Ingezonden persbericht


Persbericht

Compuware breidt oplossing voor servicemanagement uit Compuware Vantage 10 integreert meten van eindgebruikerservaring met analyse en impactmeting van Java- en .NET-applicaties

Amsterdam, 14 mei 2007 - Compuware introduceert Compuware Vantage 10. Met deze servicemanagement-oplossing kunnen IT-afdelingen hun applicaties beheren vanuit het perspectief van de gebruikers. De oplossing integreert het uitgebreid monitoren van de ervaringen van eindgebruikers met een diepe analyse van Java- en .NET-applicaties. Bovendien kan de zakelijke impact van eventuele problemen in de vorm van concrete meetwaarden worden vastgesteld. Hierdoor is het mogelijk om vast te stellen welke geconstateerde problemen het eerste moeten worden opgelost, omdat deze de grootste financiële schade kunnen veroorzaken. Applicaties en de diensten die hierop zijn gebaseerd, kunnen hierdoor op systematische wijze worden verbeterd. Compuware Vantage 10 stelt IT-afdelingen bovendien in staat om Voice over IP (VoIP)-diensten te meten en te beheren.

"Wil een applicatie voldoen aan de eisen van de gebruikers, dan zal vooral aandacht moeten worden besteed aan de prestaties en de beschikbaarheid van die toepassingen", zegt Tim Grieser, VP System Management Software Research van IDC. "Door in de vorm van Compuware Vantage een uitgebreide reeks van softwareproducten te ontwikkelen voor het monitoren en analyseren van de prestaties van applicaties, heeft Compuware aangetoond dat het deze behoefte heel goed begrijpt. Met Compuware Vantage biedt Compuware inzicht in het gedrag van zowel clients, servers als netwerken, inzicht in applicaties én inzicht in transacties en eindgebruikers."

Compuware Vantage biedt uitgebreide mogelijkheden voor het monitoren van de eindgebruikerervaring. Het past zowel door middel van scripts gesimuleerde transacties toe als het meten en analyseren van de feitelijke ervaringen van eindgebruikers. De nieuwe versie maakt het ook mogelijk om analytische voorzieningen te integreren die de prestaties van applicatieservers voor webservices en SOA-toepassingen zichtbaar maken. Hierdoor kan de serviceverlening aan de gebruikersorganisatie worden verbeterd, terwijl de mogelijkheden voor het oplossen van problemen verder worden uitgebreid.

Compuware Vantage 10 bevat nieuwe voorzieningen die het mogelijk maken om de invloed van eventuele fouten of storingen in applicaties op werkprocessen en de bedrijfsvoering te bepalen. Zo kan bijvoorbeeld nauwkeurig worden vastgesteld hoeveel gebruikers van het prestatie- of beschikbaarheidsprobleem last hebben en wat het maximum aantal potentiële getroffen gebruikers zal zijn. Dit is belangrijke informatie om prioriteiten te kunnen aanbrengen bij het oplossen van storingen. Deze volgorde kan nu puur op zakelijke gronden worden vastgesteld. Hierdoor kan de dienstverlening van de IT-afdeling aan de businessorganisatie drastisch worden verbeterd.

"Veel IT-afdelingen beschikken niet over informatie die aangeeft wat de gevolgen van een probleem met een Java- of .NET-applicatie zijn voor de eindgebruiker. Nu webapplicaties steeds meer een bedrijfskritisch karakter krijgen en steeds complexer worden, heeft de IT-afdeling behoefte aan een compleet zicht op de responsetijden zoals de gebruiker deze meemaakt. Ook wil men inzicht hebben in de factoren die deze responsetijd veroorzaken", zegt Maurice Groeneveld, vice president Centraal-Europa. "Compuware Vantage 10 biedt een volledige reeks van hulpmiddelen voor het monitoren van de eindgebruikerervaring en combineert deze met analysehulpmiddelen voor zowel Java- als .Net-applicaties. Deze nieuwe versie van Compuware Vantage biedt de basis voor Compuware's geïntegreerde oplossing met het onlangs overgenomen Centauri van Proxima Technology. Dit product wordt komend kwartaal geïntroduceerd."

Compuware Vantage is tevens in staat Voice over IP te monitoren. Hierbij wordt gekeken naar de mate waarin VoIP moet concurreren met andere applicaties voor de beschikbare netwerkcapaciteit. Compuware Vantage 10 omvat ook managementrapportages die een algemeen beeld schetsen van de status van de VoIP-verbindingen, inclusief het aantal telefoongesprekken waarbij de gebruikers problemen ondervonden. Bovendien kunnen de onderliggende gegevens worden bekeken voor nadere analyse.

Compuware Nederland
Compuware is een softwareleverancier die zich toelegt op het leveren van oplossingen voor het verbeteren van de besturing van IT-organisaties en onderdelen daarvan, zoals IT Portfolio Management, en het bouwen, testen en beheren van grootschalige, bedrijfskritische systemen. Compuware is opgericht in 1973 in Detroit en behoort wereldwijd tot de top 10 van onafhankelijke softwareleveranciers. De aandelen van Compuware staan genoteerd aan de NASDAQ. In Amsterdam werken ruim 300 medewerkers, verdeeld over het Nederlandse verkoopkantoor, het Europese hoofdkantoor en het Amsterdam Development Center. Hier worden Compuware's OptimalJ en Uniface ontwikkeld. Dagelijks werken de ontwikkelaars in Amsterdam aan het optimaliseren van de bedrijfskritische applicaties voor organisaties wereldwijd. Hiermee heeft Compuware één van de grootste Development Centra in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.compuware.nl

# # #

Nina Breuning
Edelman
020 301 09 80
mailto:nina.breuning@edelman.com