Ingezonden persbericht


NEC Philips breidt met SIP@Net 4.1 de SIP mogelijkheden voor de SOPHO iS3000 uit

Met SIP@Net maken organisaties van hun SOPHO iS3000 een naadloze migratie naar een IP communicatiesysteem

Hilversum, 24 mei 2007 - NEC Philips Unifies Solutions (NEC Philips) heeft voor zijn SOPHO iS3000 bedrijfscommunicatiesysteem een nieuwe versie van SIP@Net software uitgebracht. De nieuwe SIP@Net 4.1 software omvat belangrijke verbeteringen die optimaal gebruik maken van SIP functionaliteiten, klanten kunnen hierdoor kosten besparen en profiteren van bijkomende efficiëntie en uitbreidingsopties.

SIP@Net 4.1 op de iS3000 biedt talloze hoogwaardige functies zoals:

SOPHO groepsfuncties op Polycom SIP toestellen met onder andere: selectieve beantwoording, monitoren van toestellen van collega's, privé en gemeenschappelijke parkeren van gesprekken en het beantwoorden van oproepen voor een groep van medewerkers. Alle bekende chef-secretaresse functies zijn nu ook beschikbaar met SIP Polycom toestellen. De boven genoemde groepsfuncties zijn eveneens voorhanden in een groep die bestaat uit een mix van Polycom en ErgoLine toestellen.

SIP Based iS3000 IP networking: de iS3000 is met SIP@Net aan te sluiten op het netwerk van een SIP provider. NEC Philips biedt nu de mogelijkheid Philips Virtual Network verbindingen ook over SIP Trunk te beleggen. Met SIP based PVN wordt media via het netwerk van de SIP Provider verstuurd en loopt de gesprekssignalering via het Wide Area Network van de klant. Dit vereenvoudigt de inrichting van het datanetwerk van de klant. Door de vlakke tarieven van de SIP provider kunnen de gesprekskosten verder omlaag.

SIP Based videocommunicatie: met een eenvoudige upgrade naar SIP@Net 4.1 en een In System Gateway (ISG) is videocommunicatie binnen handbereik. Videoconversaties zijn onder andere mogelijk met de Eyebeam Softphone of met een GXV 3000 Grandstream bureautelefoon.

SIP Based user to user berichten: met de komst van GSM-toestellen zijn SMS-berichten niet meer uit de samenleving weg te denken. Een spraakverbinding is niet nodig om SMS berichten te versturen. In de SIP-wereld is het uitwisselen van allerlei berichten standaard voorhanden. Medewerkers aangesloten op SIP@Net en voorzien van een Polycom toestel kunnen elkaar berichten sturen. Ook met ErgoLine toestellen is het mogelijk berichten met Polycom toestellen uit te wisselen.

Peer to peer communicatie tussen SIP provider en SIP terminals: of het nu SIP gesprekken, videocommunicatie of tekstberichten zijn die de iS3000 verlaten, voor efficiënte communicatie is een optimaal mediapad naar een provider een must. Directe peer to peer communicatie verkleint de aanspraak op media kanalen in de iS3000 en vermindert de kans op onvoorspelbare vertragingen in het datanetwerk.

NAT-support: NEC Philips ondersteunt het omzetten van IP adressen in SIP berichten volgens RFC3581. Dit maakt het eenvoudiger om SIP berichten te sturen naar partijen die zich bevinden buiten het IP-domein van de klant.

Opschakelen/inbreken/meeluisteren met SIP telefonie: secretaresses en telefonistes kunnen met SIP@Net 4.1 hun vertrouwde faciliteiten blijven gebruiken. Op het moment dat meeluisteren van een derde partij in een SIP-gesprek wenselijk is, wordt de peer to peer mediastroom omgebogen naar de iS3000 zonder dat de gebruikers dit merken.

Configuratie van Polycom toestellen: eenvoudig beheer van toestellen is belangrijk. Een groot aantal Polycom toestellen is als een serie te programmeren. Dit biedt de mogelijkheid om in een korte tijd grote aantallen toestellen uit te rollen. Via een technisch beheer kan een toestel op afstand opgestart worden. De laatste software en configuratiefiles worden dan automatisch geladen.

Het SOPHO iS3000 communicatie platform biedt organisaties maximale flexibiliteit in het implementeren van hun IP migratie strategie. SIP@Net is de iS3000 call processing software die SIP functionaliteit tussen trunks, uitbreidingen en applicaties omvat en maakt volledige integratie met de communicatie en IT omgeving mogelijk.

De SOPHO iS3000 ondersteunt een reeks van krachtige applicaties en integreert Microsoft Office Communicator (LCS/OCS) en Microsoft Exchange met real-time communications zoals Instant Messaging, Unified Messaging en Audio en Web collaboration.

Organisaties kunnen verschillende toestellen verbinden zoals SIP gebaseerde conference units, WLAN-toestellen, SIP gebaseerde softphones, SIP videofoons en SIP DECT radio's. Bestaande klanten kunnen via een software upgrade gebruik maken van de nieuwe functies terwijl hun investering maximaal gewaarborgd blijft.

Over NEC Philips
NEC Philips Unified Solutions (NEC Philips) is de leverancier van innovatieve bedrijfscommunicatieoplossingen die de verschillende technologieën binnen alle typen organisaties, van welke omvang dan ook, samenvoegt tot één effectieve contactoplossing. Om dit te realiseren gebruikt NEC Philips naast eigen producten ook oplossingen van derden. Opgericht in 2006 als resultaat van een Joint Venture van NEC Corporation en Royal Philips Electronics, heeft het bedrijf meer dan 50 jaar ervaring in het leveren van bedrijfscommunicatiesystemen, applicaties, netwerken en diensten aan klanten over de hele wereld. Via een wereldwijd netwerk van verkooporganisaties, distributeurs en VARs verleent NEC Philips diensten aan haar klanten. NEC Philips koestert een bedrijfscultuur waarbij toewijding aan klanten, flexibiliteit en deskundigheid centraal staan. Voor meer informatie www.nec-philips.com

###

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Robert van Amerongen
NEC Philips Unified Solutions
T: +31 (0)35 689 15 21
E: robert.van.amerongen@nec-philips.com

of

Marlous Westra
Text 100 Public Relations
T: +31 (0)20 530 43 43
E: marlous.westra@text100.nl