Ingezonden persbericht


|Persbericht           |
Datum
10 mei 2007
Pagina

1 van 1

|                                       |
|Wooncompagnie in Schagen heeft een nieuwe vestigingsmanager:    |
|Roeland Gravenstein                                             |
|                                                                |
|Om de binding met het lokale werkgebied zo groot mogelijk te    |
|houden, heeft Wooncompagnie voor het werkgebied Schagen en      |
|omstreken per 1 mei een nieuwe vestigingsmanager aangetrokken:  |
|Roeland Gravestein. Hij neemt de functie over van Lidy van de   |
|Schaft, die er in het najaar van 2006 mee stopte. Onder het     |
|werkgebied Schagen en omstreken vallen de gemeenten Schagen,    |
|Harenkarspel, Zijpe, Anna Paulowna, Niedorp, Wieringermeer en   |
|Medemblik. Voor het werkgebied Purmerend is Rina van Rooij      |
|vestigingsmanager. Wooncompagnie heeft bewust gekozen om voor   |
|beide werkgebieden een eigen vestigingsmanager in te zetten, om |
|zo dicht mogelijk bij de regio en de lokale bevolking te staan. |
|                                                                |
|                                                                |
|Roeland Gravestein (44) bouwde in zijn loopbaan al veel ervaring|
|op in (sociale) volkshuisvesting. Hij was tot februari van dit  |
|jaar Managing Director van Somer Community Housing Trust, een   |
|woningcorporatie in Bath (Zuidwest-Engeland) en onderdeel van   |
|Somer Housing Group met een woningbezit van negenduizend        |
|woningen. Van 2000 tot 2005 was Gravestein Divisiemanager bij   |
|Stichting Woonwaard Noord-Kennemerland. Als Divisiemanager      |
|Backoffice was hij verantwoordelijk voor de ondersteunende      |
|afdelingen. Medio 2002 werd hij als ad interim manager tevens   |
|verantwoordelijk voor het volledige klantproces binnen het      |
|Frontoffice. Gravestein begon zijn loopbaan in 1985 bij de KLM  |
|waar hij onder andere managementfuncties op Schiphol heeft      |
|bekleed.                                                        |
|                                                                |
|Verschil maken                                                  |
|"Het lokale karakter van Wooncompagnie en de betrokkenheid met  |
|het landelijke gebied trekken mij heel erg", aldus Gravestein.  |
|"Wooncompagnie speelt een grote rol in het beschikbaar stellen  |
|van betaalbare huisvesting en de leefbaarheid in buurten.       |
|Belangrijkste speerpunt voor mij is om samen met de zeven       |
|gemeenten in het werkgebied te zorgen voor het in stand houden  |
|van een gebalanceerde kernvoorraad en nadrukkelijk te zorgen dat|
|in de woonbehoefte van starters en senioren wordt voorzien. We  |
|moeten onszelf steeds af blijven vragen wat we kunnen doen om - |
|in samenwerking met andere partijen - de leefbaarheid, wat      |
|verder gaat dan goede en betaalbare woningen, te verbeteren."   |
|                                                                |
|"Ik ben nu net een week begonnen in Schagen en de eerste        |
|indrukken zijn zeer positief. We werken met een professioneel   |
|team dat goed op elkaar ingespeeld is en duidelijk de klant     |
|centraal stelt. De lijnen zijn kort en er heerst echt het gevoel|
|'we gaan ervoor'. En dat maakt de werksfeer heel plezierig."    |
|                                                                |
|Wie ook kennis wil maken met de nieuwe vestigingsmanager, kan   |
|een afspraak maken via de telefoon: 0900 20 22 373 (lokaal      |
|tarief) of per e-mail: r.gravestein@wooncompagnie.nl.           |
|                                                                |
|                                                                |
|                                                                |
|                                                                |
|                                                                |
|                                                                |
|

Ingezonden persbericht