Passagiers transavia.com-toestel slecht opgevangen in Antalya
Passagiers van een transavia.com-vlucht vanaf Antalya zijn gisteren
onder onaangename omstandigheden vastgehouden op de luchthaven toen
hun vlucht door een technisch mankement niet kon vertrekken. Zij
hebben onder bewaking een aantal uren doorgebracht in een afgezonderde
ruimte zonder informatie over de situatie en zonder eten of drinken.
Nadat vergeefs ter plekke was geprobeerd het technische probleem op te
lossen besloot transavia.com de passagiers van boord te laten gaan en
technische ondersteuning en reserveonderdelen vanuit Amsterdam te
laten invliegen. Er is conform de normale werkwijze in dit soort
situaties gezocht naar vervangende vluchten en hotelaccommodatie voor
de passagiers. Voor ca. 30 passagiers is een vervangende vlucht
gevonden, hotelaccommodatie bleek pas later beschikbaar.
De passagiers zijn in de tussentijd opgevangen op de luchthaven.
Normaliter gebeurt dat in een wachtruimte. In dit geval werden
passagiers zonder duidelijke reden naar een afgezonderde ruimte
gebracht waar zij onder bewaking werden gesteld.
transavia.com betreurt deze gebeurtenis en stelt een onderzoek in naar
deze gang van zaken die niet in overeenstemming is met
kwaliteitsnormen die transavia.com hanteert voor dit soort situaties.
De passagiers zijn bij terugkomst opgevangen en hebben inmiddels een
brief met tekst en uitleg gekregen. transavia.com beraadt zich nog op
verdere actie richting deze passagiers.
Transavia