InBev

Een sterk jaarbegin

InBev (Euronext: INB), 's werelds grootste brouwer, heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt voor het eerste kwartaal van 2007 (1Q07):

. Sterke groei van het biervolume: het verkoopvolume voor bieren kende jaar op jaar een interne groei van +6,7% in het eerste kwartaal van 2007, hoger dan de groei van de sector wereldwijd; . Opbrengstengroei opnieuw hoger dan volumegroei: de opbrengsten stegen intern met 8,9% in 1Q07, dankzij een combinatie van volumegroei en een stijging van de opbrengsten per hl van 1,7%, of met +3,0% indien geen rekening wordt gehouden met de impact van de verandering qua geografische mix. Dit is in lijn met onze doelstelling om onze opbrengsten sneller te laten groeien dan het volume; . Sterke grip op de kosten houdt aan: de kostprijs verkochte goederen (KVG) bleef onder strikte controle in het eerste kwartaal en steeg jaar op jaar met slechts 0,1% per hl in 1Q07, terwijl de interne groei van de bedrijfskosten beperkt bleef tot 2,8%. Zoals de voorbije kwartalen reeds kon worden vastgesteld, blijft de combinatie van de voordelen van Voyager Plant Optimization (VPO), Zero Based Budgeting (ZBB) en beter gecoördineerde inkoopinspanningen, een gunstige weerslag hebben op de kostenbasis van de onderneming, wat de kostenstijging onder de gemiddelde inflatie houdt; . Gezonde EBITDA-groei en margeverbetering: de genormaliseerde EBITDA groeide intern met 17,8%, wat resulteerde in een EBITDA-marge van 31,5% in 1Q07 tegenover 29,1% in 1Q06, hetzij een interne toename met 236 basispunten. De marges zijn in het eerste kwartaal verbeterd als gevolg van de aanhoudende volume- en opbrengstengroei, een nagenoeg stabiele KVG per hl en een aanhoudende focus op het reduceren van niet-verkoopgerelateerde uitgaven; . Aanhoudende waardecreatie: met uitzondering van West-Europa hebben alle Zones in 1Q07 een interne EBITDA-groei en margeverbetering gerealiseerd. In het eerste kwartaal heeft InBev ook haar activiteiten versterkt in Canada dankzij de afronding van de acquisitie van Lakeport Breweries en in Brazilië dankzij een verhoging van de productiecapaciteit via de aankoop van Cintra; . Genormaliseerde toe te kennen winst aan de houders van InBev eigenvermogensinstrumenten is toegenomen met 44% op absolute basis tot 283 miljoen euro . Uitkering aan aandeelhouders: tijdens het eerste kwartaal heeft InBev voor 43 miljoen euro aan InBev-aandelen gekocht in het kader van een aandelenterugkoopplan van maximaal 300 miljoen euro dat loopt tot oktober 2007. Bovendien werd het dividend per aandeel met 50% verhoogd tegenover 2006 tot 0,72 euro per aandeel, of een totaal dividend van 441 miljoen euro.

De cijfers van InBev voor het eerste kwartaal van 2007 zijn gebaseerd op de niet-geauditeerde geconsolideerde financiële staten, opgesteld in overeenstemming met IFRS. Tenzij anders vermeld, zijn de cijfers gepresenteerd in miljoen euro. Teneinde het inzicht in de onderliggende prestaties van InBev te vergemakkelijken, steunen de groeianalyses, inclusief alle toelichtingen in dit persbericht en behoudens andersluidende vermelding, op interne groeicijfers. Met andere woorden, in de analyse van de cijfers wordt geen rekening gehouden met de impact van wijzigingen in de wisselkoersen op de omrekening van buitenlandse activiteiten, noch met scopes. Scopes vertegenwoordigen de impact van acquisities en desivesteringen, de opstart of beëindiging van activiteiten, of de transfer van activiteiten tussen segmenten. Telkens wanneer de term 'genormaliseerd' in dit document wordt gebruikt, verwijst hij naar de prestatie-indicatoren (EBITDA, EBIT, winst, winst per aandeel) vóór eenmalige elementen. Eenmalige elementen zijn opbrengsten of kosten die zich niet regelmatig voordoen als onderdeel van de normale activiteiten van de onderneming. Ze worden afzonderlijk voorgesteld, aangezien ze belangrijk zijn voor een goed begrip van de onderliggende duurzame prestaties van de onderneming door hun omvang of hun aard. Genormaliseerde cijfers zijn aanvullende cijfers die het management gebruikt en mogen niet dienen ter vervanging van de cijfers bepaald in overeenstemming met IFRS als indicator van de prestatie van de onderneming. De optelling van cijfers in de tabellen en bijlagen kan soms leiden tot afrondingsverschillen. De winst per aandeel (EPS) is gebaseerd op een gewogen gemiddelde van 612 miljoen gewone uitstaande aandelen.

|COMMENTAAR VAN HET MANAGEMENT                                           |
De resultaten van het eerste kwartaal bevestigen de ondernemingsstrategie die streeft naar een continue kostenbeheersing, terwijl tegelijk het vermogen wordt versterkt om volumegroei te realiseren door middel van sterkere merken, innovatie en verkoopuitvoering.

