Ingezonden persbericht


IT-servicebeheer naar hoger plan met LANDesk Process Manager 4.0

Brede ondersteuning van processen in elk type organisatie; brengt IT- en operationele doelstellingen met elkaar in lijn

Eindhoven, 10 mei 2007 - LANDesk Software, leverancier van oplossingen voor IT-servicemanagement voor desktops, servers en mobiele apparaten, introduceert LANDesk® Process Manager 4.0. Dit is een beheertool voor het automatiseren van taken en complexe processen die normaal gesproken handmatige acties vereisen. Process Manager 4.0 omvat een online aanbod van workflowmiddelen met verschillende procestemplates en is direct te integreren met Microsoft® Active Directory en BMC® Remedy® Service Desk.

"Het bieden van toegevoegde waarde met oplossingen voor IT-servicemanagement is een belangrijk onderdeel van onze strategie", zegt Steve Workman, Vice-President Product Management van LANDesk. "LANDesk Process Manager 4.0 staat garant voor consistente ondersteuning van algemene IT-taken en biedt toegang tot online resources, waaronder verschillende gebruikersvriendelijke templates die precies zijn af te stemmen op specifieke behoeften van organisaties. Bijna alle afdelingen en bedrijven voldoen hiermee aan compliance-eisen en kunnen de templates gebruiken om invulling te geven aan hun bedrijfsdoelstellingen."

LANDesk Process Manager 4.0 is volledig te integreren met andere IT-tools, zoals de identiteits- en beveiligingslagen in Active Directory van Microsoft. Daarnaast kan Process Manager 4.0 uit de voeten met incidenten uit de BMC Remedy Service Desk. Door LANDesk-procesautomatisering te combineren met Remedy Service Desk-incidenten, stroomlijnen organisaties hun ondersteunende processen, verbeteren ze de efficiëntie en bereiken ze eenvoudiger compliance met ITIL-service en -ondersteuning.

Een extra voordeel van LANDesk Process Manager 4.0 is de nieuwe rapportagemodule die ad-hocrapportages genereert en IT-processen monitort. Ook houdt de module rekening met verschillende andere beheerprocessen en bedrijfsbehoeften, waaronder auditrapportage. Aangezien de rapporten beschikbaar zijn via het internet, bieden ze managers en systeembeheerders ook onderweg toegang tot belangrijke informatie. De nieuwe LANDesk® online workflow resources omvatten een aantal procestemplates voor onder andere patchmanagement, provisioning voor Microsoft Vista(tm) en andere besturingssystemen, asset life cycle-management en contract- en apparatuurbeheer. Met de overzichtelijke interface kunnen gebruikers door te klikken en te slepen elk proces eenvoudig invullen met bedrijfsspecifieke content.

Beschikbaarheid
LANDesk Process Manager 4.0 is per direct beschikbaar via de LANDesk Expert Solution Providers (ESP's).

# # #

Over LANDesk Software
LANDesk Software, onderdeel van Avocent, is leverancier van configuratie- en beveiligingsbeheeroplossingen voor desktops, servers en mobiele apparatuur. Het bedrijf helpt duizenden organisaties bij de eenvoudige inzet en het gebruik van end-to-end beheeroplossingen. LANDesk Software heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City in Utah (Verenigde Staten) en vestigingen in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, Europa en Azië.