Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Telegraaf creëert eigen event: een strategisch zet

Voor media met een hoog emotiegehalte geldt dat de inkomsten aan advertentie- en consumentengelden fors toenemen in een periode waarin grote evenementen Nederland domineren. Zo behaalden de landelijke dagbladen AD en De Telegraaf grote toenames in bereik tijdens het WK 2006. Hoe onderscheidt een titel zich in een jaar zonder nationale evenementen én een toenemende druk in de markt? De Telegraaf komt met een creatief concept.

In de 7 weken voor 07-07-2007 organiseert De Telegraaf de 7 Weken Van Het Geluk, een passend initiatief voor een krant dat als enige landelijk dagblad 7 dagen per week verschijnt en waar de emotie van geluk en verdriet een belangrijk redactioneel onderdeel vormt. Tijdens de 7 Weken Van Het geluk staat de (proef)abonnee centraal. Ieder abonneenummer wordt omgezet in een lotnummer waarmee abonnees 7 weken lang, iedere zondag kans maken op een van de duizenden prijzen. De actie is afgetrapt op 9 mei. Die dag verscheen De Telegraaf met een verhoogde oplage van 777.777 exemplaren waardoor de totale oplage steeg naar bijna 1,6 miljoen. Interessant voor adverteerders en -bureaus, bleek uit het feit dat deze editie ruim 4 weken voor verschijning uitverkocht was.

Gedurende de 7 Weken Van Het Geluk ontvangen adverteerders, naast een verhoogde oplage door een zeer actieve proefwerving, een extra korting wanneer zij inhaken op het concept 'Geluk'. Ook zijn er diverse advertentiemogelijkheden in het gelukskatern, een 8 pagina's tellende bijlage dat 7 weken lang op, de zevende dag (zondag) bij de krant verschijnt.

Dat het initiatief breed gedragen wordt, blijkt uit de samenwerking met het magazine Vrouw en de radiozender Sky Radio 101FM dat 'trouwen' als thematiek heeft geadopteerd. Op dit moment wordt er bekeken welke interne samenwerkingsmogelijkheden een extra bijdrage kunnen leveren.

Via tv, radio, print, online een viral game en h-a-h-flyers wordt er een brede campagne gevoerd waarin de (potentiële)lezer op de hoogte wordt gebracht van het concept. Bureau XXS is verantwoordelijk voor de executie hiervan.


---

Noot aan de redactie:

Over De Telegraaf:
De Telegraaf geeft zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland uit. Het gemiddelde weekbereik (ma t/m za) is 2,2 miljoen en het gemiddelde bereik op zaterdag is zelfs ruim 2,3 miljoen. Daarbij is Telegraaf.nl het meest interessante en actuele nieuwsportaal van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Woonkrant.nl, Reiskrant.nl en Gametoday.nl is Telegraaf.nl goed voor ruim 138 miljoen pageviews en ruim 2,9 miljoen unieke bezoekers per maand. Tevens is De Telegraaf (mede)eigenaar van o.a. Speurders.nl., Iwannadate.nl, Relatieplanet.nl en Fitclub. (Cebuco 2006/STIR augustus 2006)

Voor meer informatie over dit initiatief kunt u contact opnemen met: Marc Albert, marketing manager 020-585.2294


---- --