Ingezonden persbericht


Kassa en Radar beïnvloeden online koopgedrag van senioren

Groningen - Steeds meer senioren schaffen producten aan via het internet. Toch zijn senioren terughoudend en wantrouwen het plegen van transacties op het internet. Consumentenprogramma's zoals Kassa en Radar spelen hierbij een zeer grote rol. Dit blijkt uit het rapport "Een gebruiksvriendelijke website voor senioren." gepubliceerd door internetbedrijf Webfactor in samenwerking met HCC, Seniorenweb en Seniorenconvent. Aan het onderzoek hebben 800 respondenten meegewerkt.

"Ik vertrouw het niet! Ik lees teveel. Ik ontvang nieuwsbrieven van Kassa,Radar en Uitzending Gemist. Als ik daar de dingen lees hè. Dan griezelt het mij." Dit is een van de reacties van senioren op de vraag of zei ook producten aanschaffen op het internet. Kassa en Radar laten regelmatig zien hoe individuen de dupe zijn geworden van internetcriminaliteit. Deze berichtgeving heeft een zeer negatieve werking op de attitude van senioren.

Er zijn ook positieve ontwikkelingen zichtbaar. Het onderzoek heeft zich specifiek gericht op de reisbranche op internet. Van de 800 respondenten heeft 66% aangegeven regelmatig een reis via het internet te boeken. Het Internet gebruik van senioren is met 48% in een jaar tijd gestegen.

Het rapport brengt in kaart wat de huidige trends en ontwikkelingen zijn op het gebied van senioren en internet. Welke activiteiten voeren senioren online uit? Waarop beoordelen senioren een website? Met welke usability factoren dient u bij de ontwikkeling van een website rekening te houden? Het rapport bevat waardevolle informatie en praktische tips voor bedrijven die senioren als doelgroep hebben. Het rapport is geschikt voor de marketingmanager, maar kent ook praktische adviezen voor de webbouwer.

Heeft u naar aanleiding van dit persbericht vragen neem dan contact op met:

Dhr. K. Poelarends

WebFactor BV

Stavangerweg 23-8

9723 JC Groningen

office@webfactor.nl

Tel: 050-5275880