Blauw New Media
---
Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn wint Gouden Spreekbuis 2007
- arbeidsmarkt voor juristen -
Rotterdam , 23 mei 2007
Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn heeft de Gouden Spreekbuis 2007 in
de arbeidsmarkt voor afstuderende juristen gewonnen. De Gouden
Spreekbuis, een initiatief van Blauw Research, wordt toegekend aan de
werkgever die onder haar doelgroep aantoonbaar de grootste
ontwikkeling heeft doorgemaakt. Voor deze prijs waren dit jaar ook De
Brauw Blackstone Westbroek en AKD Prinsen Van Wijmen genomineerd.
Blauw Research baseert de nominaties en uiteindelijke winnaar op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk Arbeidsmarkt Juristen 2007. Dit
onderzoek meet de naamsbekendheid, het imago en de voorkeurspositie
van werkgevers voor afstuderende juristen.
Acht meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:
(Ontwikkeling van) spontane bekendheid
(Ontwikkeling van) herinnering wervingsreclames/activiteiten
(Ontwikkeling van) spontane waardering
(Ontwikkeling van) gemiddelde imagoscore
(Ontwikkeling van) IB-score
(Ontwikkeling van) overweging
(Ontwikkeling van) absolute voorkeur
(Ontwikkeling van) plan te solliciteren
Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn kreeg de prijs uitgereikt op het
jaarlijkse seminar van Blauw, ter afsluiting van de Imago Blauwdruk
Arbeidsmarkt Juristen. Het seminar werd bezocht door recruiters en
communicatiemanagers van de grootste juridische werkgevers in
Nederland. Tijdens het seminar werd ingegaan op de ontwikkelingen in
de arbeidsmarkt voor aankomende juristen. De resultaten uit het
onderzoek werden ondersteund door videoreacties van rechtenstudenten,
waardoor het een levendige en aansprekende bijeenkomst werd. Uiteraard
werd het seminar aangegrepen om met vakgenoten van gedachten te
wisselen.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Paulien Jeurissen;
+31 10 4000 937; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van
Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van
beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten
en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke
informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw
Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om
haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse
werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant &
Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2006
verwacht Blauw Research met 90 medewerkers een omzet van EUR 9 miljoen
te hebben gerealiseerd.
« terug