Gemeente Dongen


Klantbegeleidingssysteem in werking

Op dinsdag 22 mei heeft burgemeester Simone Dirven-van Aalst onder toeziend oog van de heer Corné Aerts van het cluster Burgerzaken het klantbegeleidingssysteem in werking gesteld. Via het klantbegeleidingssysteem kan de gemeente beter bijhouden voor welke producten inwoners naar het gemeentehuis komen. Het klantbegeleidingssysteem signaleert ook als de wachttijd te lang wordt, zodat er eventueel een extra balie geopend kan worden.

Inwoners die voor een product, zoals een paspoort, naar het gemeentehuis komen, moeten sinds deze week een volgnummer nemen. Bij binnenkomst van het gemeentehuis staat een zuil met een scherm voor deze volgnummers. U kiest de dienst waar u voor komt (Burgerzaken, Bouwzaken, Sociale Zaken/Zorgloket) door het scherm aan te raken. Vervolgens krijgt u een scherm met de producten van de dienst. Ook hier maakt u weer uw keuze. Als u uw keuzes heeft gemaakt, dan krijgt u een bonnetje met uw volgnummer. Vervolgens kunt u plaatsnemen in de wachtruimte. Via twee grote schermen die daar hangen, wordt u opgeroepen om naar een bepaalde balie te komen.

Volgorde
Belangrijk is dat niet de volgorde van binnenkomst uw beurt bepaalt, maar het soort product. In drukke tijden kan namelijk onderscheid gemaakt worden tussen producten die een korte afhandelingduur hebben en producten waarvan de afhandeling meer tijd vraagt. Het kan dus gebeuren dat iemand die later binnenkomt, eerder aan de beurt is bij een andere balie.

Kinderhoek
Ook aan de allerkleinste bezoekers van het gemeentehuis is gedacht. Een vrolijk gekleurde zithoek met kleurplaten, een kralen achtbaan én kindertelevisie moet de wachttijd voor de kinderen veraangenamen.

Laatst gewijzigd: 23-5-2007