MAX sterkste publieke omroepmerk
10.05.2007 / 21:22 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Omroep max
OMROEP MAX
Persbericht
Hilversum, 10 mei 2007
MAX sterkste publieke omroepmerk in onderzoek Brand Momentum
Hilversum - Volgens een recent uitgevoerd grootschalig merkenonderzoek is MAX de
'vaandeldrager van de publieken' (Tijdschrift voor Marketing, mei 2007). Dit onderzoek,
Brand Momentum, ondervroeg 2000 respondenten van 15 t/m 65 jaar over een breed scala aan
mediamerken (omroepen, kranten en online nieuwsvoorzieningen). Omroep MAX scoort met plus
32,1% het hoogst van alle publieke omroepen. Voor alle omroepen geldt dat alleen SBS6
hoger scoort. Dit percentage drukt uit in hoeverre de respondenten vinden dat 'het merk
terrein gewonnen heeft'.
Omroep MAX heeft sinds zijn lancering in september 2005 een succesvolle start doorgemaakt.
Met onder andere het middagprogramma, de TV Comeback, Appeltje voor de Dorst, In de Knip,
MAX Maakt Mogelijk en Een Bijzonder Jaar op televisie en Wekker Wakker, Mezzo en Easy
Listening op radio heeft MAX in korte tijd een groot aantal kijkers en luisteraars weten
te bereiken. Ook online is MAX zeer actief; de site trekt maandelijks zo'n 100.000 unieke
bezoekers en MAX Meeting Point is de grootste ontmoetingssite voor ouderen in Nederland.
In de zomer lanceert MAX drie nieuwe programma's: Sterren op het Doek (met Hanneke
Groenteman), Stop de Tijd (een nieuwe quiz over Nederland in de jaren '50-'70) , de
Nationale Eurometer (live event waarbij berekend wordt wat de euro voor onze portemonnee
heeft betekend) en het vernieuwde middagprogramma MAX & Loretta. Omroep MAX heeft
sinds 1 januari 100.000 leden.
Einde persbericht
Voor meer informatie, belt u met MAX op 035-6259050
Jan Slagter 06-22747280