Ingezonden persbericht


Persbericht

15 mei, 2007

SPSS presenteert vernieuwd Predictive Analytics-platform

~ Het platform integreert de geüpdate versies van data mining, text mining en onderzoeksapplicaties ~

SPSS presenteert nieuwe versies van haar data mining, text mining, marktonderzoek en Predictive Enterprise Services(TM) producten tijdens de Europese Directions gebruikersconferentie in Praag. Deze producten helpen bedrijven om een beter inzicht te krijgen in individueel klantgedrag en maakt het mogelijk voorspellingen te doen op dit gebied om hun zakelijke processen te optimaliseren.

Het platform zorgt voor een volgende generatie predictive analytics met verbeterde integratie, automatisering en datamanagement. Hierdoor is het voor organisaties mogelijk om op een eenvoudige manier klantdata te verzamelen en te gebruiken. Het bouwen van voorspellende modellen en het leveren van voorspellingen in klantgedrag via verschillende kanalen, wordt hiermee voor organisaties makkelijker gemaakt. De voordelen die bedrijven hieruit halen zijn onder meer een verbetering van de productiviteit binnen de gehele organisatie, meer accurate en consistente resultaten en meer vertrouwen in het maken van beslissingen.

De predictive analytics applicaties en oplossingen van SPSS worden wereldwijd gebruikt voor de verbetering van zakelijke beslissingen, gericht op het verhogen van klantacquisitie, cross-selling, up-selling en het opsporen en voorkomen van fraude en risico's. Deze applicaties zijn voornamelijk van toepassing op organisaties in de financiële-, retail- en telecommunicatiebranche en de publieke sector.

De features die geleid hebben tot de verbetering van het Predictive Enterprise-platform zijn:

Verbeterde Predictive Enterprise Services 3.0: De voordelen van deze versie zijn nieuwe automatiseringsopties voor het vernieuwen en evalueren van modellen waarmee een verbeterde accuraatheid van deze modellen bereikt kan worden; geïntegreerde rapportage om resultaten te meten en monitoren; meer automatiseringsopties voor handmatige, arbeidsintensieve processen; verbeterde asset-management met meer flexibiliteit om metadata op maat te maken en een verbeterde service op het gebeid van kennisgeving om zakelijke eindgebruikers up-to-date te houden van de laatste analytische resultaten.

Upgrade Data Mining Workbench­Clementine® 11.1: Bouwt verder op de laatste versie van Clementine 11.0; verbeteringen in deze versie zijn de toevoeging van 'zelflerende' reactiemodellen om de snelheid en productiviteit voor het bouwen van modellen te verhogen; meer anonimiteit van data om de privacy van individuele databestanden te beschermen en verbeterde integratie met een breder enterprise platform om de uitrol van productiemodellen te vereenvoudigen.

Uitbreiding marktonderzoek platform­Dimensions(TM) 4.5: Eenvoudiger onderzoeksdesign en verbeterde data-integratie door het combineren van feedbackdata met andere CRM-bronnen. Hierdoor wordt het onderzoeksveld waarin het tijdsbestek van feedback en de reactietijd, versneld.

Verbeterde Text Mining oplossing­Text Mining for Clementine® 5.0: Sneller modelleren van ongestructureerde data, inclusief nieuwe bronnen zoals RSS feeds. Text Mining for Clementine 5.0 ondersteunt nu ook meertalige teksten en zeven talen: Engels, Frans, Spaans, Duits, Nederlands, Italiaans en Portugees.

"Organisaties die werken met een groot aantal klanten die verspreid zijn over verschillende kanalen, zoals banken, beurshandelaren en verzekeringsmaatschappijen, gebruiken predictive analytics om te streven naar beter klantrelatiemanagement en de loyaliteit van de klant te versterken", zegt Frank Passtoors, Country Manager bij SPSS. "In de huidige wereld van verschillende kanalen en mogelijkheden om klanten te bereiken en te begrijpen, zorgt Predictive Analytics voor een duidelijk competitief kernvoordeel voor alle organisaties wereldwijd."

"Het implementeren van het predictive analytics platform is van essentieel belang om te overleven in de financiële markt", aldus Dorota Poniatowska-MaÅ"czak, CIO bij Bank Zachodni WBK S.A. "Wij hebben gekozen voor SPSS om betere beslissingen te kunnen nemen in de verschillende business processen, inclusief CRM, credit risk-analyse, en fraudepreventie. Ook omdat zij een geavanceerde gebruiksvriendelijke technologie bieden is de keuze op SPSS gevallen."

"Als bank met een snel groeiende klantendatabase is het noodzakelijk dat wij onze focus leggen op een klantgerichte strategie, om beter te begrijpen wat de verwachtingen en voorkeuren van de klanten zijn", voegt Tomasz ByczyÅ"ski, CRM Director bij Bank Zachodni WBK S.A, toe. "Met het gebruik van predictive analytics hopen wij voor een aanzienlijke verhoging van de effectiviteit van onze marketingcampagnes en onze resultaten te zorgen."

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.nl.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: ingridv@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com http://www.spss.nl

Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking information made pursuant to the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward looking statements can be identified by phrases such as "anticipates," "believes," "estimates," "expects," "plans," "intends," "could," "designed," "should be" and other similar expressions which denote expectations of future events rather than statements of fact. These forward-looking statements involve factors that are subject to risks and uncertainties. These risks and uncertainties, which may not be currently ascertainable and many of which are beyond the Company's control, may cause the Company's actual results, performance or achievements to be materially different than the results, performance or achievements expressed in or implied by the forward-looking statements. These risks and uncertainties are described in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission ("SEC"). Copies of these filings are available either on the SEC's website at www.sec.gov or from the Company's investor relations department. In light of these risks and uncertainties, the inclusion of forward-looking statements in this press release should not be regarded as a representation by the Company that any future results, performance or achievements will be attained. These forward-looking statements speak only as of the date on which they are made. The Company assumes no obligation to update the forward-looking statements contained in this press release.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com