Ingezonden persbericht


--------- PERSBERICHT ---------

Quadia introduceert nieuwe zakelijke Web TV concepten

Ontwikkeling tilt zakelijk Web TV naar hoger niveau

Hilversum, 21 mei 2007 - Quadia, leverancier van content en technologie voor Web TV, breidt haar aanbod uit met verschillende innovatieve Web TV concepten, die de volgende stap markeren in de ontwikkeling van zakelijke Web TV-toepassingen. De nieuwe concepten stellen organisaties in staat, om bijvoorbeeld in samenwerking met verschillende marktpartijen, thematische Web TV-programma's te ontwikkelen voor specifieke, gemeenschappelijke doelgroepen, op een manier die vergelijkbaar is met reguliere TV-programma's. Het vormt daarmee een belangrijke uitbreiding op de huidige Web TV-toepassingen, die vaak zijn gekoppeld aan één specifieke organisatie, en biedt klanten belangrijke nieuwe mogelijkheden om de communicatie met hun doelgroepen te versterken.

"De introductie van de nieuwe programma's is een logische volgende stap in de ontwikkeling van zakelijke Web TV en maakt het nu voor het eerst mogelijk om ook via internet volwassen TV-programma's neer te zetten", aldus Nico Verspaget, managing director van Quadia. "Voor de zakelijke markt is Web TV vaak een veel aantrekkelijker alternatief dan reguliere TV, aangezien het medium veelal een veel groter bereik heeft binnen zakelijke doelgroepen. Door de interactieve mogelijkheden van Web TV kunnen onze klanten de relatie met hun doelgroepen bovendien aanzienlijk versterken, doordat er direct contact met kijkers mogelijk is."

Samenwerking met Philip Kotler
Quadia is inmiddels gestart met de voorbereiding van de verschillende nieuwe programma's, waaronder een programma voor marketeers met Philip Kotler, professor internationale marketing aan de J.L. Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Ook wordt momenteel de laatste hand gelegd aan programma's over bedrijfsovernames, arbeidsmarkt & carrièrekansen en technologie & innovatie. De nieuwe programma's zullen zowel live als on-demand aangeboden worden. De eerste programma's zijn naar verwachting in september te bekijken.

Interactie
De programma's van Quadia zijn in vele opzichten vergelijkbaar met reguliere TV-programma's. De interactieve mogelijkheden van Web TV voegen echter een belangrijke dimensie aan de programma's toe en maken het bijvoorbeeld mogelijk om onderwerpen op verzoek van de kijker te verdiepen, relevante informatie en webdiensten aan te bieden en interactief contact met de kijker te onderhouden via e-mail, chat, polls of sms. Web TV biedt bovendien uitgebreidere mogelijkheden voor het meten van resultaten dan reguliere TV, doordat alle activiteiten van de kijkers worden geregistreerd en gerapporteerd. Hierdoor kunnen naast de kwantitatieve resultaten (de 'kijkcijfers') ook de kwalitatieve resultaten gemeten worden.

Over Quadia Web TV
Quadia is een innovatief Nederlands bedrijf gespecialiseerd in Web TV. Quadia maakt van streaming media een resultaatgericht interactief medium voor live en on-demand uitzendingen. Quadia Web TV wordt in verschillende markten gebruikt voor marketing & sales, communicatie en trainingstoepassingen (e-learning). Quadia levert hiervoor een full-service pakket van conceptontwikkeling, videoproductie, hosting en streaming tot en met uitgebreide rapportage van de gemeten resultaten. De oplossing van Quadia wordt onder andere gebruikt door Exact Software, Novo Nordisk, Pfizer, SNS REAAL, Rabobank, Robeco en de VVD. Meer informatie op www.quadia.nl.