Ingezonden persbericht


Antispamdienst van Trend Micro komt als beste uit onafhankelijke test

Oplossing houdt 97 procent spam tegen en heeft laagste 'false positive'-score

Utrecht, 10 mei 2007 - Antispamoplossingen van Trend Micro zijn effectiever dan oplossingen van andere aanbieders. Dat blijkt uit een benchmarktest door Opus One, een onafhankelijk onderzoeksbureau. De gelaagde antispamservice van Trend Micro hield de meeste spam tegen (97,36 procent) en had de laagste 'false positive'-score. Opus One testte verschillende antispamdiensten en onderzocht ook reputatieservices, voor zover deze deel uitmaakten van het leveranciersaanbod.

Opus One testte de Trend Micro-antispam-engine en de Trend Micro Email Reputation-oplossing. De antispamservice gebruikt verschillende technieken om bedreigingen tegen te houden voordat ze de inbox bereiken. Voorbeelden hiervan zijn detectietechnieken voor imagespam op basis van patenten, antispamtechnologie gebaseerd op URL-reputaties en andere geavanceerde manieren om te beschermen tegen spamaanvallen. Deze spambeveiliging verhoogt de medewerkersproductiviteit en beschermt werknemers tegen spamaanvallen in combinatie met malware- en phishing-bedreigingen.

Trend Micro Email Reputation is getest als onderdeel van de gelaagde antispamoplossing van Trend Micro. Reputatiediensten worden steeds belangrijker in de strijd tegen spam vanwege het vermogen om automatisch e-mails van kwaadwillende afzenders te blokkeren. Beheerders hoeven daardoor niet langer mails op content te scannen. Hiervoor gebruikt Trend Micro Email Reputation een van de grootste databases ter wereld met informatie over 1,6 miljard IP-adressen. Daarnaast beschikt het bedrijf over een dynamische reputatiedienst die nieuwe afzenders van spam direct detecteert. Op deze manier drukt de oplossing opkomende bedreigingen meteen de kop in.

Trend Micro biedt de gelaagde antispamdiensten als onderdeel van antispamoplossingen voor kleine, middelgrote en grote bedrijven. Daarbij is Trend Micro Reputation Services ook verkrijgbaar als standalone-oplossing. Op deze manier kunnen gebruikers de oplossing inzetten als eerste verdedigingslinie ter aanvulling op andere beveiligingsoplossingen. Opus One vergeleek de Email Reputation ook als losstaande dienst met andere standalone-oplossingen. De Trend Micro-service hield het hoogste percentage schadelijke mails tegen (72,7 procent). Trend Micro levert dus de meest effectieve antispamoplossing voor de gateway en de meest effectieve standalone-antispamdienst.

"Trend Micro is zeer verheugd over de waardering die uit de onderzoeksresultaten spreekt. We werken hard om klanten hoogwaardige gelaagde antispamoplossingen te bieden. Het onderzoek van Opus One geeft ons erkenning voor die inspanningen", zegt David Spenhoff, Vice-President Enterprise Marketing van Trend Micro. "Zowel de kwantiteit als de kwaliteit van spam is aanzienlijk toegenomen. Ook onze antispamoplossingen ontwikkelen zich en blijven zo de spambedreigingen altijd een stap vóór. De testresultaten vormen hiervan het bewijs en laten ook zien dat we in staat zijn met onze oplossingen klanten wereldwijd uitstekende bescherming te bieden."

Trend Micro past antispamtechnologieën strategisch toe op verschillende punten in het netwerk. Deze gelaagde bescherming biedt complete beveiliging op de gateway, op de mailserver en als losse dienst op pc's. Trend Micro biedt verschillende oplossingen waarin deze uiteenlopende diensten zijn opgenomen. Op deze manier kunnen de diensten in alle beveiligingsbehoeften van bedrijven voorzien. Trend Micro levert onder andere messaging-beveiligingsoplossingen, complete gatewaybeveiliging voor internet- en e-mailbescherming en een uitgebreid portfolio van netwerkbeveiligingsoplossingen.

Opus One testte antispamoplossingen van zes verschillende producenten, waaronder Trend Micro. De testmethode is ontwikkeld door Network World.