Ingezonden persbericht


Persbericht

Hilversum, 17 mei 2007

Unieke service aan watersporter in Friesland van start Ed Nijpels eerste beller naar Eileen op het Friese water!

Commissaris van de Koningin in de provincie Fryslân drs. Ed Nijpels heeft gisterenmiddag vanaf het Statenjacht van de provincie Fryslân in Leeuwarden het eerste belletje gedaan naar 'Eileen', je persoonlijke assistente voor op het Friese water.

Eileen, je persoonlijke assistente voor op het water is een telefonische gemaksdienst die 24 uur per dag en 7 dagen per week gebeld kan worden voor hulp, tips en praktische informatie voor op en rond het Friese water.

Persoonlijk contact
Watersporters die bellen naar Eileen worden persoonlijk te woord gestaan. Zo kunnen watersporters in Friesland voortaan bij Eileen terecht voor de actuele weersverwachting, de dichtstbijzijnde haven, informatie over bruggen en sluizen of het reserveren van een restaurantje. Maar ook voor het laatste nieuws of om een telefoontje door te verbinden. Ook kan Eileen iets opzoeken op Internet. En als Eileen de informatie niet direct paraat heeft, zoekt zij het gewoon uit voor de klant en belt ze terug! De service is voor iedereen op het water toegankelijk via het nummer 0900-9722 of via een abonnement.

Meerdere partijen
Eileen op het Friese water is een samenwerkingsverband van provincie Fryslân, Fryslân Marketing, Oranjewoud en YPCA. De telefonische gemaksdienst werd vorig watersportseizoen al exclusief op het Friese water getest door middel van een pilot.

Pilot succesvol
"Na een succesvolle pilot vorig jaar met een selecte groep watersporters in Friesland zijn wij zeer blij dat deze service nu van start gaat in de provincie Friesland. Eileen op het water is dan ook een belangrijke vervolgstap in de verdere uitbreiding van het succesvolle mobiliteitsconcept Eileen, je persoonlijke assistente voor onderweg", aldus Lars Schotanus directeur van YPCA.

Service verbeteren
Het Friese Merenproject streeft naar een kwaliteitsverbetering voor de watersporter. "Tot nu toe hebben we ons vooral gericht op de infrastructuur. Zo worden bijvoorbeeld aquaducten gebouwd, bruggen verhoogd en aanlegvoorzieningen gemaakt", vertelt Jaap Goos, projectleider Friese Merenproject. "Maar we willen graag de service aan onze gasten verbeteren en daarvoor is Eileen voor op het water, een fantastische oplossing".

Kijk voor meer informatie op www.eileen.nl/water


---



Ingezonden persbericht