Gemeente Stadskanaal

Verkeersbesluit Luxemburglaan

Een deel van de Luxemburglaan in Stadskanaal wordt een eenrichtingsweg voor alle verkeer. Het gaat om het stuk tussen de Europalaan en de Gelderselaan: daar mag u alleen in oostelijke richting rijden (dus richting Amerikalaan). Dit hebben Burgemeester en wethouders besloten in hun vergadering op 15 mei 2007.

Bezwaar?

Belanghebbenden kunnen binnen zes weken bezwaar aantekenen deze beslissing. De stukken liggen ter inzage in het publieksbureau. Het bezwaarschrift moet worden gezonden aan het college van B &W, Postbus 140, 9500 AC Stadskanaal. Daarnaast kan, ingeval van onverwijlde spoed, de president van de rechtbank Groningen worden gevraagd een voorlopige voorziening te treffen. Daaraan zijn griffierechten verbonden.

Gewijzigde vuilophaaldag i.v.m. Pinksteren

Op Tweede Pinksterdag, maandag 28 mei, is de gemeentelijke afvalverwerking gesloten en wordt er geen huisvuil opgehaald. De maandagroute wordt op zaterdag 26 mei gereden.

Klein Gevaarlijk Afval (KGA)

Eén keer per jaar wordt op afspraak Klein Gevaarlijk Afval opgehaald. Voor de route in week 23 (4 t/m 8 juni) kunt u zich nog aanmelden tot en met 23 mei. Dit kan alleen via het service-nummer, T 0900-631 40 50.

De chemobox moet u zelf overhandigen (of laten overhandigen) aan de medewerkers van de chemokar. Het is niet toegestaan de chemobox onbeheerd aan de weg te zetten. U kunt uw KGA-afval ook zelf brengen naar het KCA-depot van de Gemeentelijke Afvalverwerking aan de Industriestraat 32 in Stadskanaal.

Openingstijden Afvalverwerking

werkdagen:

* 08.00 - 12.00 uur

* 13.00 - 16.00 uur

zaterdagen:

* 10.00 - 14.00 uur

Fotograferen woningen voor WOZ-taxaties

In de wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ) is geregeld dat vanaf dit jaar ieder jaar alle panden in de gemeente getaxeerd moeten worden. We houden daarom doorlopend de vraagprijzen en verkooptransacties van alle gebouwen bij. Voor de waardevaststelling gebrukt de gemeente een computerprogramma dat de waarden bepaalt aan de hand van deze geanalyseerde verkooptransacties. We letten ook op kenmerken van gebouwen zoals inhoud, bouwjaar, onderhoudstoestand, ligging, uitstraling en grondoppervlakte.

Deze modelmatig bepaalde waarden moeten natuurlijk wel worden gecontroleerd. Dit gebeurt door bijvoorbeeld bouwtekeningen, luchtfoto's en gewone foto's. Ook kan een taxateur langskomen om het huis of pand te taxeren. De taxateur hoeft daarbij niet altijd in het pand te kijken.

Fotograferen woningen

Voor de controle van de taxaties heeft de gemeente nog niet van alle objecten foto's. Bovendien zijn een groot aantal foto's van een aantal jaren geleden verouderd. Daarom worden in de periode mei tot en met juli 2007 in eerste instantie alle vrijstaande woningen in de gemeente opnieuw gefotografeerd. In de toekomst kunnen de foto's ook beschikbaar komen via het taxatieverslag dat iedereen die belasting betaalt kan opvragen.

Het bureau Digitalis Works maakt de foto's. De meeste foto's maken de fotografen vanaf de openbare weg gemaakt. Om een duidelijke foto van uw woning te krijgen kan het soms nodig zijn dat de fotograaf uw erf even betreedt. Wij vragen hiervoor uw medewerking.

Legitimatie en informatie

De fotograaf heeft een geldig, door de gemeente afgegeven legitimatiebewijs. Mocht u een van deze personen bij u in de straat of buurt zien, aarzel dan niet en vraag naar het identiteitsbewijs.

Meer informatie over WOZ en de foto's

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer L. Stiekema van team burgerzaken, T (0599) 631 667.

Bouwplannen

Wie bouwplannen heeft, moet (meestal) een vergunning aanvragen bij de gemeente. De gemeente publiceert alle ingekomen aanvragen. Zo kan iedereen op tijd op de hoogte zijn over wie van plan is te gaan bouwen of verbouwen. De beslissingstermijn voor een lichte bouwvergunning is zes weken en voor een reguliere bouwvergunning twaalf weken. Alleen tegen een verleende vergunning kan door belanghebbenden bezwaar gemaakt worden, dus niet tegen een aanvraag.

In de periode van 10 tot en met 14 mei 2007 zijn de volgende aanvragen om een vergunning ingediend:

Stadskanaal

* Tros 9, voor het uitbreiden van de woning met een carport, d.d. 14 mei,

* Unikenkade 41A, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 11 mei,
* Irenelaan 19, voor het wijzigen van de voorgevel, d.d. 11 mei,
* Klinkenborg 15, voor het plaatsen van een carport, d.d. 14 mei.

Onstwedde

* Goordelaan 18, voor het plaatsen van een garage, d.d. 10 mei.

Alteveer

* Beumeesweg 38, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 11 mei.

De rayonarchitect van de welstandscommissie komt op de maandag van alle even weken om 13.30 uur. Deze bijeenkomsten zijn openbaar. Belanghebbenden kunnen zich melden bij de receptie.

De uitslag van het welstandsadvies is op de oneven weken op maandag van 16.00 tot 17.00 uur op te vragen bij de heer J. de Vries, T (0599) 631 436. Voor informatie over deze bouwplannen of verleende vergunningen kunt u contact opnemen met onze medewerker van het team bouw, milieu en bijzondere wetten, de heer G.J. Jansen, T (0599) 631 605.

Openbare registers bouwplannen

Wilt u weten welke bouwplannen actueel zijn of hoe het staat met de aanvraag van een be-paalde bouwvergunning? In het gemeentehuis bij de balie van bouw, milieu en bijzondere wetten zijn registers ingericht die voor een ieder in te zien zijn.

Bekendmaking

De burgemeester maakt bekend dat hij op 15 mei het `Handhavingsarrangement coffeeshop-beleid en harddrugs' heeft vastgesteld. Dit handhavingsarrangement treedt de dag na deze bekendmaking in werking en vervangt het `Stappenplan handhaving gemeentelijk coffee-shopbeleid Stadskanaal'.

Het Handhavingsarrangement ligt voor een ieder gedurende zes weken na heden ter inzage in het publieksbureau in de hal van het gemeentehuis.
* 23 mei 2007