In het eerste kwartaal verbeterden de marges dankzij een sterke EBITDA-groei, die het gevolg is van een sterke volumegroei, hogere opbrengsten per hl en een kostenbasis die onder controle is gebleven. De marges in Noord-Amerika kenden een impact door de overdracht van onze Europese importmerken in de VS naar Anheuser-Busch in februari; desondanks blijft een strenge kostendiscipline gehandhaafd om een efficiënte werking te verzekeren. In Latijns-Amerika Noord was er opnieuw margeverbetering, daar zowel de doelstellingen inzake opbrengsten als inzake bedrijfsresultaten werden behaald. Latijns-Amerika Zuid presteerde opnieuw uitstekend dankzij een combinatie van sterke opbrengstengroei en een beperkte toename van de kosten. West-Europa ondervond de weerslag van een geanticipeerde stijging van de kostprijs verkochte goederen en is er bijna in geslaagd deze te compenseren met een streng beheer van de vaste kosten. In Centraal- en Oost-Europa was er margegroei dankzij een aanzienlijke toename van het volume en gerichte kostenstijgingen in bepaalde domeinen om de verdere volume- en opbrengstengroei te verzekeren. In Azië werden de marges gunstig beïnvloed door hogere volumes bij een gunstiger landenmix, evenals door een strikt kostenbeheer.

"Dit eerste kwartaal bevestigt ons engagement om te blijven groeien en onze onderneming te ontwikkelen op basis van de volgende principes: een hogere volumegroei dan de sector, een opbrengstengroei die de volumegroei overtreft en de kosten onder de inflatie houden. De EBITDA-marge verbeterde opnieuw in alle Zones, behalve in West-Europa waar volumegroei een uitdaging blijft voor ons. Latijns-Amerika Noord, Latijns-Amerika Zuid en Centraal- en Oost-Europa hebben dit kwartaal alle heel goed gepresteerd", verklaarde Carlos Brito, CEO (Algemeen Directeur) van InBev.

|VOLUMEGROEI EERSTE KWARTAAL WEERSPIEGELT STERKE GROEIMARKTEN            |
Het totale geconsolideerde volume groeide in 1Q07 met +7,1% tegen 1Q06 (bier +6,7%; niet-bier +9,4%). In West-Europa en Noord-Amerika was de verkoop iets lager, in alle andere Zones was de verkoop hoger.

De resultaten voor de Zone Noord-Amerika weerspiegelen onze activiteiten in Canada en de prestaties van de Canadese merken in de VS, evenals de prestaties van onze Europese importmerken in de VS in januari 2007. Vanaf februari 2007 worden de resultaten van de Europese importmerken gerapporteerd in het segment holdingmaatschappijen en globale export, als gevolg van de overeenkomst met Anheuser-Busch ("A-B") die de exclusieve invoerder van deze merken is geworden.

In Noord-Amerika zijn de leveringen voor het eerste kwartaal gedaald met -2,3%. De volumes in Canada daalden met -0,5% als gevolg van een daling van de verkoop in Ontario. De leveringen in de VS, inclusief de leveringen aan groothandel van de Europese importmerken in januari, daalden met -9,4%, vooral onder invloed van veel lagere prestaties van de Europese importmerken in januari, vóór de transitie. De verkoop aan de consumenten voor de activiteiten die we behouden in de VS, bleef jaar op jaar stabiel.

Wat onze Europese importmerken in de VS betreft, zijn in februari en maart goede vorderingen gemaakt in de transitie van de distributierechten naar het grootdistributienetwerk van A-B. Hoewel er zoals verwacht een impact is op korte termijn, zijn de vorderingen tot vandaag bemoedigend en kijken we uit naar een snellere volumegroei naarmate het transitieproces vordert.

In Latijns-Amerika Noord (Brazilië, Dominicaanse Republiek, Ecuador, Guatemala, Peru en Venezuela) zijn de volumes in 1Q07 met +5,6% gestegen (bier +4,7%; niet-bier +7,9%). In Brazilië stegen de biervolumes met +5,1%, goed voor een marktaandeel van 67,6%, tegenover 68,7% één jaar geleden. Terwijl deze daling gedeeltelijk kan worden verklaard door seizoensgebonden factoren die een impact hebben op de distributiekanalen en door een verwachte reactie op een prijsstijging, treft het management maatregelen om onze marktpositie te verbeteren. De biervolumes daalden met -4,2% in de markten buiten Brazilië, terwijl we verder gaan met het implementeren van plannen om een sterk platform uit te bouwen in uiterst concurrentiële markten.

