TROS

Afdeling Communicatie
Hilversum, 15-05-2007

MEEST SUCCESVOLLE SEIZOEN VOOR RADAR OOIT

Het TROS-consumentenprogramma RADAR heeft het seizoen buitengewoon succesvol afgesloten. Het succes is mede gekomen na de verhuizing van het programma van Nederland 2 naar Nederland 1. De gemiddelde kijkdichtheid groeide van gemiddeld 1,3 naar 1,9 miljoen kijkers. Met de regelmaat van de klok scoorde het informatieve programma meer dan 2 miljoen kijkers met als absoluut record meer dan 2,2 miljoen kijkers en een marktaandeel van 32,9%. Meer dan de meeste voetbalwedstrijden, en meer dan de finales van de 'sterrenoorlogen'.

De kijker geeft met deze mooie cijfers aan dat het een consumentenprogramma als RADAR weet te waarderen. RADAR stond de afgelopen maanden stelselmatig bovenaan in de kijkcijferlijsten en liet als wekelijks programma hiermee bijna alle seriematige programma's ver achter zich. Het programma mag zich hiermee scharen tot de best scorende programma's van dit seizoen!

Bron: Stichting KijkOnderzoek