plaatselijke klanten. Enkele klanten van het agentschap zijn: Airbus, Air France, BNP Paribas, Capgemini, Charles Schwab, Danone Group, Diageo, IBM, Jaguar, L'Oreal, LVMH Louis Vuitton, PSA Peugeot Citroen, Reckitt Benckiser, sanofi-aventis, Schering-Plough, Verizon, en Volvo. Euro RSCG Worldwide, met het hoofdkantoor in New York, is de grootste afdeling van Havas, wereldleider in communicatie (Euronext Paris SA: HAV.PA).

Contact:

Theresa Tepper, +1-212-475-6303, ttepper@powellny.com, bij Euro RSCG Worldwide