Koninklijke Ahold


Omzetbericht Eerste kwartaal 2007

11 mei 2007

Amsterdam, 11 mei 2007 ­ Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet over het eerste kwartaal van 2007 bekendgemaakt van 13,2 miljard. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2006 daalde de netto-omzet met 0,7%. Tegen constante valutakoersen daarentegen steeg de netto-omzet met 5,8%. De netto-omzet werd positief beïnvloed door de integratie van de Konmar-winkels in Nederland en de Clemens Markets-winkels in de V.S. in de tweede helft van 2006. De prijsinvesteringen in verband met de verdere implementatie van het Value Improvement Program, gestart in september 2006 bij Stop & Shop en Giant-Landover, zullen invloed blijven hebben op de marges.

Omzetontwikkeling

Stop & Shop/Giant-Landover

· De netto-omzet steeg met 1,8% tot $ 5,1 miljard.
· De identieke omzet van Stop & Shop steeg met 0,3% (daalde met 0,1% exclusief de netto-omzet uit benzineverkopen) en die van Giant-Landover daalde met 1,1%.
· De vergelijkbare omzet van Stop & Shop steeg met 0,7% en die van Giant-Landover daalde met 0,8%.

Giant-Carlisle

· De netto-omzet steeg met 16% tot $ 1,3 miljard, deels ten gevolge van de overname van de Clemens Markets-winkels.

· De identieke omzet steeg met 4,4% (3,9% exclusief de netto-omzet uit benzineverkopen).
· De vergelijkbare omzet steeg met 6,3%.

Albert Heijn

· De netto-omzet steeg met 12,6% tot 2,4 miljard, deels ten gevolge van de overname van de Konmar- winkels.

· De netto-omzet van Albert Heijn supermarkten steeg met 13,4% tot 2,2 miljard.
· De identieke omzet van Albert Heijn supermarkten steeg met 8,6%.

Albert / Hypernova (Tsjechië en Slowakije)

· De netto-omzet steeg met 9,9% tot 434 miljoen.
· De identieke omzet steeg met 3,4%.

Schuitema

· De netto-omzet steeg met 3,8% tot 987 miljoen.
· De identieke omzet steeg met 3,2%.

U.S. Foodservice

· De netto-omzet steeg met 4,4% tot $ 6,1 miljard. De kosteninflatie over het eerste kwartaal van 2007 bedroeg circa 2%.

Niet-geconsolideerde joint venture - ICA

· De netto-omzet steeg met 23,2% tot 2 miljard. Exclusief de effecten van valutakoersen steeg de netto- omzet met 22,2%. Deze stijging was grotendeels het gevolg van de overname door ICA van alle aandelen in Rimi Baltic AB in december 2006.

www.ahold.nl

Eerste kwartaal 2007 11 mei 2007 Omzetbericht (vervolg) Netto-omzet per segment

Mutatie Q1 2007 Q1 2006 (in miljoenen) in %

Alle segmenten (in euro's)

Stop & Shop/Giant-Landover 3.854 4.135 (6,8%) Giant-Carlisle 983 925 6,3% Albert Heijn 2.363 2.099 12,6% Albert / Hypernova 434 395 9,9% Schuitema 987 951 3,8% Totaal retail
8.621 8.505 1,4%

U.S. Foodservice 4.600 4.812 (4,4%)

Ahold Groep 13.221 13.317 (0,7%)

Niet-geconsolideerde joint venture - ICA 2.045 1.660 23,2% Gemiddelde USD-wisselkoers
(EUR voor USD) 0,7591 0,8287 (8,4%)

V.S.-segmenten (in USD)

Stop & Shop/Giant-Landover 5.078 4.990 1,8% Giant-Carlisle 1.295 1.116 16,0%

U.S. Foodservice 6.060 5.807 4,4%


1. Op 6 november 2006 maakte Ahold haar voornemen bekend U.S. Foodservice, haar retailactiviteiten in Slowakije en Polen, de resterende Tops-activiteiten in New York en Pennsylvania en haar aandeel in JMR te verkopen. Vanaf het eerste kwartaal van 2007 zijn Polen, Tops en JMR gekwalificeerd als aangehouden voor verkoop en beëindigde bedrijfsactiviteiten. De netto-omzet van Polen en van Tops zijn dienovereenkomstig buiten beschouwing gelaten, terwijl de netto-omzet van JMR niet langer is opgenomen in de netto-omzet van de niet-geconsolideerde joint ventures. De andere activiteiten kwalificeerden niet als aangehouden voor verkoop vanaf het eerste kwartaal van 2007. In het geval van U.S. Foodservice moet de transactie tussen Ahold en de koper van U.S. Foodservice ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Buitengewone Vergadering van Aandeelhouders op 19 juni 2007.

