Ingezonden persbericht



---



YOUNG CREATIVES COMPETITION 2007


- 24 TEAMS IN 24 UUR -

AMSTERDAM 2 mei 2007 - Getty Images gaat samen met Jonge Honden 'The 24-hours Young Creatives' competition organiseren: een unieke kans voor studenten en jong talent uit de creatieve industrie om hun creativiteit te laten zien en uiteindelijk een ticket naar het International Advertising Festival in Cannes te winnen. Op de begane grond van het Post CS gebouw in Amsterdam zullen 24 teams van twee personen (art director en copywriter) 24uur lang compleet afgesloten van de buitenwereld doorbrengen. Zij strijden tegen de klok om een introductie campagne te creëren voor een nieuwe en spannende organisatie. De strijd begint op woensdag 9 mei 2007 om 18.00uur met de briefing en de deadline is 24uur lager om 18.00uur op donderdag 10 mei. De uiteindelijke winnaars mogen zijn of haar land vertegenwoordigen tijdens de Jonge Honden competitie op het beroemde Cannes Internationaal Reclamefestival in juni a.s. Ondertussen hebben 40 teams zich al aangemeld. De jury is op dit moment de portfolio's aan het bekijken om uiteindelijk 24 teams te kiezen.

24uur voor bezoekers

Voor dit 24-uur durende evenement op donderdag 10 mei 2007 zullen creatives uit de industrie uitgenodigd worden om de spannende sfeer in het Post CS op te snuiven. Terwijl de jonge honden druk aan het werk zijn kunnen bezoekers deelnemen aan een aantal interactieve presentaties and debatten die worden geleidt door bekende gezichten uit de industrie. ADCN220 organiseert bijvoorbeeld een debat over offline versus online reclame. Rebecca Swift, Director Creative Research, van Getty Images in Londen zal een presentatie geven naar aanleiding van het recent verschenen 'One Life' rapport. Het rapport geeft een uniek beeld van de drijfveren achter beeldtaal. Het maakt gebruik van exclusief onderzoek en toonaangevende zoektechnologieën om trends te kunnen spotten die de huidige vormen van massacommunicatie zullen veranderen. Daarnaast kunnen bezoekers inspiratie op doen door de expositie van 'New Photographers 2007 van Getty Images te bekijken. Alle activiteiten zullen, gedurende de 24-uur dat de Jonge Honden aan hun opdracht bezig zijn, getoond en bekeken kunnen worden.

Rachel Theuns, sales manager van Getty Images, Amsterdam zegt: "Voor 24uur lang zal Amsterdam een sociaal middelpunt en creatief platform vormen voor deze competitie waarover al veel is gesproken. Wij weten zeker dat ons eerste jaar als gastheer van deze competitie (en daarnaast het samenbrengen van Young Creatives en New Photographers) een groot succes zal zijn voor Amsterdam. Daarbij geeft het ons de kans om innovatief werk te laten zien dat gecreëerd is door top talent uit de nationale -en internationale creatieve sector."

Over Getty Images
Getty Images is 's werelds grootste aanbieder van stilstaande en bewegende beelden. Communicatieprofessionals wenden zich als eerste tot Getty Images om beeldmateriaal te zoeken, te kopen en te gebruiken. De prijswinnende fotografen en het bekroonde beeldmateriaal zorgen ervoor dat klanten inspirerend werk kunnen verwachten. Het hoofdkantoor van Getty Images is gevestigd in Seattle, Amerika. Hiervandaan worden klanten in meer dan 100 landen bediend. Getty Images is overtuigd van de kracht van beelden om positieve veranderingen te bewerkstelligen, kennis over te dragen, te informeren en te amuseren. Meer informatie over Getty Images is te vinden op www.gettyimages.nl.


- EINDE-



Ingezonden persbericht