Ingezonden persbericht


Prijswinnaars bekend voorselectie Young Creatives Competition 2007

Amsterdam woensdag 16 mei 2007 - Getty Images samen met Jonge Honden organiseerde afgelopen woensdag en donderdag 9 en 10 mei een 24uur durend creatief evenement in de BG van het Post CS gebouw in Amsterdam. 24 Teams bestaande uit 2 personen moesten in 24uur en onder primitieve omstandigheden een introductie campagne verzinnen voor een nieuwe organisatie. Deze nieuwe organisatie werd pas tijdens de briefing voor het deelnemers en het publiek bekend gemaakt. Studio K, (voorheen Kriterion Oosterlicht) is een eigenzinnig initiatief waar een bioscoop, restaurant/bar en een theaterzaal onder een dakkunst en cultuur, met eten en drinken in de oude ambachtsschool aan het Timorplein in de Indische buurt in Amsterdam. Studio K zal in september 2007 haar deuren openen en zocht een ludieke campagne om hun Studio te lanceren. Getty Images daagde studenten en jong talent uit om hun creatieve talenten te kunnen laten zien. Uiteindelijk zijn Niek Eijsbouts en Gijs van den Berg (Doorn en Roos) als winnaars uit de bus gekomen voor de rubriek 'film'. Het werk van Thomas Aberson en Demy Sapthu (FHV BBDO) werd gekozen voor de rubriek 'print'. Beide teams zijn geselecteerd voor deelname aan de Young Creatives competition in Cannes.

Meer informatie over dit intiatief van Getty Images en Jongen Honden, vragen over de prijswinnaars en hun ontwerpen etc, kan bij: Eveline Malherbe - T: 070 312 10 71 - E: emalherbe@webershandwick.com