Ahold mediarelaties: 020 - 509 5343

Page 2/3 www.ahold.com

Eerste kwartaal 2007 11 mei 2007 Omzetbericht (vervolg) Toelichting

De netto-omzetcijfers in dit omzetbericht zijn voorlopig en niet door een externe accountant gecontroleerd.
Definities

· Identieke omzet: netto-omzet van exact dezelfde winkels in lokale valuta voor de vergelijkbare periode.

· Vergelijkbare omzet: identieke omzet plus de netto-omzet van vervangende winkels in lokale valuta.

· Constante valutakoersen: sluit het effect uit van het gebruik van verschillende wisselkoersen bij de omrekening van financiële informatie van bepaalde dochtermaatschappijen van Ahold in euro's. Om inzicht te verkrijgen in dit valutakoerseffect is, ter vergelijking , de financiële informatie over het voorgaande jaar aangepast door gebruik te maken van de gemiddelde wisselkoersen gedurende het lopende jaar of kwartaal.

Alternatieve financiële prestatie-indicatoren

Dit omzetbericht bevat de volgende alternatieve financiële prestatie-indicatoren:
· Netto-omzet bij constante wisselkoersen. In bepaalde gevallen wordt de netto-omzet in constante wisselkoersen of in lokale valuta gepresenteerd. Het management van Ahold meent dat hiermee een beter inzicht wordt gegeven in de operationele prestaties van buitenlandse dochtermaatschappijen.


· Identieke omzet exclusief de netto-omzet uit benzineverkopen. Omdat de benzineprijzen onderhevig waren aan grotere schommelingen dan de voedselprijzen, is het management van Ahold van oordeel dat door de netto-omzet uit benzineverkopen buiten beschouwing te laten een beter inzicht wordt gegeven in de invloed van de netto-omzet uit benzineverkopen op Aholds identieke omzet.

Indien de Nederlandse vertaling van dit persbericht afwijkt van de Engelse versie, dan is de Engelse versie leidend.

Waarschuwing
Bepaalde uitspraken in dit persbericht zijn `forward-looking statements' in de zin van het Amerikaanse effectenrecht. Deze uitspraken omvatten, maar zijn niet beperkt tot, uitspraken over het verwachte effect van het Value Improvement Program op de marges bij Stop & Shop en Giant-Landover. Deze forward-looking statements zijn onderhevig aan risico's, onzekerheden en andere factoren waardoor de werkelijke resultaten aanmerkelijk kunnen verschillen van de toekomstige resultaten welke tot uitdrukking zijn gebracht in de forward-looking statements. Veel van deze risico's en onzekerheden hebben betrekking op factoren die voor Ahold niet beheersbaar en evenmin nauwkeurig voorspelbaar zijn, zoals het effect van algemene economische of politieke omstandigheden, wisselkoers- en renteschommelingen, de toename van of veranderingen in concurrentie, Aholds mogelijkheden om haar plannen en strategieën succesvol te implementeren en af te ronden, inclusief de afronding van voorgenomen desinvesteringen op voor Ahold aanvaardbare voorwaarden, tegenvallende of andere dan verwachte voordelen van en middelen uit Aholds plannen en strategieën,veranderingen in Aholds liquiditeitsbehoeften, maatregelen van Aholds aandeelhouders,overheidsinstanties, concurrenten en derden, alsmede andere factoren zoals besproken in documenten welke in Aholds naam in openbare registers zijn neergelegd. Lezers wordt geadviseerd behoedzaam om te gaan met deze forward-looking statements, die uitsluitend geacht worden te zijn gedaan per de datum van dit persbericht. Ahold neemt, tenzij daartoe gehouden ingevolge toepasselijk effectenrecht, geen verplichting op zich om enige gewijzigde forward-looking statement te publiceren naar aanleiding van gebeurtenissen of omstandigheden die zich voordoen na de datum van dit persbericht. Buiten Nederland presenteert Koninklijke Ahold N.V. - dat is haar statutaire naam - zich onder de naam `Royal Ahold' of kortweg `Ahold'.

Page 3/3 www.ahold.com


---- --