De zuidelijke landen die samen Latijns-Amerika Zuid vormen (Argentinië, Bolivia, Chili, Paraguay en Uruguay) boekten een stevig resultaat met een volumestijging van +11,4% (bier +8,7%; niet-bier +15,9%), vooral dankzij de groei in Argentinië, Bolivia en Uruguay.

In West-Europa daalden de volumes in het eerste kwartaal met -1,1%, met een lager marktaandeel in enkele van onze kernmarkten als gevolg. In het VK werd een daling met -8,6% genoteerd, terwijl ook de activiteiten in Duitsland een volumedaling met -3,2% kenden. In het VK en Duitsland namen de activiteiten toe op het einde van 2006, maar dit leidde niet tot een stijging van de verkoop aan de consumenten, waardoor er bij de klanten een stijging van de voorraden was. In België stegen de volumes met +0,4%.

Centraal- en Oost-Europa toonde een verdere sterke groei, met een volumestijging van maar liefst +22,7%. Rusland en Oekraïne stegen respectievelijk met +22,4% en +33,3% tegenover een zwakke vergelijkbare periode één jaar eerder. Bijna alle Centraal-Europese activiteiten lieten volumestijgingen optekenen. Roemenië kende een opmerkelijke volumegroei van meer dan +40%. Door extreme temperaturen in Rusland en Oekraine ging een verwachte verkoop van 500 000 hl niet door in 1Q06; een aanpassing in functie van deze impact wijst uit dat de totale volumegroei voor de Zone +15,8% zou hebben bedragen.

In Azië stegen de volumes tijdens het eerste kwartaal met +6,6%. Algemeen stegen de volumes in China met +3,2% tegen een sterke vergelijkbare periode één jaar geleden en in bijzonder concurrentiële markomstandigheden. In Zuid-Korea stegen de volumes met +13,2% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, toen de leveringen een ongunstige impact kenden van een sectorbrede vermindering van de voorraadniveaus in de handel.

|ONTWIKKELING VAN DE WERELDWIJDE MERKEN                                  |
De volumes van InBev's wereldwijde merken groeiden in het eerste kwartaal met +1,4%. Brahma® kende een volumegroei van +1,9% dankzij goede prestaties in Oost-Europa en Brazilië. De volumes van Stella Artois® daalden met -5,3% als gevolg van een daling in het VK, die niet werd gecompenseerd door de groei in Latijns-Amerika en Oost-Europa. Beck's® liet een volumegroei van +6,9% optekenen en de innovatie bleef de groei in West-Europa ondersteunen. De Leffe®-volumes stegen met +11,4% dankzij de aanhoudende groei in West-Europa.

|RESULTATENREKENING - 1Q07                                               |
Noot: De genormaliseerde EBIT en EBITDA is EBIT en EBITDA vóór eenmalige elementen. De impact van eenmalige elementen in 1Q07 bedroeg -6 miljoen euro op EBIT en op EBITDA, tegenover -41 miljoen euro op EBIT en EBITDA in 1Q06. Zoals bekendgemaakt in de publicatie van de jaarresultaten 2006, omvatten de eenmalige elementen voor 1Q06 en 2Q06 een herkwalificatie om conform te zijn met de verwerking van een gelijkaardig eenmalig element in 4Q06.

Opbrengsten - De geconsolideerde opbrengsten bedroegen 3 051 miljoen euro, een interne stijging met 8,9% (of 246 miljoen euro) jaar op jaar. De langetermijndoelstelling van de onderneming om hogere opbrengsten per hl te realiseren, leverde opnieuw resultaat: in alle Zones kende de opbrengstengroei per hl een interne groei. Dit is het gevolg van initiatieven inzake opbrengstenbeheer, onder andere op vlak van de merkenmix, de groei van de directe distributie en prijsaanpassingen tot op zekere hoogte om de inflatie op te vangen in een aantal regio's.

De opbrengsten per hl kenden een interne stijging met 1,7%, inclusief de geraamde negatieve geografische impact van het feit dat landen met lagere opbrengsten/hl in euro sneller groeien dan landen met hogere opbrengsten/hl. Indien geen rekening wordt gehouden met deze impact, zouden de opbrengsten/hl een interne groei van 3,0% hebben gekend.

Kostprijs verkochte goederen (KVG) - De geconsolideerde KVG bedroeg 1 273 miljoen euro in 1Q07, een toename met 7,2% (of 84 miljoen euro). De KVG per hl kende een heel beperkte stijging met 0,1%, of zo goed als onveranderd vertaald naar euro, jaar op jaar. Indien geen rekening wordt gehouden met de impact van het feit dat landen met een lagere KVG/hl, gemeten in euro, sneller groeien dan landen met een hogere KVG/hl, zou de KVG zijn toegenomen met naar schatting 0,6%. Dit levert het bewijs dat de aanpak inzake strikt kostenbeheer van de onderneming een tegengewicht blijft vormen voor de inflatie en hogere prijzen van basisproducten.

