Ingezonden persbericht


Persbericht

Compuware introduceert servicemanagement-oplossing

Vantage Service Manager stemt leveren van IT-diensten af op wensen en behoeften vanuit organisatie

Amsterdam, 24 mei 2007 - Compuware introduceert Vantage Service Manager, een servicemanagement-oplossing waarmee IT-afdelingen in staat zijn om het leveren van IT-diensten beter af te stemmen op de vraag vanuit de organisatie. Vantage Service Manager is gebaseerd op Centauri Business Service Manager, een product van het onlangs door Compuware overgenomen Proxima Technology. Vantage Service Manager is nu volledig geïntegreerd in Compuware's Vantage-productlijn.

Het is voor organisaties essentieel om te beschikken over betrouwbare en goed presterende applicaties. Bedrijven hebben daarom veel geïnvesteerd in tools voor applicatie- en infrastructuurbeheer en in software voor servicedesks. Desondanks is het nog steeds lastig om de juiste IT-diensten te leveren op het moment dat de organisatie daar behoefte aan heeft. Veel IT-projecten falen, de IT-afdeling wordt beschouwd als reactief en kan geen voordelen meer leveren die de concurrentiepositie van het bedrijf verbetert. De belangrijkste reden hiervoor is dat de IT-afdeling en de organisatie niet dezelfde taal spreken en dat de verwachtingen niet op elkaar zijn afgestemd. Een andere reden is dat IT dikwijls een groot gedeelte van de tijd bezig is met het oplossen van problemen. Compuware's Vantage Service Manager is bedoeld om deze communicatie en afstemming tussen de IT-afdeling en de organisatie te verbeteren.

Naast betere communicatie is het nu mogelijk om prioriteit te geven aan IT-werkzaamheden. Ook kan de tijd die nodig is voor het herstellen van IT-gerelateerde problemen worden gereduceerd. Door de combinatie van Compuware Vantage met Vantage Service Manager beschikken organisaties over een uitgebreid real-time zicht op de levering van services. Op deze manier kunnen kwalitatief hoogwaardige diensten worden verleend en kunnen de eisen en wensen van de organisatie en IT beter op elkaar worden afgestemd.

De Compuware Vantage-productlijn maakt het mogelijk om services te leveren die optimaal zijn afgestemd op de organisatie. Dit is mogelijk door het bij elkaar brengen van servicemanagement, het monitoren van de ervaringen van eindgebruikers, het analyseren van meetwaarden voor de infrastructuur en de servicedesk in de Vantage-producten. Doordat gebruik is gemaakt van Six Sigma-technieken kan de oplossing worden geïntegreerd met zowel Compuware-tools als hulpmiddelen van andere leveranciers.

Vantage Service Manager levert tot slot kant-en-klare dashboards voor zowel de IT-afdeling als de gebruikers. Hiermee beschikken organisaties over realtime en historische informatie ten aanzien van bedrijfskritische services, zodat zij snel waarde kunnen toevoegen aan de implementatie van servicemanagement.

Vantage Service Manager is per direct beschikbaar.

Compuware Nederland
Compuware is een softwareleverancier die zich toelegt op het leveren van oplossingen voor het verbeteren van de besturing van IT-organisaties en onderdelen daarvan, zoals IT Portfolio Management, en het bouwen, testen en beheren van grootschalige, bedrijfskritische systemen. Compuware is opgericht in 1973 in Detroit en behoort wereldwijd tot de top 10 van onafhankelijke softwareleveranciers. De aandelen van Compuware staan genoteerd aan de NASDAQ. In Amsterdam werken ruim 300 medewerkers, verdeeld over het Nederlandse verkoopkantoor, het Europese hoofdkantoor en het Amsterdam Development Center. Hier worden Compuware's OptimalJ en Uniface ontwikkeld. Dagelijks werken de ontwikkelaars in Amsterdam aan het optimaliseren van de bedrijfskritische applicaties voor organisaties wereldwijd. Hiermee heeft Compuware één van de grootste Development Centra in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.compuware.nl

# # #

Nina Breuning
Edelman
020 301 09 80
mailto:nina.breuning@edelman.com