TNT Group

Persbericht

TNT-klanten doneren 140.000 voor WFP-schoolvoedselprojecten

21 mei 2007 - Amsterdam, TNT, het wereldwijde post- en expressbedrijf, heeft vandaag een cheque van 140.000 overhandigd aan het World Food Programme van de Verenigde Naties. Dit geld zal ten goede komen aan meer dan 5.500 kinderen via de schoolvoedselprojecten van het WFP in onder andere Tanzania, Cambodja, Nicaragua, India en Indonesië.

De International Business Unit van TNT Express heeft tussen oktober 2006 en januari 2007 een direct mail-campagne gevoerd in 41 landen om aandacht te vragen voor het WFP en fondsen te werven voor dit goede doel. De fondsen waren afkomstig van klanten van TNT Express, die ermee instemden dat TNT namens hen een percentage van de kosten van elke verstuurde zending zou doneren.

Via deze manier van fondsenwerving konden klanten samen met TNT een bijdrage leveren aan de strijd tegen de honger in de wereld, aldus James McCormac, Chief Operating Officer van de divisie Express van TNT. We hebben meer dan 465.000 direct mail brieven verstuurd en een uitstekende respons gekregen. Verantwoordelijkheid nemen voor de wereld om ons heen is een positief initiatief waarin zowel onze medewerkers als onze klanten betrokken zijn. Ik ben dan ook verheugd met de resultaten van onze campagne. Onze missie is de verwachtingen van onze klanten te overtreffen op het gebied van wereldwijde distributie, maar als we dit ook in een sociale context kunnen doen, des te beter. Het feit dat we uiterst geëngageerde en competente mensen hebben die zich inzetten voor de wereld bevordert bovendien het gevoel van trots onder onze medewerkers.

CRM Cause-related marketing maakt gebruik van marketing-tools en andere methoden om het belang van ondernemingen en de doelstellingen van liefdadigheidsinstellingen samen te brengen.

TNT is sinds 2002 een actieve partner van het WFP, de grootste humanitaire hulporganisatie ter wereld. Het WFP biedt elk jaar voedselhulp aan gemiddeld 90 miljoen mensen, waaronder 56 miljoen kinderen die honger lijden, in meer dan 80 landen. TNT heeft toegezegd het WFP te ondersteunen met kennis, vaardigheden en middelen voor een periode van vijf jaar.

Alleen al in 2006 heeft TNT 6,5 miljoen geïnvesteerd in zijn partnerschap met het WFP. Fondsenwerving bij het personeel leverde daarnaast 2,4 miljoen op. Sinds 2002 heeft TNT voor 32,3 miljoen bijgedragen aan het werk van het WFP, inclusief 7,4 miljoen aan giften van TNT-medewerkers. De bijdrage van TNT omvat kennisoverdracht, noodhulp, bewustmakingscampagnes, en projecten voor fondsenwerving. TNT levert daarnaast hands-on ondersteuning van het WFP in landen die door een ramp zijn getroffen, zoals Indonesië, Pakistan, Libanon en laatstelijk Mozambique.

Over de divisie Express van TNT
De divisie Express van TNT is een van s werelds meest vooraanstaande expressbedrijven voor de business-to-business markt. De divisie vervoert wekelijks 4,1 miljoen pakketten, documenten en vracht naar ruim 200 landen via haar netwerk van meer dan 1.200 depots, hubs en sorteercentra. Met ruim 23.400 voertuigen en 44 vliegtuigen beschikt de divisie over de grootste land- en luchtinfrastructuur voor deur-tot-deur expressdiensten van Europa

De divisie Express van TNT heeft wereldwijd ruim 54.000 medewerkers in dienst (per jaareinde 2006) en is het eerste bedrijf dat wereldwijd erkend is als Investor in People. De divisie boekte in 2006 een omzet van 6,01 miljard. Het bedrijfsresultaat bedroeg 580 miljoen, een stijging van 21,8% ten opzichte van 2005. Bezoek voor nadere informatie de website van de divisie Express van TNT op http://www.tnt.com/express.

TNT N.V. biedt bedrijven en consumenten wereldwijd een breed scala aan post- en expressdiensten. TNT, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Nederland, biedt toegang tot efficiënte netwerkinfrastructuren in Europa en Azië en breidt haar activiteiten wereldwijd uit om zo de prestaties van haar netwerken te maximaliseren. TNT is in meer dan 200 landen actief en heeft circa 139.000 medewerkers. In 2006 bedroeg de omzet van de onderneming 10,1 miljard en het bedrijfsresultaat 1.276 miljoen. TNT N.V. is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam en New York. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.