Bedrijfskosten - De bedrijfskosten, zijnde de distributiekosten, verkoop- en marketingkosten, administratieve uitgaven en andere bedrijfsopbrengsten/-kosten, van 1 071 miljoen euro in 1Q07 vertegenwoordigen een stijging met 2,8% (of 29 miljoen euro) tegenover 1Q06.

De distributiekosten stegen met 31 miljoen euro (8,7%), gelijkaardig aan de volumegroei. De verkoop- en marketingkosten lagen 17 miljoen euro hoger (3,5%), wat getuigt van de aanhoudende inspanningen om de niet-verkoopgerelateerde uitgaven te verminderen en de uitgaven te ondersteunen voor activiteiten die een gunstige weerslag hebben op de volume- en opbrengstengroei. De administratieve uitgaven daalden met 17 miljoen euro (6,9%), als gevolg van de sterke controle op de overheadkosten in de hele groep.

De andere bedrijfsopbrengsten/-kosten verbeterden met +2 miljoen euro in 1Q07 in vergelijking met 1Q06. EBITDA - De genormaliseerde EBITDA voor het eerste kwartaal bedroeg 962 miljoen euro, een stijging met 17,8% jaar op jaar (+143 miljoen euro). . In Noord-Amerika bedroeg de EBITDA 73 miljoen euro (+0,4% / onveranderd), wat getuigt van de strenge kostenbeheersing in alle gebieden van de resterende activiteiten in deze Zone. . Latijns-Amerika Noord had een EBITDA van 550 miljoen euro (+13,0% / +66 miljoen euro) dankzij stevige volume- en opbrengstenprestaties en strenge kostenbeheersing. . Latijns-Amerika Zuid realiseerde een EBITDA van 117 miljoen euro (+20,3% / +13 miljoen euro), voornamelijk als gevolg van goede volume- en opbrengstenprestaties. . In West-Europa daalde de EBITDA tot 98 miljoen euro (-2,2% / -2 miljoen euro), aangezien een goed beheer van de vaste kosten niet opwoog tegen een lagere brutowinst. . In Centraal- en Oost-Europa bedroeg de EBITDA 55 miljoen euro (+56,1% / +20 miljoen euro), voornamelijk dankzij een aanhoudend sterke volume- en opbrengstengroei tegenover een zwakker 1Q06 enerzijds en de eerste ZBB-voordelen van een efficiënter beheer van de vaste kosten anderzijds. Als gevolg van een wijziging in de doorrekening van groepsmaatschappijen in 4Q06, is de EBITDA van deze Zone afgenomen met ongeveer 8 miljoen euro. Dit bedrag wordt betaald aan holdingmaatschappijen en is neutraal op geconsolideerd niveau. Exclusief deze impact, zou de interne EBITDA groei 79,6% bedragen hebben. . Azië realiseerde een EBITDA van 48 miljoen euro (+117,5% / +21 miljoen euro), dankzij hogere leveringen in Zuid-Korea tegen een zwakke vergelijkbare periode vorig jaar en voornamelijk als gevolg van het feit dat de kosten niet stegen. . De EBITDA van holdingmaatschappijen en globale export bedroeg 21 miljoen euro (+25 miljoen euro), vooral onder invloed van een lagere kostenbasis gerelateerd aan onze Europese import in de VS, als gevolg van de overeenkomst met A-B als exclusieve invoerder voor die markt. De organisatie die we sinds februari 2007 nodig hebben om onze Europese merken in de VS te ondersteunen, is substantieel kleiner dan de entiteit die deze merken in 2006 invoerde (InBev USA). Als gevolg van de lagere kostenbasis, zal in 2007 een sterke EBITDA-groei worden voorgelegd. De hierboven beschreven prestaties leidden tot een geconsolideerde EBITDA-marge van 31,5% in 1Q07 tegenover 29,1% in 1Q06. Dit vertaalt zich in een expansie met 246 basispunten, waarvan 236 basispunten intern (d.i. exclusief de impact van scopes, evenals van de positieve impact van wijzigingen in de wisselkoersen op de omrekening van buitenlandse activiteiten). De negatieve impact van de wisselkoersen bedroeg 46 miljoen euro voor 1Q07 (positieve impact van 152 miljoen euro in 1Q06). Winst - De genormaliseerde winst toe te kennen aan houders van eigenvermogensinstrumenten van InBev bedroeg 283 miljoen euro (genormaliseerde winst per aandeel 0,46 euro) in het eerste kwartaal van 2007, een absolute toename van 44%. De gerapporteerde winst voor het eerste kwartaal bedroeg 465 miljoen euro en omvatte het volgende:

