Donderdag 10 mei 2007


----------
Deze week in FEM Business (week 19, vanaf vrijdag 11 mei in de kiosk)

Wie is de mol?
Bouwmagnaat Dik Wessels uit Rijssen graaft in alle stilte aan een hypermodern glasvezelnetwerk. Zijn missie: KPN en de kabelbedrijven van de kaart vegen.

Focus: ICT
De good old days zijn terug. Het tekort aan ict-ers drijft de prijzen op. Toch hebben bedrijven lessen getrokken uit de vorige hausse. Plus: software uit de kraan; hoe ict ons wel/niet productiever maakt en de doorbraak (eindelijk!) van videoconferening.

LaSalle spin in bankenoorlog
Claim of cash? Voor die vraag staan de aandeelhouders van ABN Amro straks. Plus: de rol van Fentener van Vlissingen-telg Huibert Bouwmeester, die binnenkort als nieuwe cfo van ABN Amro het licht uit mag doen.

Spyker-banden
Het beursfonds is een groot friends & family-project voor Quote 500-leden van oprichter-ceo Victor Muller. Na een nieuwe financieringsronde is de kas weer gevuld, maar voor hoe lang?

Judasbier
Biergigant Inbev ontsnapte aan de torenhoge boete die Eurocommissaris Neelie Kroes oplegde. Door het klikken over de verboden prijsafspraken heeft het de concurrentie een flinke loer gedraaid. En zich daarmee in een handige positie gemanoeuvreerd om bijvoorbeeld Grolsch over te nemen.

Verder in FEM Business:

- Postwet emoties bepalen het debat, zakelijke markt de dupe â- Ondernemers halen opgelucht adem: Sarkozy wordt president â- Dealwatch Joop Krant adviseert Wegener
â- Hoe goed was Anders Moberg voor de Ahold-aandeelhouder â- Sjoerd van Keulen de rock 'n roll ceo met zeebenen van SNS

Informatie: Arne van der Wal 06 22313718 / 020 5159852 (secretariaat)