T-Mobile groeit in klanten en resultaat
T-MOBILE
Rubriek: Economie
Datum en tijd: 10-05-2007 10:09
T-Mobile groeit in klanten en resultaat.
Al meer dan 40 T-Mobile winkels in Nederland.
T-Mobile Netherlands heeft het klantenbestand in het eerste kwartaal van
2007 opnieuw weten uit te breiden. Ten opzichte van een jaar geleden
groeide het aantal klanten met 11% tot 2.592.000. De omzet steeg naar 288
miljoen euro, ruim 6% meer dan het 271 miljoen euro in het eerste
kwartaal van vorig jaar. De gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) daalde
met 5,4% van 37 euro in het eerste kwartaal van 2006 naar 35 euro in dit
kwartaal. De EBITDA steeg het afgelopen eerste kwartaal daarentegen naar
61 miljoen euro ten opzichte van 21 miljoen euro in dezelfde periode
vorig jaar. T-Mobile beschikt inmiddels over meer dan 40 eigen winkels in
Nederland.
Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'We zijn
blij met de verdere groei van zowel het aantal klanten als de stijging
van de omzet en met de sterke verbetering van de EBITDA. Dit is mede het
gevolg van een daling van de verwervingskosten voor nieuwe klanten. Deze
beweging hebben wij vorig jaar ingezet en is gevolgd door de andere
operators. De gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) daalde iets. Daar
staat wel een sterke stijging tegenover van het percentage 'non voice'
als onderdeel van de ARPU (19%). Onze klanten SMS'en meer dan een jaar
geleden en het datagebruik met web'n'walk blijft gestaag groeien.'
Investeren in service
De T-Mobile winkels spelen een belangrijke rol in het directe contact met
bestaande en nieuwe klanten. Het aantal eigen winkels groeit snel. Eind
maart bedroeg het aantal winkels 40 tegenover 19 een jaar eerder.
T-Mobile verwacht eind dit jaar 60 winkels te hebben in Nederland. De
investeringen bedroegen in het eerste kwartaal 26 miljoen euro. Een
belangrijk deel daarvan werd besteed aan de nieuwe winkels en verder
onder meer aan de verdere uitbouw van het HSDPA-netwerk voor mobiel
breedband internet.
Over T-Mobile
Met een jaaromzet van 1,138 miljard euro in 2006 en 2,6 miljoen actieve
klanten in Nederland (31 maart 2007) bekleedt T-Mobile een stevige nummer
3 positie op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten
voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in
Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en
datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de
beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de
leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van
Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert
T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde
Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom leveren aan het eind
van maart 2007 mobiele diensten aan meer dan 109 miljoen klanten. Zij
doen dit via een gemeenschappelijk platform gebaseerd op GSM, 's werelds
meest succesvolle digitale draadloze standaard. T-Mobile is de enige
mobiele communicatie aanbieder ter wereld met naadloze transatlantische
dienstverlening.
T-Mobile maakt ook deel uit van FreeMove, een alliantie van de vier
leidende Europese mobiele operators -Orange, TIM (Telecom Italia Mobile),
T-Mobile and TeliaSonera. Hiermee ondersteunt FreeMove haar klanten in
hun communicatiebehoeften, wanneer zij op reis zijn in het buitenland, op
een manier zoals zij thuis gewend zijn.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Hans van der Vlies
Woordvoerder
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl