Ingezonden persbericht


Persbericht

Spotzer Nederland heeft deuren geopend

"IEDER BEDRIJF KAN NU TV-COMMERCIALS BETALEN"

Amsterdam, 15 mei 2007 - Vanaf nu is Spotzer in Nederland volledig operationeel. Eerder dit jaar sprak Spotzer de ambitie uit tv-reclame toegankelijk te willen maken voor kleinere organisaties door hoog kwalitatieve, gestandaardiseerde filmpjes te produceren en gebruik te maken van de mogelijkheid tot heel gerichte media-inkoop. De reclamefilmpjes worden naar de wens van de klant afgemonteerd. Inmiddels heeft Spotzer de deuren van het reclamebureau in Nederland geopend een start gemaakt met de wereldwijde uitrol. Vanaf nu kan iedere onderneming via de website www.spotzer.nl een commercial uitzoeken. Ook zitten Spotzer- adviseurs klaar om een doelgericht mediaplan te maken voor het uitzenden van de commercials.

Andrew Klein, CEO en oprichter van Spotzer: "We zien dat Nederlandse bedrijven in het middensegment graag op televisie adverteren en dat ook de vraag naar online adverteren sterk toeneemt. We hebben een gat in de markt gevonden door het gebruik van reclamefilmpjes binnen handbereik te brengen van het MKB. Traditioneel besteden grote bedrijven ruim 35% van hun reclamebudget aan het uitzenden van reclamefilms, zij weten al dat deze manier van adverteren werkt. Voor kleinere bedrijven waren reclamefilms echter nooit toegankelijk, omdat het maken van een videocommercial veel te duur was. Dat is nu veranderd."

Nederland als springplank
Spotzer heeft internationale ambities. Het bedrijf gaat meteen na deze Nederlandse opening het kantoor in San Francisco officieel openen. Hierna volgt het Verenigd Koninkrijk met een kantoor in Londen en later andere Europese landen. "Het is juist deze globale aanpak die het mogelijk maakt om de spotjes voor lokale ondernemers betaalbaar te maken. Aangezien een fitness club in Amsterdam niet dezelfde doelgroep heeft als een fitness club in San Francisco, loont het om een kwalitatief hoogwaardige commercial te produceren en deze vervolgens in meerdere markten opnieuw in te zetten. Op deze manier kan Spotzer 'dure' reclamefilms aanbieden voor slechts EUR 499", aldus Klein.

Gericht adverteren
Door heel locatiegericht te adverteren zijn de kosten van zendtijd vele malen lager dan normaal. Op deze manier kan Spotzer samen met zijn klant zeer doelgericht en betaalbaar reclame maken. Zowel op televisie als op internet is het mogelijk om heel doelgroepgericht media in te kopen. Op internet is aan de ip-adressen van de bezoeker te zien waar deze zich bevindt. Iemand in Zwolle kan dus een andere banner of filmpje zien dan iemand in Breda. Voor een groot aantal tv-zenders, zoals Discovery, CNN en EuroSport geldt ook dat per stad of regio inkoop van zendtijd mogelijk is. Zendtijd voor een spotje in Maastricht kost bijvoorbeeld minder dan EUR 25 per uitzending. Naast televisie en internet, kunnen bedrijven ook reclamefilms uitzenden op narrow-casting netwerken van bijvoorbeeld individuele McDonald's restaurants, Schiphol of de Amsterdamse Metro via Spotzer. Videofilmpjes worden door Spotzer voor ieder bedrijf gepersonaliseerd met eigen logo, voice-over, muziek, contactgegevens en/of een aanbieding. Spotzer heeft honderden 'standaard' filmpjes op voorraad.

Over Spotzer
Spotzer is een internetmediabedrijf dat het gebruik van reclamefilms snel, betaalbaar en doelgroepgericht maakt voor bedrijven wereldwijd. Dankzij Spotzer kunnen adverteerders voor verrassend lage prijzen een reclamefilm van hoge kwaliteit licentiëren en vervolgens personaliseren. Adverteerders kunnen tevens geografisch en demografisch gerichte mediaplannen maken en zend- en mediatijd inkopen op televisie, websites, narrowcasting-netwerken, mobiele telefoons en andere mobiele apparatuur, zoals mp3-spelers. Klanten kunnen het gehele proces van het maken van het de reclamefilm online afhandelen via de website: www.spotzer.com. Investeerders in Spotzer.com zijn onder meer Cyrte en DutchView.

# # #
Perscontact:

Leoni Janssen, Edelman
+31 20 3010980
leoni.janssen@edelman.com

Jeroen Coppelmans
Spotzer Media Group, BV
+31 (0) 20 305 4171
Jeroen@spotzer.com