Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Buongiorno breidt Marketing Services divisie verder uit

Na overname van HotSMS in februari volgt nu het Engelse Flytxt

Milaan, 15 mei 2007 - Buongiorno, genoteerd aan de Italiaanse beurs (MTAX STAR, Italian Stock Exchange: BNG) en één van de grootste internationale spelers op het gebied van digital entertainment, kondigt vandaag aan dat het de activiteiten in de UK en US van Flytxt heeft overgenomen. Flytxt is, net als HotSMS, actief op het gebied van mobile marketing en advertising. De recentelijke spin-off Flytxt Neon, inclusief het technische platform, en de merknaam Flytxt blijven buiten de overname. Ook Flytxt zal onderdeel worden van de holding Buongiorno Marketing Services Netherlands BV. De overnamesom bedroeg bijna 4 miljoen Euro.

Flytxt is opgericht in 2000, de beginjaren van mobile marketing. In de loop van de jaren heeft Flytxt vanuit kantoren in UK en US menig primieur op zijn naam kunnen schrijven. Enkele voorbeelden zijn de eerste on-pack promotie voor chocolademerk Cadburry, de eerste SMS actie voor televisiezender Channel 5, de eerste loyalty actie voor Coca-Cola, de eerste grootschalige kortingsbon actie met Orange en de eerste mobile magazine campagne voor Time.

Het huidige management van zowel Flytxt Ltd. en Flytxt Inc. zal na de overname aan blijven. Het nieuwe onderdeel gaat verder onder de naam Buongiorno Marketing Services Ltd. en Buongiorno Marketing Services Inc. en blijft actief voor alle klanten van Flytxt in de UK en US.

"De overname van Flytxt's activiteiten komt voort uit het besluit van Buongiorno om de Marketing Services divisie verder uit te bouwen. Met kantoren in de UK en de US past het perfect in de verdere ontwikkeling van een internationaal sterke organisatie in de mobile marketing en mobile advertising arena. Een positie die we eerder al hebben gekregen met onze digital content services.", aldus Carlo Frigato, Buongiorno Group Chief Financial Officer.

Over Buongiorno Group
Buongiorno (Italy, MTAX STAR: BNG) is een multinational op het gebied van digital entertainment. Buongiorno is een van de eerste bedrijven die wereldwijd actief is op het gebied van Mobile Value Added Services. Buongiorno is marktleider in Europa en USA en sinds kort ook actief in Zuid Amerika, Midden Oosten en Africa. In een joint venture met het Japanse Mitsui & Co Ltd opereert Buongiorno in Rusland en Azië. De belangrijkste activiteiten zijn value added services voor consumenten (Consumer Services) en digital marketing services (Marketing Services). De consumer services worden gedistribueerd via het BLINKO merk, maar ook via partnerships met telecom operators en media partijen.


- EINDE -

Noot voor de redactie (