Ingezonden persbericht


Persbericht


---

OPLAGESTIJGING METRO HOOGSTE ONDER DAGBLADEN

Amsterdam, 15 mei 2007

Metro, de uitvinder van het gratis dagblad, heeft in 2006 van alle dagbladen in Nederland de grootste groei doorgemaakt. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde oplagecijfers van 2006 van Het Oplage Instituut (HOI). Ten opzichte van 2005 steeg de oplage van Metro in 2006 met 50.503 exemplaren naar een totaal van 465.224 exemplaren per dag, wat een stijging van 12% betekent.

De online versie van Metro is de grootste E-paper van Nederland met 28.645 abonnementen.

"In 2006 is onze oplage hard gestegen. Dit cijfer is een gemiddelde van 2006 en de stijging is vooral te danken aan onze uitgekiende distributiestrategie. Metro blijft investeren in haar oplage en op dit moment is deze zelfs al 540.000 exemplaren. En dat Metro nu de grootste E-paper is, laat zien dat wij ook in een online behoefte voorzien."

Hoofdredacteur Rutger Huizenga is goed te spreken over de nieuwe oplagecijfers: "Metro blijft explosief groeien en voor een redactie die een krant maakt voor de lezers is dat uitstekend nieuws. Metro is beter verkrijgbaar dan ooit en slaat aan bij steeds meer mensen."


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 540.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald's vestigingen, postkantoren, Super de Boer supermarkten, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, Arriva Waterland, Q-Park parkeergarages, universiteiten en scholen. De 1,7 miljoen lezers (NOM Print Monitor 2006-1) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 69 edities in 20 landen in 18 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 18 miljoen mensen Metro.

www.metronieuws.nl