NOvAA wint Magneten met Roodgeld
21.05.2007 / 16:43 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Novaa
Novaa
De NOvAA-internetgame Roodgeld is vorige week bekroond met twee Magneten voor
arbeidsmarktcommunicatie. In de categorieën 'doelgroepcommunicatie' en 'overige
interactieve media' werd beslag gelegd op de eerste plaats. De magneten zijn ingesteld
door de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP). Roodgeld is tot stand gekomen
in nauwe samenwerking tussen de NOvAA (Nederlandse Orde van
Accountants-Administratieconsulenten) en ARA M/V.
Roodgeld is ontwikkeld om het beroep van AA-Accountant bekend te maken bij scholieren en
studenten. In de interactieve misdaadgame Roodgeld kruipt de speler in de huid van een
beginnende AA-Accountant. De hoofdrolspeler, Hakima, is met een eigen Hyves-pagina,
e-mail-account en 06-nummer tot leven gebracht. Het spel is gebaseerd op een verhaal van
thrillerauteur Charles den Tex. Het spel begint met een missend bedrag van 7.694,- euro
en een geheimzinnig telefoonnummer. Het vervolg is een duizelingwekkende speurtocht langs
dubieuze transacties, schimmige bedrijven en onbetrouwbare figuren.
Rik Blokland, juryvoorzitter van de doelgroepjury van SJP, noemt Roodgeld 'een virtuele
wereld vol suspense en mysterie. Met een prachtige spannende vormgeving ... Een branche
waar het bieden van zekerheid de kern is, hoeft geen zekerheidszoekers te werven. En mag
dus de gebaande paden mijden.'
Roodgeld is in november 2006 van start gegaan. De eerste ronde telde 1.500 deelnemers. De
tweede ronde, die nu loopt, telt meer dan 1.700 deelnemers. Meer informatie over Roodgeld
is te vinden op www.Roodgeld.nl.
AFZENDER: Nederlandse Orde van Accountants-Administratieconsulenten (NOvAA), Den Haag
CONTACT: Fred de Vries, hoofd Communicatie NOvAA
Tel: (070) 338 36 51 / 06 53 25 91 64