ICT-dienstverlener Dexterity introduceert 24/7 remote monitoringdienst


Dexterity introduceert een remote monitoringdienst voor servers, applicaties en website(content)

EINDHOVEN, 20070511 -- Dexterity biedt remote monitoring aan van servers, applicaties, websites en websitecontent. Klanten ontvangen alarm per e-mail of per SMS op hun mobiele telefoon. Ze hoeven niet te investeren in dure software en kunnen op deze wijze door middel van een abonnement hun bedrijfskritische componenten dag en nacht zelf in de gaten houden.

Keuze
De pakketkeuze is modulair opgebouwd. Zo zijn er modules voor Microsoft en Linux servers, applicaties zoals Exchange en SAP R/3 en databases zoals Oracle en MS SQL. Op web gebied zijn er simpele modules voor meting van website beschikbaarheid en responsetijden tot geavanceerde scripts die transacties na kunnen bootsen binnen complexe webapplicaties of services.

Schaalvoordeel
De dienst is voornamelijk interessant voor klanten die slechts enkele bedrijfskritische servers of databases willen monitoren maar niet willen investeren in een duur softwarepakket. Door het schaalvoordeel en de hoge beschikbaarheid kunnen ze tegen een lage prijs toch beschikken over een robuuste monitoringoplossing. Daarnaast zijn klanten niet verplicht om andere IT beheer of outsourcing diensten af te nemen van Dexterity.

Meer informatie hierover is te vinden op de website van Dexterity, www.dexterity.nl

Over Dexterity
Dexterity is opgericht in 2001 en inmiddels de Managed Service Provider voor een groot aantal kleine en grote organisaties in uiteenlopende branches. Van onderhoud, beheer en monitoring van ICT-systemen (IT Beheer) tot complete uitbesteding, inclusief de apparatuur (IT Totaal). Hoewel de klanten van Dexterity hun ICT-beheer dus niet (meer) in eigen huis hebben, weten ze precies waar ze aan toe zijn. Dexterity waakt namelijk 24 uur per dag over de ICT-infrastructuur, volgens duidelijke afspraken. Het functioneren van de essentiële systemen is bij Dexterity stevig gestoeld op glasgarde garanties.