MAX sterkste publieke omroepmerk

10.05.2007 / 21:22 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Omroep max

OMROEP MAX

Persbericht

Hilversum, 10 mei 2007

MAX sterkste publieke omroepmerk in onderzoek Brand Momentum

Hilversum - Volgens een recent uitgevoerd grootschalig merkenonderzoek is MAX de 'vaandeldrager van de publieken' (Tijdschrift voor Marketing, mei 2007). Dit onderzoek, Brand Momentum, ondervroeg 2000 respondenten van 15 t/m 65 jaar over een breed scala aan mediamerken (omroepen, kranten en online nieuwsvoorzieningen). Omroep MAX scoort met plus 32,1% het hoogst van alle publieke omroepen. Voor alle omroepen geldt dat alleen SBS6 hoger scoort. Dit percentage drukt uit in hoeverre de respondenten vinden dat 'het merk terrein gewonnen heeft'.

Omroep MAX heeft sinds zijn lancering in september 2005 een succesvolle start doorgemaakt. Met onder andere het middagprogramma, de TV Comeback, Appeltje voor de Dorst, In de Knip, MAX Maakt Mogelijk en Een Bijzonder Jaar op televisie en Wekker Wakker, Mezzo en Easy Listening op radio heeft MAX in korte tijd een groot aantal kijkers en luisteraars weten te bereiken. Ook online is MAX zeer actief; de site trekt maandelijks zo'n 100.000 unieke bezoekers en MAX Meeting Point is de grootste ontmoetingssite voor ouderen in Nederland. In de zomer lanceert MAX drie nieuwe programma's: Sterren op het Doek (met Hanneke Groenteman), Stop de Tijd (een nieuwe quiz over Nederland in de jaren '50-'70) , de Nationale Eurometer (live event waarbij berekend wordt wat de euro voor onze portemonnee heeft betekend) en het vernieuwde middagprogramma MAX & Loretta. Omroep MAX heeft sinds 1 januari 100.000 leden.

Einde persbericht

Voor meer informatie, belt u met MAX op 035-6259050
Jan Slagter 06-22747280