Gemeente Duiven


Gedeelde eerste plaats voor Moerdijk en Duiven in het klantentevredenheidsonderzoek

---

Gedeelde eerste plaats voor Moerdijk en Duiven in het klantentevredenheidsonderzoek van de Benchmarking Publiekszaken met een totaalscore van 8,0

foto medewerkers gemeente Duiven Gisteren zijn de resultaten bekend gemaakt van het klantentevredenheidsonderzoek in het kader van de Benchmarking Publiekszaken. TNS NIPO voerde voor de vierde achtereenvolgende keer dit klantentevredenheidsonderzoek uit. Deze keer voor tachtig gemeenten en voor het eerst ook voor de vier grote steden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht). De tachtig gemeenten vertegenwoordigen bijna de helft van alle inwoners van Nederland. Totaal werkten ruim 13.000 baliebezoekers mee aan het onderzoek.
In de week van 23 april tot en met 27 april zijn de klanten van de receptiebalie, de balie van burgerzaken en het WWZ-Loket uitgenodigd om aan het onderzoek mee te werken. Het landelijk gemiddelde algemene waarderingscijfer dat klanten van de publieksbalie geven voor hun bezoek is gestegen van een 7,4 naar een 7,6. Vorig jaar behaalde Duiven tijdens dit klantentevredenheidsonderzoek overigens al een gedeelde vijfde plaats met een waardering van 7,6. Dit jaar hebben we samen met de gemeente Moerdijk de hoogste score behaald, namelijk een 8,0.

De eerder genoemde balies van de gemeente Duiven scoren op de volgende onderdelen boven het landelijk gemiddelde:

Bereikbaarheid (+0,6)
Parkeergelegenheid (+0,9)
Overzichtelijkheid entree (+0,3)
Verwijzingsborden (+0,3)
Wachttijd (+0,3)
Vriendelijkheid medewerker (+0,3)
Uiterlijke verzorging medewerkers (+0,3)
Duidelijkheid verkregen informatie (+0,3)
Totale doorlooptijd aanvraag (+0,4)

Ondanks de gedeelde eerste plaats moeten de we komende periode werken aan in ieder geval een tweetal verbeterpunten, want daar scoren we op dit moment nog onder het landelijk gemiddelde:

Openingstijden (-0,4)
Privacy aan de balie (-0,7)

Het behalen van de gedeelde eerste plaats was voor het college van burgemeester en wethouders en de secretaris dinsdag aanleiding om de collegevergadering even te onderbreken om de medewerkers van de genoemde balies te feliciteren met dit mooie resultaat. Alle medewerkers kregen uit handen van de burgemeester een bos bloemen.