. Netto financiële kosten: 136 miljoen euro; de netto financiële kosten stegen met 18 miljoen euro. Deze stijging is te wijten aan de hogere rentekosten als gevolg van de bedragen die we hebben geleend om de transacties van Sedrin en Quinsa te financieren en aan een daling van de wisselkoerswinsten. . Belastingen: 101 miljoen euro met een effectieve aanslagvoet van 17,8% (tegenover 18,8% voor 1Q06). De onderneming blijft in Brazilië profiteren van de impact van de notionele interestaftrek en de aftrekbaarheid van goodwill als gevolg van de fusie tussen InBev Holding Brasil en AmBev in juli 2005. De effectieve aanslagvoet wordt in 1Q07 ook gunstig beïnvloed door de gunstige afloop van een belastingaudit in het VK. Voor het volledige jaar 2007 wordt de effectieve aanslagvoet geraamd tussen 20% en 22%. . Winst toerekenbaar aan minderheidsbelangen: 185 miljoen euro (166 miljoen euro in 1Q06).

|VOORUITZICHTEN                                                          |
De doelstellingen van InBev om een hogere interne volumegroei te realiseren dan de sector, een opbrengstengroei die de volumegroei overtreft en een streng kostenbeheer na te volgen, blijven ongewijzigd. De onderneming zal ernaar streven om ten volle te profiteren van haar aanwezigheid in snel groeiende markten en tegelijk de nodige maatregelen te treffen om haar prestaties in al meer ontwikkelde markten te verbeteren.

Recente gebeurtenissen

Op 3 april 2007 kondigde InBev de beslissing van AmBev aan om de looptijd van het vrijwillig bod tot aankoop van de uitstaande aandelen van haar dochter Quilmes Industrial S.A. ("Quinsa") te verlengen tot 19 april 2007. AmBev stelde een bijvoegsel (het "Bijvoegsel") bij het Biedingsprospectus op dat via e-mail naar de aandeelhouders werd verzonden en kosteloos beschikbaar werd gesteld op www.sec.gov en www.ambev-ir.com. Op 20 april 2007 kondigde InBev aan dat het vrijwillig bod van AmBev op alle uitstaande aandelen van Quinsa was verstreken aangezien niet werd voldaan aan de minimale biedingsvoorwaarde van het bod. Bijgevolg werden geen aandelen verworven.

Agenda eerste kwartaal 2007
10 mei 2007

Conference call resultaten 1Q07 voor beleggers
14.00 uur CET / 13.00 uur BST / 08.00 uur EST - voor alle details betreffende de inschrijving, zie www.InBev.com.

Bijlagen
InBev website: http://www.InBev.com/media/3__2__0__pressreleases.cfm . Segmentinformatie eerste kwartaal 2007 (1Q07) . Segmentinformatie per kwartaal in 2006 (inclusief Latijns-Amerika Noord en Zuid) . Vergelijking tussen Braziliaanse GAAP en IFRS-cijfers voor Latijns-Amerika (1Q07)

Over InBev

InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte externe groei en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe® en Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd. InBev stelt ongeveer 86.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2006 realiseerde InBev opbrengsten van 13,3 miljard euro. Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com

Contactpersonen
Marianne Amssoms Philip Ludwig
Vice President Global External Communications Vice President Investor Relations Tel: +32-16-27-67-11 Tel: +32-16-27-62-43
Fax: +32-16-50-67-11 Fax: +32-16-50-62-43
E-mail: marianne.amssoms@inbev.com E-mail: philip.ludwig@inbev.com

Dit Verslag bevat bepaalde toekomstgerichte verklaringen die de huidige vooruitzichten van het management van InBev weerspiegelen met betrekking tot, onder andere, InBev's strategische doelstellingen, bedrijfsverwachtingen, haar toekomstige financiële toestand, budgetten, geschatte productieniveaus, geschatte kosten en geschatte niveaus van inkomsten en winst. Deze verklaringen houden risico's en onzekerheden in. De mogelijkheid van InBev om deze doelstellingen te bereiken hangt af van vele factoren die buiten de controle van het management liggen. In sommige gevallen wordt gebruik gemaakt van bepaalde woorden zoals "geloven", "bedoelen", "verwachten", "veronderstellen", "plannen", "beogen", "zullen" en gelijkaardige uitdrukkingen om toekomstgerichte verklaringen te identificeren. Alle verklaringen, behalve deze over historische feiten, zijn toekomstgerichte verklaringen. U mag niet overmatig vertrouwen op deze toekomstgerichte verklaringen. Van nature houden toekomstgerichte verklaringen risico's en onzekerheden in, omdat zij onze huidige verwachtingen en veronderstellingen met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen en omstandigheden weerspiegelen, die achteraf onjuist kunnen blijken. De daadwerkelijke resultaten kunnen om verscheidene redenen in belangrijke mate verschillen van deze vooropgesteld in de toekomstgerichte verklaringen. InBev kan u niet waarborgen dat de toekomstige resultaten, activiteitenniveaus, prestaties of verwezenlijkingen van InBev, aan de verwachtingen, weergegeven in de toekomstgerichte verklaringen zullen voldoen.


