Ingezonden persbericht


Seminar: Web 2.0, de nieuwste marketingtoepassingen Media Plaza, 9 mei 2007

Web 2.0, de tweede generatie internettoepassingen grijpt om zich heen. Steeds meer interactie vindt online plaats. Gebruikers schrijven hun eigen nieuws, houden weblogs bij, delen hun foto's en hun hele leven op sites zoals Hyves, YouTube en Myspace. Is er straks nog maar een programma nodig: de internetbrowser? Web 2.0 staat voor het sociale web, een open en toegankelijk netwerk dat vooral gericht is op het delen en samenwerken tussen internetgebruikers en gebruiksvriendelijke webpagina's. Web 2.0 biedt bedrijven oplossingen om klanten beter te bereiken en te bedienen. Maar wat kan de marketeer hiermee? Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat ongeveer 40% van de bedrijven iets doet met sociale netwerken. Dit aantal stijgt nog steeds. Helaas starten veel bedrijven een profiel zonder duidelijke doelstelling, 'want de concurrent doet het ook'.

De 'vrienden' van een merk op een sociaal netwerk zijn eigenlijk merkambassadeurs. Als marketeer moet je deze ambassadeurs dan ook koesteren. De marketingmogelijkheden van sociale netwerken worden o.a. uitgelicht in het seminar Web 2.0 op 9 mei bij Media Plaza. Maar ook de keerzijde komt aan bod. Web 2.0: hype of realiteit? Meer informatie: www.mediaplaza.nl/seminar/web20


---



Ingezonden persbericht