( BW)(CA-DOLE-FOOD-COMPANY) Dole Food Company Inc. door Ethisphere
Magazine genoemd in lijst ``World's Most Ethical Companies''

    Redactie Business

    WESTLAKE VILLAGE, Californië--(BUSINESS WIRE)--10 mei 2007--Dole
Food Company Inc. is door Ethisphere Magazine, een nationale
publicatie gewijd aan het verduidelijken van de belangrijke relatie
tussen ethiek en winst, benoemd tot één van de meest ethische
bedrijven ter wereld (World's Most Ethical Companies). De bedrijven op
deze elitelijst werden erkend om hun sterke leiderschap op het gebied
van ethiek en compliance, het bevorderen van branche-overleg over
sociale en ethische kwesties en positieve betrokkenheid bij de
gemeenschappen waarbinnen ze werken.

    "We zijn vereerd dat we dit predikaat van Ethisphere Magazine
hebben gekregen", aldus David Murdock, chairman en chief executive
officer van Dole Food Company. "Dole is zeer trots op haar
bedrijfsethiek en sociale verantwoordelijkheid. We behandelen alle
werknemers en zakelijke partners met waardigheid en respect. Speciale
aandacht wordt geschonken aan het waarborgen van de gezondheid van de
werknemers van Dole, het betalen van concurrerende salarissen en
bonussen, het respecteren van de gemeenschappelijke
vertegenwoordiging, het verbeteren en versterken van onze
gemeenschappen en het beschermen van het milieu waarin we werken en
leven."

    Ethisphere Magazine wordt verspreid onder 65.000 wereldwijde Board
members, CEO's, General Counsel, Chief Ethics and Compliance Officers
en institutionele beleggers en biedt inzicht in het vegroten van het
marktaandeel en het zorgen voor een houdbaar concurrentievoordeel door
middel van ethische bedrijfsactiviteiten en corporate citizenship.

    De redactie van het magazine heeft uit enkele duizenden bedrijven
die ze gedurende zes maanden hebben beoordeeld minder dan 100
bedrijven geselecteerd. "Dit was een rigoureus proces waarbij een
selecte groep bedrijven werd geïdentificeerd die binnen hun
bedrijfstak ongeëvenaard zijn ten aanzien van hun commitment aan
ethisch leiderschap en sociale bedrijfsverantwoordelijkheid. Deze
organisaties gaan verder dan het doen van uitspraken over ethische
bedrijfsvoering. Ze zetten die woorden om in actie", aldus Alex
Brigham, hoofdredacteur van Ethisphere Magazine.

    Het proces omvatte het bekijken van de ethische gedragscode en de
geschiedenis van juridische en regulatoire schendingen van de
bedrijven, het evalueren van investeringen in innovatie en
handhaafbare bedrijfsactiviteiten, het kijken naar de activiteiten van
bedrijven op ten aanzien van het verbeteren van, het bestuderen van
nominaties van senior executives, collega's uit de bedrijfstak,
leveranciers en klanten en het werken met klantenactiegroepen voor
feedback en beoordeling.

    Over Dole Food Company Inc.

    Dole Food Company Inc., met in 2006 een winst van $6,2 miljard, is
de grootste producent en marktbewerker ter wereld op het gebied van
hoogkwalitatief vers fruit, verse groenten en vers gesneden bloemen.
Dole brengt een groeiend assortiment verpakte voedingswaren en
bevroren fruit op de markt en is productieleider binnen de branche op
het gebied van onderwijs en onderzoek op het gebied van voeding. Ga
voor meer informatie over de CSR-activiteiten van het bedrijf naar
dole.com.

    Over de Ethisphere Council

    De Ethisphere Council werd in 2006 gevormd door Corpedia,
toonaangevend op het gebied van risicobeoordeling en eLearning voor
ethiek en compliance, het Practising Law Institute, een non-profit
organisatie die zich richt op het verbeteren van de professionaliteit
van advocaten en anderen en LexisNexis, een toonaangevend leverancier
van uitgebreide informatie- en bedrijfsoplossingen. De Council,
gevormd met steun van toonaangevende bedrijven als Deutsche Telekom,
Time Warner, Dresser Industries, Avaya en Kraft, richt zich op
onderzoek naar en de vorming en het delen van best practices op het
gebied van ethiek, compliance en ondernemingsbestuur onder haar
ledenbedrijven. Tevens richt de Council zich op de ontwikkeling en
bevordering van haar leden door middel van grotere efficiëntie,
innovatie, tools, mentoren, advies en unieke carrièremogelijkheden.
Meer informatie over lidmaatschap vindt u op
http://www.ethisphere.com.

    --30--WAM/la*

    CONTACT: Dole Food Company
             Marty Ordman, +1-818-874-4834
             of
             Ethisphere Magazine
             Jennifer Avrhami, +1-480-941-8497
             Jennifer@mindspace.net