Ingezonden persbericht


Jong volwassene kan niet zonder sms en internet

pluk onderzoekt gebruik moderne communicatiemiddelen

Den Haag, 24 mei 2007 - pluk heeft in samenwerking met de Universiteit Twente het gebruik van internet en sms onderzocht. Vooral de jong volwassene blijkt niet meer zonder deze moderne communicatiemiddelen te kunnen.

De conclusies van het onderzoek, dat werd gehouden tijdens de recente AutoRai, zijn er duidelijk over; de Nederlander kan niet meer zonder sms. Van de ondervraagden heeft 98 procent een GSM. 95 procent daarvan verstuurt er ook tekstberichten mee. In de gebruiksfrequentie lopen jong volwassenen (20-35 jaar) op kop. Bijna een kwart van hen stuurt meer dan zestig sms-berichten per maand. De helft van deze groep sms't dagelijks of meer (twintig tot zestig keer per maand).

Internet is al even populair. 97 procent van de respondenten heeft thuis de beschikking over een internetverbinding. Daarvan wordt door 87 procent dagelijks gebruik gemaakt. Mannen blijken uit het onderzoek fanatiekere internetters dan vrouwen. 90 procent van hen surft dagelijks, tegenover 78 procent van de vrouwen. De laatste groep koopt wel meer op het web. 93 procent van de vrouwen kocht of bestelde iets via internet, tegen 88 procent van de mannen.

Crossmediaal
Deze cijfers bewijzen dat Nederland klaar is voor pluk. Als crossmediaal dienstverlener koppelt plukt de fysieke en de digitale wereld. Dat doet of deed pluk onder meer voor Warner Bros, DAG, Mazda, Cadillac, KPN en Radio538. Met een 'plukcode' kan de consument informatie die hem of haar interesseert via de mobiele telefoon snel en simpel in de eigen emailbox zetten en opslaan op een persoonlijke plukpagina. Op ieder gewenst moment kan de gebruiker de informatie dan op internet nalezen. In de snelle wereld van vandaag, waarin we honderden commerciële prikkels per dag zien, is pluk een ideaal middel om informatie te ordenen.

---


Ingezonden persbericht