-----------------------
Brussel, 10 mei 2007 - 1/8

Bijlage 1 - Segmentinformatie 1Q07 (miljoen euro)
InBev wereldwijd 1Q06 Scope Wisselkoers- Interne groei 1Q07 Interne groei effect Volumes (duizend Hls) 50 101 5 394 0 3 539 59 034 7,1% Opbrengsten 2 793 125 -113 246 3 051 8,9% Kostprijs verkochte goederen -1 177 -52 39 -84 -1 273 -7,2% Brutowinst 1 616 73 -73 162 1 779 10,1% Distributiekosten -359 -6 16 -31 -381 -8,7% Verkoop- en marketingkosten -476 -18 13 -17 -497 -3,5% Administratieve kosten -245 -5 6 17 -228 6,9% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 33 -1 -1 2 34 7,1% Genormaliseerde EBIT 569 43 -38 134 708 23,7% Genormaliseerde EBITDA 812 53 -46 143 962 17,8% Genormaliseerde EBITDA marge 29,1% 31,5% 236 bp Noord-Amerika 1Q06 Scope Wisselkoers- Interne groei 1Q07 Interne groei effect Volumes (duizend Hls) 2 859 -459 0 -56 2 344 -2,3% Opbrengsten 368 -49 -33 1 287 0,2% Kostprijs verkochte goederen -151 40 11 5 -96 4,7% Brutowinst 217 -9 -23 6 191 2,8% Distributiekosten -67 0 7 2 -58 2,7% Verkoop- en marketingkosten -81 28 6 -9 -55 -17,7% Administratieve kosten -31 4 3 4 -21 13,8% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -2 0 0 1 -1 41,8% Genormaliseerde EBIT 35 23 -7 3 55 5,2% Genormaliseerde EBITDA 59 22 -9 0 73 0,4% Genormaliseerde EBITDA marge 16,1% 25,5% 7 bp Latijns-Amerika Noord 1Q06 Scope Wisselkoers- Interne groei 1Q07 Interne groei effect Volumes (duizend Hls) 23 126 0 0 1 293 24 419 5,6% Opbrengsten 1 068 0 -58 127 1 137 11,9% Kostprijs verkochte goederen -361 0 20 -42 -382 -11,5% Brutowinst 707 0 -38 85 754 12,1% Distributiekosten -128 0 7 -9 -129 -6,9% Verkoop- en marketingkosten -95 0 6 -17 -106 -17,8% Administratieve kosten -53 0 3 6 -44 12,1% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 16 0 -1 3 18 15,4% Genormaliseerde EBIT 448 0 -24 69 493 15,3% Genormaliseerde EBITDA 511 0 -27 66 550 13,0% Genormaliseerde EBITDA marge 47,8% 48,4% 47 bp Latijns-Amerika Zuid 1Q06 Scope Wisselkoers- Interne groei 1Q07 Interne groei effect Volumes (duizend Hls) 4 627 3 211 0 509 8 347 11,4% Opbrengsten 153 106 -14 29 274 19,8% Kostprijs verkochte goederen -64 -43 6 -11 -111 -16,9% Brutowinst 89 63 -8 19 162 21,8% Distributiekosten -9 -8 1 -4 -20 -44,8% Verkoop- en marketingkosten -21 -13 2 -1 -34 -3,8% Administratieve kosten -6 -4 1 0 -10 -6,6% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -1 -1 0 -1 -3 -77,1% Genormaliseerde EBIT 51 37 -4 13 97 26,3% Genormaliseerde EBITDA 65 45 -6 13 117 20,3% Genormaliseerde EBITDA marge 42,5% 42,7% 13 bp West-Europa 1Q06 Scope Wisselkoers- Interne groei 1Q07 Interne groei effect Volumes (duizend Hls) 7 876 -217 0 -87 7 571 -1,1% Opbrengsten 737 -14 4 -5 722 -0,7% Kostprijs verkochte goederen -342 6 -3 -19 -357 -5,6% Brutowinst 395 -8 1 -24 365 -6,1% Distributiekosten -96 2 0 -3 -97 -3,2% Verkoop- en marketingkosten -174 2 -1 10 -163 6,0% Administratieve kosten -70 1 0 3 -66 4,9% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -26 0 0 6 -21 22,6% Genormaliseerde EBIT 29 -2 0 -7 19 -28,1% Genormaliseerde EBITDA 104 -4 0 -2 98 -2,2% Genormaliseerde EBITDA marge 14,2% 13,6% -20 bp Centraal- en Oost-Europa 1Q06 Scope Wisselkoers- Interne groei 1Q07 Interne groei effect Volumes (duizend Hls) 7 180 0 0 1 627 8 807 22,7% Opbrengsten 293 0 -5 90 378 30,5% Kostprijs verkochte goederen -159 0 3 -29 -185 -18,5% Brutowinst 135 0 -2 60 193 44,6% Distributiekosten -45 0 1 -13 -57 -28,8% Verkoop- en marketingkosten -57 0 1 -25 -80 -43,4% Administratieve kosten -32 0 0 2 -30 5,7% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -10 0 0 -10 -20 -97,1% Genormaliseerde EBIT -9 0 0 15 5 161,7% Genormaliseerde EBITDA 36 0 -1 20 55 56,1% Genormaliseerde EBITDA marge 12,2% 14,6% 240 bp Azië 1Q06 Scope Wisselkoers- Interne groei 1Q07 Interne groei effect Volumes (duizend Hls) 4 072 2 371 0 254 6 697 6,6% Opbrengsten 151 42 -9 21 206 14,5% Kostprijs verkochte goederen -86 -21 4 -2 -105 -2,5% Brutowinst 65 21 -4 19 101 29,0% Distributiekosten -14 -1 1 0 -15 -3,2% Verkoop- en marketingkosten -37 -12 2 0 -47 0,8% Administratieve kosten -12 -3 1 0 -15 -1,2% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 0 0 0 0 -1 -65,3% Genormaliseerde EBIT 2 5 -1 18 23 1 354,5% Genormaliseerde EBITDA 21 9 -2 21 48 117,5% Genormaliseerde EBITDA marge 13,8% 23,4% 1030 bp Holdingmaatschappijen en globale 1Q06 Scope Wisselkoers- Interne groei 1Q07 Interne groei export effect Volumes (duizend Hls) 362 487 0 0 849 0,0% Opbrengsten 22 39 3 -16 49 -26,3% Kostprijs verkochte goederen -14 -33 -2 13 -36 28,3% Brutowinst 8 6 1 -3 12 -19,6% Distributiekosten 0 -1 0 -4 -5 -396,3% Verkoop- en marketingkosten -11 -22 -2 24 -11 74,1% Administratieve kosten -40 -3 0 2 -41 4,2% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 56 0 0 4 61 7,9% Genormaliseerde EBIT 13 -19 -2 24 16 399,6% Genormaliseerde EBITDA 16 -19 -2 25 21 1 088,1%


