Wereld Natuur Fonds Nederland

persbericht Wereld Natuur Fonds, 10 mei 2007

WNF zet doorbijters en levensgenieters uit de Amazone in

Het Wereld Natuur Fonds voert virtueel actie voor de Amazone via datingsite Mundo en netwerksite Hyves. Via Mundo verleiden de jaguars Jack en Jacky potentiële partners om de speciale WNF-pagina www.wnf.nl/ jack te bezoeken. Op Hyves verzamelt een capibara* (een 'iets te dikke levensgenieter') vrienden voor het goede doel.

Mundo en Hyves stellen hun website speciaal voor het Wereld Natuur Fonds ter beschikking van de Amazone-campagne. Voor Mundo is het een primeur om gefingeerde contactadvertenties van dieren op hun site toe te laten. Het bureau Black Magic Marker is veantwoordelijk voor idee en uitvoering van deze vorm van 'contactvertising'. Zij hebben de advertenties met opzet met humor geschreven om teleurgestelde reacties van Mundo-leden te voorkomen. Uit de eerste testweek blijkt die aanpak te werken.

Marc van den Tweel, WNF-directeur Marketing en Communicatie: "Voor ons is dit een experiment om via nieuwe kanalen een jong, natuurminnend publiek te bereiken. Een beetje humor kan daarbij geen kwaad. De boodschap dat het Amazonewoud dreigt te verdwijnen is serieus, maar wij kiezen in dit geval voor een luchtige vorm."


* De capibara (Hydrochaerus hydrochaeris) is het grootste knaagdier ter wereld en leeft alleen in Zuid-Amerika

///////////////