Ingezonden persbericht


Pearle doet ogentest op telegraaf.nl

Pearle Opticiens heeft op dit moment een unieke campagne lopen op Telegraaf.nl. Om een ieder te confronteren met haar of zijn eventuele leesproblemen en daarbij zo dicht mogelijk op het gebruiksmoment te zitten, is een aantal sites van De Telegraaf gedurende een aantal seconden wazig, waarna de boodschap van Pearle "Is De Telegraaf vaag?" verschijnt.

"Een bijzondere en creatieve uiting met een duidelijke knipoog", aldus Aschwin de Bruijn, salesmanager van Telegraaf Online Sales. "Ook voor ons, omdat we natuurlijk toestemming nodig hadden van onze redactie en De Telegraaf wordt genoemd in de uiting. Hoewel het maar een paar seconden is, lijkt het toch of onze pagina niet goed leesbaar meer is." De uiting wordt ondersteund door een full-banner en skyscrapers op het totale Telegraaf netwerk.

"Pearle heeft voor het netwerk van De Telegraaf gekozen omdat het voor deze uiting belangrijk is om dicht op het gebruiksmoment ­ het daadwerkelijk lezen ­ te zitten én het umfeld dus ook zeer relevant is. Daarbij heeft De Telegraaf een enorm bereik binnen de doelgroep M/V 30-50", aldus Francois Temminck, Interactive Director van Vizeum Interactive.

De campagne loopt van 15 mei tot en met 10 juni 2007. Verantwoordelijk bij de klant is Keimpe Veldboom. Verantwoordelijk bij mediabureau Vizeum Interactive is Francois Temminck, Interactive Director.

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) is een beursgenoteerde, onafhankelijke Nederlandse mediagroep, primair actief op het gebied van dagbladen, tijdschriften, puzzel- en huis-aan-huisbladen. Daarnaast wordt informatie geëxploiteerd via internet, (mobiele) telefoon en digitale schermen, al dan niet via een strategische deelneming. Ten slotte wordt er drukwerk voor derden verzorgd en heeft de onderneming onder meer een belang in Wegener N.V., SBS Broadcasting S.à.r.l., Sky Radio Groep, Expomedia Group plc en B.V. Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). TMG is voortgekomen uit het gelijknamige dagblad De Telegraaf. Door overnames en lancering van nieuwe producten is het bedrijf uitgegroeid tot een gediversifieerde mediagroep. Het concern is actief in Nederland, België, Frankrijk, Denemarken, Zweden en Oekraïne.



Ingezonden persbericht