Ingezonden persbericht


Persbericht

Botsing tussen Oude en Nieuwe Media centraal tijdens MediaCity 2007

Tijdens het congres MediaCity 2007, op 24 mei in MediaPlaza te Utrecht, staat de botsing tussen de oude en nieuwe media centraal. Wat zijn de gevolgen van die botsing voor iedereen die zich bezighoudt met internet, televisie en drukwerk, met journalistiek, communiceren en met adverteren? Uitgevers van kranten en tijdschriften en omroepen reageren op het toenemende belang van internet en games door steeds vaker gebruik te maken van crossmediale formats. Of door daar juist welbewust afstand van te nemen. Steeds vaker ook worden de traditionele kanalen door nieuwkomers overgeslagen, waarbij ze het internet als alternatief medium gebruiken. Op het congres MediaCity 2007 geeft een aantal topsprekers een uiterst actueel overzicht van al deze ontwikkelingen. In aansprekende businesstracks tonen wij u daarnaast de state-of-the-art op het gebied van internet, games, gratis kranten, user generated content en digitaal papier. Tenslotte wordt in een tweetal interactieve debatten uitvoerig stilgestaan bij de gevolgen van dit alles voor de producenten en consumenten van alle media.

Programma:
09:00 Ontvangst
09:45 Opening door Peter Luit, voorzitter CMBO
10:00 Keynote: Ruud Hendriks - hetgesprek.tv
10:30 Keynote: John Middelweerd - PriceWaterhouse Coopers

11:00 Koffiepauze

11:30 Mediadebat onder leiding van Ronnie Overgoor - PitchTalk, m.m.v.: Boris Veldhuijzen van Zanten - Bomega, voorzitter IPAN, John Meulemans - Urbanology
Tjeerd Kooij - WebAds
Ab Talmon - Talmon Communicatie
Albert Noppen - Thieme GrafiMedia Groep

12:15 Lunch

13:30 Keynote: Henk Blanken - adjunct hoofdredacteur Dagblad van het Noorden, blogger en co-auteur van het boek PopUp - de botsing tussen oude en nieuwe media

14:00 Businesstracks:
Pim Betist - Sellaband
Cornelis van den Berg - De Pers
Frank Alsema - 4XM
Michael Nederlof - Skoeps
Willem Endhoven - iREX Technologies

14:45 Wisselpauze

15:00 Vervolg Businesstracks (zie bovenstaand)

15:45 Slotdebat o.l.v. Ronnie Overgoor - PitchTalk en Monique de Haas - Dondersteen Media, m.m.v.: Henk Scheenstra - Sanoma Uitgevers
Hylke van der Meer - Wegener
Annewil Neervens - student journalistiek Hogeschool Utrecht Jaffe Vink - Opinio
Henk Blanken - adjunct hoofdredacteur van het Dagblad van het Noorden, blogger, publicist

16:45 Afsluiting met borrel

Alle deelnemers aan MediaCity ontvangen gratis het boek PopUp - de botsing tussen oude en nieuwe media - Henk Blanken en Mark Deuze. De laatste ontwikkelingen rond het programma vindt u hier.

De kosten voor leden van mediagerelateerde brancheorganisaties (CMBO, bNO, IPAN, PIBN, KVGO, VEA, XPLOR etc.) en voor relaties van CMBO bedragen 149 euro ex. BTW; elke volgende deelnemer van hetzelfde bedrijf 99 euro ex. BTW. Leden en relaties vullen als Couponcode in: CMBO7. Kosten niet-leden 399 euro ex. BTW; elke volgende deelnemer van hetzelfde bedrijf 299 euro ex. BTW. In alle gevallen kunt u zich hier aanmelden.