Ingezonden persbericht


Persbericht

INFORMATICA EN HAAR PARTNERS DONEREN 45.000 EURO AAN KWF KANKERBESTRIJDING

~ gezamenlijke sponsoring voor wielerstrijd Alpe d'HuZes+1 ~

Nieuwegein, 24 mei 2007­ Informatica Nederland sponsort samen met negen partners de actie Alpe d'HuZes+1; een wielerstrijd waarbij 128 wielrenners op 7 juni 2007 ieder zeven maal op één dag de Alpe d'Huez in Frankrijk gaan beklimmen, onder het motto 'opgeven is geen optie'. Doel van de actie is zoveel mogelijk geld bij elkaar te brengen voor KWF Kankerbestrijding. Vorig jaar was de actie Alpe d'HuZes de op één na grootste particuliere inzamelingsactie ooit in Nederland. Ook toen was Informatica één van de sponsoren.

Samen met haar partnerecosysteem zal Informatica al voorafgaand aan het evenement een sponsorbedrag van 45.000 euro doneren aan deze actie. De deelnemende partners zijn Accenture, Atos Origin, Getronics, Inergy, Logica CMG, Ordina, PW Consulting, QNH en Sogeti. Informatica laat haar sponsorende partners op 5 juni invliegen naar het evenement in de Alpen. Op 6 juni vindt er een sessie plaats waarin de partnerstrategie wordt uitgezet, en een sessie over datakwaliteit. 's Avonds organiseert Informatica een wielerquiz voor alle deelnemers aan de wedstrijd en hun familieleden. Tijdens de wielerstrijd op 7 juni dragen alle renners een shirt met onder andere het Informatica-logo erop.

Alpe d´HuZes gaat niet over fietsen, maar over betrokkenheid, iets betekenen voor anderen, eens niet primair voor jezelf gaan en dingen samen oplossen. Alpe d´HuZes gaat over jezelf krachtig inzetten voor anderen; dierbaren die overleden zijn of die vechten tegen kanker. Maar Alpe d´HuZes gaat vooral over het positieve gevoel dat opgewekt wordt door te vechten voor en met anderen. Jezelf het snot voor ogen rijden omdat je je realiseert dat deze ellende stopt als je je benen stil houdt. Iets wat kankerpatiënten niet kunnen. Samen dingen oplossen, daar gaat het om.

"Het is van groot belang dat kanker genezen wordt, en samen met onze partners proberen we hier op deze manier een financiële bijdrage aan te leveren", vertelt Maaike Hilbrand, Senior Marketing Manager bij Informatica. "Omdat we als bedrijf een sterke band hebben met onze partners, willen we onze gezamenlijke betrokkenheid nu inzetten voor een ander doel. Met ons partnerecosysteem streven we ernaar de kwaliteit van data in organisaties zo optimaal mogelijk te maken, net als arts en onderzoeker ernaar streven de kwaliteit van bloed en leven voor de patiënt optimaal te maken. Opgeven is voor beide voorbeelden geen optie, en alleen gezamenlijk kunnen we resultaat behalen."

Het eindbedrag dat met het wielerevenement wordt opgehaald, zal op 7 juni bekend worden gemaakt. In oktober zal dit geldbedrag worden overhandigd aan KWF Kankerbestrijding. Peter Kapitein, ambassadeur van de Alpe d'Huez-missie, zal de keynote verzorgen tijdens Informatica's 7e Community Event op 19 juni.

Meer informatie over Alpe d'HuZes is te vinden op
http://www.alpe-dhuzes.nl/templates/mercury.asp?page_id=1473

Een fragment over de voorbereiding van enkele renners is te zien op: http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/4inhetland/overig/)/system/video/html/components/actueel/4inhetland/miMedia/2007/week21/ma_alpedhuez.avi_plain.xml

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Alpe d'HuZes en Alpe d'HuZes+1
Alpe d'HuZes is een wielerevenement waarbij op 6 juni 2006 zes maal op één dag de Alpe d'Huez in Frankrijk werd beklommen. Doel van de actie was zoveel mogelijk geld bij elkaar te brengen voor KWF Kankerbestrijding onder het motto: 'Opgeven is geen optie!' De actie is meer dan geslaagd: de 66 deelnemers hebben 370.081,98 Euro bij elkaar gefietst. Daarmee is de Alpe d'HuZes de op één na grootste particuliere inzamelingsactie ooit in Nederland. Alpe d'HuZes 2006 schreeuwt om een vervolg. Daarom vindt op 7 juni 2007 de tweede editie plaats: Alpe d'HuZes+1.

Het idee voor de Alpe d'HuZes stamt uit de zomer van 2005. Toen bedachten initiatiefnemers Coen van Veenendaal en Benjo Achterhorst dat het een leuk idee zou zijn om zes maal op één dag de beroemde Alpe d'Huez te beklimmen. Dit evenement kreeg de toepasselijke naam Alpe d'HuZes mee. Door hier een inzamelingsactie aan te verbinden werd er geld opgehaald voor het goede doel: KWF Kankerbestrijding. De stichting Alpe d'HuZes werd opgericht.

Peter Kapitein, zelf kankerpatiënt, is gevraagd ambassadeur van de stichting Alpe d'HuZes te worden. Hij wilde dit graag doen, onder voorwaarde dat hij zelf mee mocht rijden. In overleg met zijn arts is hij in training gegaan om het evenement extra glans te geven. Met succes heeft hij de 6 keer volgemaakt, en ook voor de editie van dit jaar is hij weer hard aan het trainen. Daarnaast trekt hij door stad en land om zoveel mogelijk geld los te krijgen voor kankeronderzoek.

Over Informatica
Informatica Corporation is een toonaangevende aanbieder van enterprise data integratie software. Met Informatica kunnen organisaties meerwaarde halen uit de informatiebronnen in de gehele organisatie. Meer dan 2.790 bedrijven wereldwijd vertrouwen op Informatica om data integratievraagstukken, ongeacht complexiteit en schaalgrootte, tegen lage kosten en tijdig uit te voeren. Meer informatie kunt u vinden op: www.informatica.com/nl

Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met: Informatica Nederland
Maaike Hilbrand, Senior Marketing Manager
Tel: 030-6086700
E-mail: mhilbrand@informatica.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met: Cathelijne van den Bosch van LEWIS, het IT PR bureau Tel: 040-2354600
E-mail: cathelijnev@lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com