Jongeren vieren nog massaal Moederdag


70% Van alle moeders krijgt last minute cadeau

Uit een onderzoek onder ruim 1.200 jongeren in de leeftijdscategorie 18-35 blijkt dat Moederdag nog steeds volop wordt gevierd en dat een zeer hoog percentage moeders zelfs op een cadeautje kan rekenen. Maar liefst 70% van de jongeren koopt een cadeau voor haar en dit gebeurt op het allerlaatste moment. Slechts 11% denk niet aan moederdag. 19% van de jongeren vergeet moeder niet, maar belt haar liever op. Het onderzoek werd afgelopen week uitgevoerd door communicatiebureau HBMEO in opdracht van de mobiele cadeausite CadeauCode.nl

Cadeaus geven via internet
Dat de moederdagcadeaus pas op het allerlaatste moment worden aangeschaft, past binnen het huidige geschenkgedrag. Op het laatste moment wordt naar een cadeau gezocht, dat bij voorkeur het etiket 'moederdagcadeau' heeft. Dit gebeurt niet alleen meer in de winkel, maar steeds meer cadeaus worden via internet aangeschaft. De nieuwe site CadeauCode.nl speelt in op de behoefte om via internet snel een origineel cadeau te geven, dat wordt bezorgd in de vorm van een sms-je. Zo kan een kind attent uit de hoek komen, zonder moeder te hoeven bezoeken!

Bloemen voor moeder
Sinds de jaren '20 wordt, naar Amerikaans voorbeeld, overal ter wereld Moederdag gevierd. Moeder krijgt in Nederland, naast het ontbijt en de zelfgemaakte cadeautjes van kinderen en de huishoudelijke apparaten van vader, vooral bloemen cadeau. De bloemenbranche heeft er afgelopen decennia voor gezorgd dat dit feest niet in de vergetelheid raakt, en inmiddels is ook Moederdag een algemeen commercieel hoogtepunt en wordt er steeds meer geld aan uitgegeven. Net als andere feestdagen die inspelen op het tonen van liefde en genegenheid als Valentijn, is Moederdag een belangrijk 'cadeaumoment' geworden.

Voor de speciale moederdagselectie, kijk op www.cadeaucode.nl