Weekendjeweg.nl heeft het meest de voorkeur

16.05.2007 / 14:55 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Bookit

Bookit

Weekendjeweg.nl, de site voor korte hotel en bungalow vakanties, komt in het jaarlijkse Continu Vakantie Onderzoek (CVO) zeer goed uit de bus. De website is samen met 15 andere bekende Nederlandse reissites, getest op punten als naamsbekendheid, boekgedrag en gebruiksgemak.

'We zijn er zelf een beetje beduusd van om te zien dat we op bijna alle onderdelen bovenaan staan', aldus Ed Trentelman, Commercial Director. 'We hebben tegenwoordig meer dan 1600 hotels en 400 bungalowparken op Weekendjeweg.nl en zustersites; Nachtjeweg.nl, BungalowS.nl en Hotelletje.nl. Met zo'n groot aanbod is o.a. gebruikersgemak een grote uitdaging. Bezoekers moeten makkelijk een passende aanbieding kunnen vinden. Dat we nu op veel punten erg positief worden ervaren door de internetter, geeft ons extra motivatie om onze sites en communicatie te blijven verbeteren.'

Het CVO
Het CVO, uitgevoerd door het NIPO, gaat over de bekendheid en imago van diverse reisketens. In het uitgebreide onderzoek is er ook een hoofdstuk gewijd aan het zoek en boekgedrag op internet. Hieruit blijkt Weekendjeweg.nl het meest overwogen en het meest de voorkeur te hebben, wanneer het aankomt op het boeken van een korte vakantie. Ook scoort de site het beste op navigatiegemak, is het op de site makkelijk reserveren en heeft ze de beste prijs- en kwaliteitsverhouding.

Onderzochte sites
Vakantiegevoel.nl, Vacanceselect.nl, Bookings.nl, Hotels.nl, Eurorelais.nl, Roompotparken.nl, Hotelletje.nl, Vacansoleil.nl, Bungalows.nl, Weekendjeweg.nl, Interhome.nl, Vrijuit.nl, Nachtjeweg.nl, Landal.nl, Belvilla.nl en Centerparcs.nl

Over Weekendjeweg.nl
Weekendjeweg.nl is met 550.000 reserveringen in 2006 marktleider op het gebied van korte vakanties. Samen met BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl en Hotelletje.nl, is Weekendjeweg.nl onderdeel van Bookit. Sinds 1992 is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van reserveringen voor hotels en bungalowparken.