---- -- Bijlage 2 - Segmentinformatie FY06 (miljoen euro)
InBev wereldwijd 1Q06 2Q06 3Q06 4Q06 FY06 Volumes (duizend Hls) 50 101 60 481 67 432 68 514 246 529 Opbrengsten 2 793 3 383 3 542 3 590 13 308 Kostprijs verkochte goederen -1 177 -1 376 -1 424 -1 500 -5 477 Brutowinst 1 616 2 006 2 118 2 090 7 831 Distributiekosten -359 -392 -415 -384 -1 551 Verkoop- en marketingkosten -476 -581 -517 -541 -2 115 Administratieve kosten -245 -267 -259 -304 -1 075 Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 33 32 36 33 133 Genormaliseerde EBIT 569 798 962 894 3 223 Genormaliseerde EBITDA 812 1 043 1 209 1 175 4 239 Genormaliseerde EBITDA marge 29,1% 30,8% 34,1% 32,7% 31,9% Noord-Amerika 1Q06 2Q06 3Q06 4Q06 FY06 Volumes (duizend Hls) 2 859 4 070 3 786 3 627 14 342 Opbrengsten 368 521 489 452 1 831 Kostprijs verkochte goederen -151 -192 -164 -173 -680 Brutowinst 217 329 325 279 1 150 Distributiekosten -67 -71 -73 -59 -270 Verkoop- en marketingkosten -81 -98 -74 -59 -311 Administratieve kosten -31 -27 -18 -27 -104 Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -2 -3 0 0 -6 Genormaliseerde EBIT 35 130 160 134 459 Genormaliseerde EBITDA 59 153 179 160 551 Genormaliseerde EBITDA marge 16,1% 29,4% 36,6% 35,4% 30,1% Latijns-Amerika Noord 1Q06 2Q06 3Q06 4Q06 FY06 Volumes (duizend Hls) 23 126 21 122 21 986 28 351 94 586 Opbrengsten 1 068 954 987 1 260 4 268 Kostprijs verkochte goederen -361 -331 -356 -443 -1 491 Brutowinst 707 623 631 817 2 778 Distributiekosten -128 -119 -122 -132 -500 Verkoop- en marketingkosten -95 -122 -96 -127 -440 Administratieve kosten -53 -78 -77 -65 -273 Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 16 25 4 16 61 Genormaliseerde EBIT 448 329 340 508 1 625 Genormaliseerde EBITDA 511 388 399 575 1 872 Genormaliseerde EBITDA marge 47,8% 40,7% 40,4% 45,6% 43,9% Latijns-Amerika Zuid 1Q06 2Q06 3Q06 4Q06 FY06 Volumes (duizend Hls) 4 627 3 268 5 498 9 172 22 566 Opbrengsten 153 102 181 297 733 Kostprijs verkochte goederen -64 -49 -80 -121 -313 Brutowinst 89 53 102 176 420 Distributiekosten -9 -7 -16 -24 -56 Verkoop- en marketingkosten -21 -17 -22 -29 -89 Administratieve kosten -6 -6 -17 -21 -51 Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -1 -2 -1 -5 -9 Genormaliseerde EBIT 51 21 45 97 215 Genormaliseerde EBITDA 65 33 60 122 280 Genormaliseerde EBITDA marge 42,5% 32,7% 33,2% 41,1% 38,2% West-Europa 1Q06 2Q06 3Q06 4Q06 FY06 Volumes (duizend Hls) 7 876 11 012 10 381 9 878 39 147 Opbrengsten 737 1 009 966 933 3 646 Kostprijs verkochte goederen -342 -437 -406 -435 -1 619 Brutowinst 395 572 560 499 2 026 Distributiekosten -96 -111 -114 -95 -416 Verkoop- en marketingkosten -174 -193 -178 -175 -720 Administratieve kosten -70 -64 -58 -70 -263 Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -26 -42 -21 -19 -108 Genormaliseerde EBIT 29 163 189 139 520 Genormaliseerde EBITDA 104 243 267 219 834 Genormaliseerde EBITDA marge 14,2% 24,1% 27,7% 23,5% 22,9% Centraal- en Oost-Europa 1Q06 2Q06 3Q06 4Q06 FY06 Volumes (duizend Hls) 7 180 12 649 13 669 9 703 43 201 Opbrengsten 293 536 588 402 1 820 Kostprijs verkochte goederen -159 -233 -253 -195 -840 Brutowinst 135 302 335 207 979 Distributiekosten -45 -67 -71 -59 -242 Verkoop- en marketingkosten -57 -89 -85 -81 -312 Administratieve kosten -32 -33 -32 -43 -140 Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -10 -15 -10 -45 -80 Genormaliseerde EBIT -9 98 137 -21 206 Genormaliseerde EBITDA 36 144 185 33 398 Genormaliseerde EBITDA marge 12,2% 27,0% 31,4% 8,1% 21,8% Azië 1Q06 2Q06 3Q06 4Q06 FY06 Volumes (duizend Hls) 4 072 7 884 11 597 7 371 30 924 Opbrengsten 151 234 304 223 912 Kostprijs verkochte goederen -86 -117 -147 -117 -467 Brutowinst 65 118 157 105 445 Distributiekosten -14 -17 -19 -15 -66 Verkoop- en marketingkosten -37 -45 -51 -41 -174 Administratieve kosten -12 -13 -14 -15 -54 Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 0 -4 1 2 -1 Genormaliseerde EBIT 2 39 73 37 150 Genormaliseerde EBITDA 21 59 97 63 241 Genormaliseerde EBITDA marge 13,8% 25,2% 32,0% 28,5% 26,4% Holdingmaatschappijen en globale 1Q06 2Q06 3Q06 4Q06 FY06 export
Volumes (duizend Hls) 362 475 515 411 1 763 Opbrengsten 22 27 27 23 99 Kostprijs verkochte goederen -14 -17 -19 -16 -67 Brutowinst 8 10 8 7 32 Distributiekosten 0 0 0 0 -1 Verkoop- en marketingkosten -11 -17 -12 -28 -68 Administratieve kosten -40 -46 -42 -62 -191 Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 56 72 64 84 276 Genormaliseerde EBIT 13 19 17 0 49 Genormaliseerde EBITDA 16 23 22 2 63


