PERSBERICHT
LiveShop gaat nieuwe fase in met live Internetveilingen
Amsterdam, 10 mei 2007 Vanaf vandaag kunnen consumenten niet alleen
telefonisch maar ook via het Internet interactief bieden op de door LiveShop
aangeboden producten. Via de vernieuwde website www.LiveShop.nl kunnen kijkers
zowel vooraf als tijdens de uitzending bieden op alle producten die per opbod of
afslag geveild worden. Hiermee zet de televisiezender een nieuwe stap in de
multimediale strategie van de televisiezender.
LiveShop verlengt tevens de dagelijkse tv-uitzenduren met twee uur, tot negen uur live televisie
per dag (tussen 12.00 21.00 uur). Hiertoe is het bestaande team van zes presentatoren
uitgebreid tot acht.
24 uur per dag bieden
De producten die live op televisie geveild worden komen gelijktijdig op de website. Naast de
mogelijkheid om 24 uur per dag via de website te bieden zowel vooraf als tijdens de televisie-
uitzending kunnen potentiële kopers via de website ook meer informatie over het product
lezen. Iedereen die een bod uitbrengt via Internet wordt geregistreerd en hoeft voor een
volgende veiling geen gegevens meer door te geven
Multimediale strategie
`Met deze nieuwe fase wordt de interactieve, multimediale strategie die LiveShop bij lancering in
oktober 2006 voor ogen stond realiteit. Televisie vloeit naadloos over in Internet en hiermee
bieden we de consument een extra platform om vanuit de luie stoel onze producten rustig te
bekijken en aan te schaffen op het moment dat de consument dit wil,' aldus Marc Maters,
General Manager van LiveShop. `De volgende fase van LiveShop is interactieve televisie. Met een
druk op de knop van de afstandsbediening is het dan mogelijk tijdens de live televisie-uitzending
een product te bestellen. '
LiveShop werd op 10 oktober 2006 gelanceerd en is zeven dagen per week te zien op het Tel Sell
kanaal van 12.00 21.00 uur en van 12.00 14.00 uur op Tien (voorheen Talpa). Op werkdagen
is LiveShop van 14.28 14.55 uur te zien op RTL5 en op zaterdag bij Net 5 van 12.30 13.30
uur.
Over LiveShop
LiveShop, een joint venture tussen Chellomedia en Tel Sell, maakt vooral gebruik van het
systeem van de dalende veiling. Hierbij daalt de prijs van een product steeds verder totdat elk
product van een partij verkocht is en elke koper uiteindelijk de laagste prijs betaalt. Daarnaast zal
in enkele gevallen voor duurdere producten (zoals auto's) veiling per opbod plaatsvinden.
LiveShop zendt 7 dagen per week live uit op het Tel Sell kanaal, 9 uur per dag, uit te breiden tot
14 uur. Per jaar worden ca. 28.000 veilingen gedaan waarbij een diverse mix van kwaliteits- en
merkprodukten worden aangeboden (variërend van speelgoed tot sieraden en van
tuingereedschap tot electronica). www.liveshop.nl.
Contactpersoon
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Chellomedia Communications
Michiel Gosens
Tel. +31-20-778 9684
Mob. +31-6-1501 3837
Email: communications@lgi.com
---- --