Ingezonden persbericht


Persbericht

DE CANAL+ GROUP VERBETERT DIENSTVERLENING AAN KLANTEN MET INFORMATICA'S DATA INTEGRATIEPLATFORM

~ Informatica PowerCenter en PowerExchange synchroniseren backoffice- met frontoffice-systemen voor betere dienstverlening ~

Nieuwegein, 21 mei 2007 - De CANAL+ Group heeft voor het optimaliseren van de CRM-processen twee oplossingen geïmplementeerd van Informatica, aanbieder van data integratiesoftware. CANAL+, marktleider in de Franse markt voor betaaltelevisie, koos voor zowel het data integratieplatform PowerCenter als voor Informatica PowerExchange. Met de nieuwe oplossingen kunnen veranderingen in gegevensuit zowel de operationele als de CRM-systemen near-realtime worden gesynchroniseerd, waardoor customer care medewerkers altijd toegang hebben tot actuele informatie. Het bedrijf verbetert hiermee de dienstverlening aan de meer dan acht miljoen abonnees.

CANAL+ wilde door het verbeteren van de prestaties en betrouwbaarheid van gegevensuitwisseling tussen zijn backoffice IBM mainframe en frontoffice Siebel CRM-applicatie de informatietoegang voor customer service centers stroomlijnen. In plaats van COBOL-routines ~duur in ontwikkeling en lastig in onderhoud~, koos CANAL+ voor PowerExchange. PowerExchange maakt gebruik van 'changed data capture'-technieken om automatisch en non-invasief alle update-acties direct vast te leggen in de legacy mainframe databases. PowerCenter integreert vervolgens de updates in de Siebel-database, waardoor medewerkers die in contact staan met klanten, nu wel consistente, tijdige en nauwkeurige informatie over iedere abonnee kunnen raadplegen.

"De oplossing van Informatica heeft ons zeker geholpen in ons klantenservice-project en is daardoor een belangrijke factor in ons succes", aldus Pierre Gressier, directeur Information Systems bij CANAL+ Group. "In plaats van honderden manuren te steken in het extraheren van alle veranderingen in de gegevens uit ons legacy-systeem en deze door te sturen naar Siebel, hebben we nu een product geïmplementeerd dat naadloos en bijna in realtime de gegevens uit het oude systeem synchroniseert met het nieuwe systeem. We hebben nu dan ook een oplossing die geschikt is voor het verwerken van datavolumes die van seizoen tot seizoen enorm kunnen verschillen, en die toekomstige ontwikkelingen in onze customer care-omgeving kan opvangen."

De Informatica-oplossing van CANAL+ verwerkt nu dagelijks tussen de 50.000 en 200.000 updates. Wat zeker noemenswaardig te noemen is, is dat de gehele oplossing werd geïmplementeerd in minder dan vijf maanden, een fractie van de tijd die een in-house ontwikkelde COBOL-oplossing nodig gehad zou hebben, en tegen veel lagere kosten. Veranderingen in de legacy DB2-database worden vastgelegd in PowerExchange, op een manier die transparant is voor de mainframes operatie. De gewijzigde data worden naar een Windows-server gestuurd waar PowerCenter op draait. Daar worden de gegevens getransformeerd naar en toegewezen aan Siebel, waar ze meteen bruikbaar zijn. Dankzij deze oplossing beschikt CANAL+ over de flexibiliteit en schaalbaarheid om data uit verschillende systemen vast te leggen, te transformeren en te synchroniseren, in batch, bij wijzigingen of in realtime.

"De keuze van CANAL+ onderstreept de voordelen van nauwkeurige synchronisatie van data uit backoffice- en frontoffice-systemen voor de bedrijfsgroei en klanttevredenheid", aldus Erik Jan ten Bruggencate, Country Manager Informatica Nederland. "Informatica's data integratieplatform biedt organisaties een veilige, flexibele en uitgebreide basis voor het ontwikkelen en managen van data synchronisatie-initiatieven waarbij zowel on-premise, off-premise of uitbestede databronnen bij betrokken zijn."

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Informatica
Informatica Corporation is een toonaangevende aanbieder van enterprise data integratie software. Met Informatica kunnen organisaties meerwaarde halen uit de informatiebronnen in de gehele organisatie. Meer dan 2.790 bedrijven wereldwijd vertrouwen op Informatica om data integratievraagstukken, ongeacht complexiteit en schaalgrootte, tegen lage kosten en tijdig uit te voeren. Meer informatie kunt u vinden op: www.informatica.com/nl

Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met: Informatica Nederland
Maaike Hilbrand, Senior Marketing Manager
Tel: 030-6086700
E-mail: mhilbrand@informatica.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met: Cathelijne van den Bosch van LEWIS, het IT PR bureau Tel: 040-2354600
E-mail: cathelijnev@lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com