Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe aanstellingen onderstrepen groei QlikTech

Hoofddorp, 21 mei 2007 - QlikTech, 's werelds snelst groeiende Business Intelligence (BI)-softwarebedrijf, breidt zijn personeelsbestand opnieuw uit. Om de toestroom van nieuwe klanten voor zijn succesvolle BI-tool, QlikView, adequaat te kunnen verwerken en zijn vleugels in de EMEA-regio verder uit te slaan, heeft de BI-specialist vijf nieuwe krachten aangetrokken.

Channel Manager Peter Custers (45) gaat het partnerkanaal van QlikTech in Oost-Europa opzetten en uitbouwen. Custers is afkomstig van Redwood Software Nederland, waar hij als Alliances Director verantwoordelijk was voor de samenwerking met IBM. Eerder droeg hij zorg voor het (inter)nationale partnerbeleid van onder andere Connor Software, Datastream en Informix. Zijn keuze voor QlikTech is vooral ingegeven door de effectieve wijze waarop het bedrijf de markt benadert: via zowel het directe als het indirecte kanaal. Die benadering zal zeker vruchten afwerpen, denkt hij: "De BI-markt is op dit moment erg beweeglijk. Steeds meer organisaties verzamelen gegevens die ook geanalyseerd moeten worden. Daardoor zal de markt blíjven groeien, en dus ook de vraag naar goede BI-software: software die niet alleen krachtig, maar ook eenvoudig inzetbaar is. QlikView vult dat gat in de markt perfect op. Ik verwacht dan ook dat QlikTech binnen afzienbare tijd een van de grotere spelers in de sector zal zijn."

Partner Sales Manager Robert Postema (42) komt van KN, exclusief importeur en distributeur van Konica Minolta Business Solutions. Daar stuurde hij als Sales Manager negen jaar lang acht Account Managers aan bij de verkoop van documentoplossingen. In zijn nieuwe functie bestaat zijn takenpakket uit: het werven van nieuwe partners, het versterken van relaties met bestaande partners, het pro-actief samenwerken met partners bij QlikView-projecten, het ondersteunen van partners bij salestrajecten, het participeren in events, workshops en seminars en het waarborgen van een constant gevulde 'pijplijn'. Postema vindt het een kick om bij dé runner-up in de BI-wereld aan de slag te gaan: "Gartner voorspelt dat de in-memory technologie voor een doorbraak staat. Dat betekent dat QlikTech met QlikView een voorsprong heeft op de meeste aanbieders in de markt. Het marktaandeel van het bedrijf zal dus snel groeien. Een fantastische kans voor partners van QlikTech die willen meeliften op het succes van QlikView."

Business Operations Manager Jeannette de Kort (42) had eerder soortgelijke functies bij Novell en Cambridge Technology Partners. Bij QlikTech wordt zij verantwoordelijk voor alle operationele businessactiviteiten. "Het is mijn taak om - op basis van de Business Operations Strategy - processen, systemen en medewerkers zodanig op elkaar af te stemmen dat de performance binnen de organisatie optimaal is." De Kort koos voor QlikTech omdat het een dynamisch bedrijf is met een uniek product. "Met de traditionele BI-tools kost het veel tijd, geld en moeite om data uit meerdere bronnen te verzamelen en te verwerken. Een groeiend aantal bedrijven neemt geen genoegen meer met deze ingewikkelde wijze van werken en is het beu om zelf queries te moeten programmeren om analyses te kunnen maken en/of afhankelijk te zijn van de IT-afdeling of (dure) consultants. Zij willen dat hun gebruikers hun eigen 'boontjes' kunnen doppen. Right here, right now! Met QlikView kan dat, op een 'belachelijk' eenvoudige manier."

Account Manager Direct Business Olivier Rijbroek (31) werkte voordat hij bij QlikTech in dienst trad als Sales Consultant Detachering bij Graydon Credit Management Services. In die functie hield hij zich bezig met het acquireren van opdrachten op het gebied van onder meer creditinformatie- en debiteurenbeheerservices. Bij QlikTech gaat hij zich richten op het opbouwen en onderhouden van relaties met klanten in het Direct Business-segment. In zijn keuze voor de BI-specialist heeft Rijbroek zich laten leiden door enerzijds het uitdagende werkklimaat ("ondernemend, open en direct") en anderzijds de bijzondere software. "In het verleden is zwaar geïnvesteerd in dure, statische BI-toepassingen die nauwelijks een oplossing boden voor ad-hocbeslissingen. De behoefte aan betaalbare en dynamische BI-tools zal daarom de komende jaren alleen maar toenemen." Vandaar dat hij de kansen van QlikTech hoog inschat: "Ik ben er zeker van dat QlikTech uiteindelijk de hele BI-markt zal weten te overtuigen van de kracht van QlikView."

Business Developer Benelux Niels van der Kaaij (31) gaat zich bezighouden met het werven van nieuwe klanten. Van der Kaaij komt uit de hotelbranche (Hilton, Amstel Hotel, Okura), maar heeft altijd een grote interesse in de IT-branche gehad. Toen hij de kans kreeg bij QlikTech te komen werken, twijfelde hij dan ook geen moment. Wat hem aanspreekt in het bedrijf is "de jonge organisatie, de pioniersgeest en - bovenal - de vrijheid om mijn functie naar eigen idee in te kleden." Ook hij ziet een mooie toekomst voor QlikTech weggelegd: "QlikTech is al sinds 1993 actief, maar aangezien de techniek de toepassing nu pas maximaal kan benutten, gaat de groei nu pas goed beginnen. De associatieve manier om verbanden te leggen en data in het interne geheugen te verwerken, heeft de toekomst. Niet in de laatste plaats doordat het weinig tijd vergt en iedereen ermee uit de voeten kan. Dankzij die eigenzinnige BI-technologie zal QlikTech tot een van de hoofdrolspelers in de BI-arena uitgroeien. Dat staat voor mij als een paal boven water." Over QlikTech
QlikTech is 's werelds snelst groeiende Business Intelligence (BI)-softwarebedrijf. QlikView, het vlaggenschip van het bedrijf, heeft momenteel 265.000 gebruikers bij 5.884 klanten in 73 landen, verspreid over de hele wereld. Iedere dag verwelkomt QlikTech gemiddeld ruim twaalf nieuwe klanten. Door deze explosieve groei heeft het bedrijf zijn inkomsten, zowel in 2005 als in 2006, met tachtig procent zien stijgen.

QlikView maakt het zeer eenvoudig om verfijnde analyses te implementeren, te gebruiken en te onderhouden. Met QlikTechs gepatenteerde in-memory BI-technologie kan de gebruiker reusachtige dataverzamelingen direct in het interne geheugen van de computer laden en manipuleren. Dit kan al op relatief simpele hardware, wat een betaalbare, brede implementatie binnen slechts twee tot drie weken mogelijk maakt.

QlikTech, in 1993 opgericht in Zweden, heeft vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Scandinavië en de Benelux (Hoofddorp). Het bedrijf werkt wereldwijd met meer dan vijfhonderd partners. Tot de klanten in de Benelux behoren: ABX Logistics, ADP, Atos Origin, ING Trust, KLM, MarktSelect (Graydon), Merck Sharp & Dohme, Panasonic, Schenker, ThiemeMeulenhoff, TNT en Zurich Verzekeringen.

Voor meer informatie: www.qliktech.nl.