Samenwerking AdLantic en Gouden Gids gemak voor internetgebruiker


UTRECHT, 20070512 -- Gouden Gids is vorige week gestart met een vernieuwende manier van marketing voeren op het Internet. Bijzonder is dat er geadverteerd wordt op circa drieduizend websites die ieder een specifiek onderwerp behandelen. Deze onderwerpen komen precies overeen met de rubrieken van Gouden Gids waarnaar wordt verwezen. AdLantic Online Advertising heeft voor Gouden Gids duizenden beheerders van websites geselecteerd en gemobiliseerd om ervoor te zorgen dat vrijwel alle 2500 rubrieken van Gouden Gids méér en bovendien meer doelgerichte bezoekers krijgen.

Een bezoeker van een website over bijvoorbeeld advocaten wordt naar de bijpassende rubriek `Advocaten en Advocatenkantoren' geleid. De nieuwe campagne van Gouden Gids heeft bij bekende Internetgoeroes al het nodige stof doen opwaaien. Volgens Mark van Werven van InternetMARKeting, die specialist is op het gebied van Internet Optimalisatie, gaat het om "een campagne van ongekende omvang, die enorm veel traffic zal genereren". Philippe van Ooteghem, directeur van AdLantic, verwacht dat zowel de gebruikers als de adverteerders van de Gouden Gids groot voordeel zullen halen uit de nieuwe campagne.

Alle aspecten van de Gouden Gids campagne zijn groots: de websites waarop geadverteerd wordt hebben bij elkaar zo'n 14 miljoen bezoeken per maand. Dat betekent, dat deze websites door drie à vier miljoen unieke bezoekers worden bekeken. En dat levert Gouden Gids volgens de prognose meer dan een miljoen clicks op haar eigen website, rechtstreeks in de rubrieken op.

Het idee om op deze specifieke wijze de gebruiker op rubrieksniveau te helpen komt van Jan Hooyer, producer van Gouden Gids online: "We faciliteren de internetgebruikers optimaal, door hen te leiden naar de leveranciersinformatie die voor hen relevant is". Al vanaf maart garandeerde het bedrijf al een minimaal aantal bezoekers voor haar adverteerders. AdLantic gebruikt haar kennis en inzicht om Gouden Gids te helpen bij het zoeken naar geschikte websites en het inkopen van advertentieruimte bij duizenden beheerders van duizenden websites.

Van Ooteghem vindt het een uitdaging om uit zijn netwerk van website-eigenaren zo'n enorm aantal websites te selecteren die precies passen bij de rubrieken van de Gouden Gids. Het gaat hierbij om websites met een groot volume, die veel publiek trekken. Maar ook om websites met heel specialistische bezoekers. Van Ooteghem: "In de zeven jaar dat ik online marketing ervaring heb, heb ik nog nooit zo'n mooi concept gezien. Een team van vijf inkopers is op dit moment bezig met het analyseren van websites en het benaderen van de beheerders. Eind juni staat de reclameuiting van Gouden Gids op meer dan drieduizend websites.".

Over AdLantic Online Advertising AdLantic Online Advertising B.V., gevestigd te Utrecht en Maastricht, verzorgt met 15 specialisten de online reclame-inkoop voor haar 350 klanten. We helpen onze klanten met hun marketingcampagnes, door online verkeer in te kopen bij ca. 3.500 startpaginadochters en dit verkeer naar hun website te sturen. We adviseren, organiseren en voeren uit en helpen onze klanten om hun marketing doelstellingen te realiseren. De klant en haar ROI staan hierbij altijd centraal.

Over Gouden Gids Gouden Gids BV, een dochtermaatschappij van World Directories, is sinds 1964 werkzaam in Nederland als uitgever van de Gouden Gids. Naast de papieren Gouden Gids is de organisatie actief op het gebied van Internet met www.goudengids.nl, www.nationaletelefoongids.nl en SMS diensten. Alle activiteiten van Gouden Gids zijn erop gericht om gebruikers eenvoudig en snel in contact te brengen met relevante leveranciersinformatie hetgeen bedrijven relevante leads naar nieuwe klanten oplevert.





AdLantic