Ingezonden persbericht


Volkskrant TV te zien op Tele2 Vision Tele2 en de Volkskrant onderzoeken mogelijkheden interactieve reclame

Amsterdam, 10 mei 2007. Tele2 en de Volkskrant hebben een overeenkomst gesloten voor het aanbieden van Volkskrant TV via Tele2 Vision. De reportages die de Volkskrant onder de naam VK.TV maakt voor haar internetsite zijn binnenkort voor klanten van Tele2 ook te zien op televisie.

VK.TV brengt dagelijks korte actuele reportages over uiteenlopende onderwerpen in het nieuws. Daarnaast zijn er terugkerende rubrieken over onder meer film, muziek, wetenschap, reizen en auto's. Het Volkskrant- gedeelte op Tele2 Vision wordt ontwikkeld samen met Avinity Systems.

Tele2 Vision is de interactieve televisiedienst van Tele2 met 70 digitale TV- en radiozenders en live Eredivisievoetbal. Bovendien hebben klanten met Tele2 Vision toegang tot een uitgebreid aanbod van videofilms, kinderprogramma's en programma gemist.

"De Volkskrant heeft ruim twee jaar ervaring met het maken van videoreportages op het web. Dit jaar willen we VK.TV ook in de huiskamer introduceren. Reportages van de Volkskrant zijn al te zien op AT5, in Goedemorgen Nederland en af en toe zelfs op CNN. Door de samenwerking met Tele2 kunnen televisiekijkers straks zelf bepalen welke reportages ze willen bekijken," zegt Pieter Broertjes, hoofdredacteur van de Volkskrant

"Dat na Grolsch, Agis en anderen, nu ook de Volkskrant kiest voor het multimediale platform van Tele2, bevestigt dat Tele2 gekozen heeft voor de juiste strategie," aldus Günther Vogelpoel, directeur consumenten markt Tele2. "Wij bieden onze klanten innovatieve en interactieve TV diensten, die adverteerders direct kunnen gebruiken om met deze klanten te communiceren."

Binnen de samenwerking gaan Tele2 en de Volkskrant ook de mogelijkheden van interactieve reclame verder onderzoeken. Het IPTV netwerk van Tele2 is speciaal gebouwd voor interactieve televisie, waardoor er rechtsreeks en individueel contact tussen de klant en Tele2 mogelijk is. Dit biedt interessante mogelijkheden voor partijen om via Tele2 Vision rechtstreeks met potentiële klanten te communiceren.

De Volkskrant en Tele2 gaan de lancering van VK.TV op Tele2 Vision ondersteunen met een uitgebreide mediacampagne.


- Einde -

Contact
Tele2: Remco Meerstra, Telefoon: +31 (0) 20 750 1804 Corporate & Business Communications Executive

de Volkskrant: Bas Broekhuizen, Telefoon: +31 (0)6 5247 0128 Eindredacteur VK.TV

Tele2 is een handelsnaam van Versatel Nederland B.V. Tele2 is één van de grootste telecomaanbieders in Nederland. Het bedrijf biedt zowel de consumenten-, de zakelijke als de wholesale markt een compleet pakket van telecommunicatiediensten. Tele2 biedt breedbandige spraak-, data- en internetdiensten aan via een eigen infrastructuur, voorzien van de modernste netwerktechnologieën. Tele2-klanten profiteren van eenvoudige en betaalbare diensten van topkwaliteit. Meer nieuws en informatie zijn verkrijgbaar via tele2.nl.


---- --