ZOOM.experience verplaatst naar 4e kwartaal 2007

23.05.2007 / 17:15 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Idg nederland

Idg nederland

IDG Nederland heeft besloten Nederlands eerste evenement voor digitale fotografie, de ZOOM.experience, naar het vierde kwartaal van 2007 te verplaatsen. De organisatie kan de bezoeker niet meer de geplande beleving garanderen door het afzeggen van een aantal standhouders vlak voor het evenement. In drie weken tijd hebben ruim 6000 bezoekers in de voorverkoop een kaartje gekocht. Een uitzonderlijk hoog aantal waarvan de verwachting was dat dit nog veel verder zou gaan oplopen door lopende en geplande campagnes in diverse landelijke media.

IDG is van mening dat, de weegschaal vervolgens niet meer in balans is als aan bezoekerszijde de aanmeldingen storm lopen terwijl op de evenementenvloer minder te doen is dan verwacht. ZOOM.experience is dan niet meer de ultieme fotografiebeleving, maar een evenement met te veel bezoekers en te weinig participanten.

Zoom.nl komt met het verplaatsen van de ZOOM.experience tegemoet aan de wens van veel geïnteresseerde partijen. Zij geven aan meer tijd nodig te hebben om op een volwaardige manier aanwezig te zijn op een grootschalig evenement als dit. De organisatie gaat in overleg met de Jaarbeurs Utrecht op zoek naar een geschikte datum voor de ZOOM.experience.

Over Zoom.nl
Zoom.nl, een uitgave van IDG Nederland, is Nederlands grootste platform voor digitale fotografie en video. Zoom.nl, kent een unieke wisselwerking tussen website, tijdschrift en video-dvd. De online diensten zijn de spil en bieden bezoekers een platform waar zij fotos kunnen delen, bekijken, beoordelen en becommentariëren. Het tweemaandelijkse tijdschrift geeft als verlengstuk van de site bezoekers een leidende rol in de inhoud. Zo worden voor elke uitgave meer dan 100 lezersfotos gebruikt bij cursussen, interviews en workshops. Zoom.nl neemt daarmee een unieke positie in het bladenlandschap in. Geen enkel Nederlands tijdschrift betrekt de doelgroep zo actief bij de samenstelling van de inhoud. Met een betaalde oplage van 48.727 exemplaren (bron: HOI Q4 2006) is Zoom.nl met afstand marktleider in het segment fotobladen. De online community van Zoom.nl bestaat inmiddels uit meer dan 30.000 actieve, geregistreerde leden.

Over IDG
IDG Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds meest toonaangevende uitgeverij en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Meer dan 120 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in meer dan 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn ruim 330 websites, 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en de organisatie van 168 technologie gerelateerde beurzen en conferenties. Meer informatie over IDG en IDG Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.


---

Noot voor de redactie (