Ingezonden persbericht
Pearle doet ogentest op telegraaf.nl
Pearle Opticiens heeft op dit moment een unieke campagne lopen op Telegraaf.nl. Om een ieder
te confronteren met haar of zijn eventuele leesproblemen en daarbij zo dicht mogelijk op het
gebruiksmoment te zitten, is een aantal sites van De Telegraaf gedurende een aantal seconden
wazig, waarna de boodschap van Pearle "Is De Telegraaf vaag?" verschijnt.
"Een bijzondere en creatieve uiting met een duidelijke knipoog", aldus Aschwin de Bruijn,
salesmanager van Telegraaf Online Sales. "Ook voor ons, omdat we natuurlijk toestemming nodig
hadden van onze redactie en De Telegraaf wordt genoemd in de uiting. Hoewel het maar een paar
seconden is, lijkt het toch of onze pagina niet goed leesbaar meer is." De uiting wordt ondersteund
door een full-banner en skyscrapers op het totale Telegraaf netwerk.
"Pearle heeft voor het netwerk van De Telegraaf gekozen omdat het voor deze uiting belangrijk is
om dicht op het gebruiksmoment het daadwerkelijk lezen te zitten én het umfeld dus ook zeer
relevant is. Daarbij heeft De Telegraaf een enorm bereik binnen de doelgroep M/V 30-50", aldus
Francois Temminck, Interactive Director van Vizeum Interactive.
De campagne loopt van 15 mei tot en met 10 juni 2007. Verantwoordelijk bij de klant is Keimpe
Veldboom. Verantwoordelijk bij mediabureau Vizeum Interactive is Francois Temminck, Interactive
Director.
Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) is een beursgenoteerde, onafhankelijke Nederlandse mediagroep, primair
actief op het gebied van dagbladen, tijdschriften, puzzel- en huis-aan-huisbladen. Daarnaast wordt
informatie geëxploiteerd via internet, (mobiele) telefoon en digitale schermen, al dan niet via een
strategische deelneming. Ten slotte wordt er drukwerk voor derden verzorgd en heeft de onderneming
onder meer een belang in Wegener N.V., SBS Broadcasting S.à.r.l., Sky Radio Groep, Expomedia Group plc en
B.V. Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). TMG is voortgekomen uit het gelijknamige dagblad De
Telegraaf. Door overnames en lancering van nieuwe producten is het bedrijf uitgegroeid tot een
gediversifieerde mediagroep. Het concern is actief in Nederland, België, Frankrijk, Denemarken, Zweden en
Oekraïne.
Ingezonden persbericht