---- -- Reconciliatie tussen het bedrijfsresultaat van de Zone Latijns- Amerika volgens Braziliaanse boekhoudnormen en volgens IFRS (1Q07)

Genormaliseerd bedrijfsresultaat van de Zone Latijns-Amerika volgens Braziliaanse boekhoudnormen ("BR-Gaap")
(Brazilië + HILA, zoals gepubliceerd in de segmentinformatie in het 1Q07 persbericht van AmBev) 1 577 In milljoen BRL ...................................................................................................................................

In miljoen euro ................................................................................................................................ 566

Reclassificaties

- Winstdeelname (bonus plan) gepresenteerd in het bedrijfsresultaat in IFRS, niet in BR Gaap .............. 7
- Overige bedrijfsopbrengsten/kosten, gepresenteerd in het bedrijfsresultaat in IFRS, niet in BR Gaap ... (33) 540 Aanpassingen

- Afschrijvingen op goodwill in BR Gaap, niet in IFRS........................................................................ 50
- Andere correcties inzake afschrijvingen (reële waarden, InBev %, immateriële activa, ...).................. 1
- Over te dragen kosten (opstartkosten gekapitaliseerd in BR Gaap, in kosten genomen in IFRS)........... (2)
- Tegemoetkomingen inzake indirecte belastingen (in eigen vermogen in BR Gaap, in resultaten in IFRS) 1
- Pensioenkosten en kosten m.b.t. op aandelen gebaseerde betalingen (IFRS 2 en IAS 19)................... (1)
- Overige .................................................................................................................................... 1

Bedrijfsresultaat van de Zone Latijns-Amerika volgens IFRS 590 (zoals gepubliceerd in de Segmentinformatie van Latijns-Amerika Noord en Latijns-Amerika Zuid in het 1Q07 persbericht van InBev).........................................................................................................................


---- --
---- --