GfK en Goodies lanceren de Goodies monitor

25.05.2007 / 09:38 / Rubriek: Economie / Organisatie: Solidaridad

Solidaridad

Persuitnodiging/Persbericht

Rotterdam/Dongen, 25 mei 2007

GfK en Goodies lanceren de Goodies monitor
Eindelijk helder zicht op de bewuste consument

GfK Panel Services Benelux bv en Goodies Media & Awareness werken samen aan de ontwikkeling van de GfK Goodies monitor: de vinger aan de pols van de bewuste consument.

Duurzaamheid speelt een sterk toenemende rol van betekenis in de economie. Producenten en consumenten laten zich in toenemende mate leiden door beginselen van duurzaamheid. Marktonderzoek naar de potentie van duurzame producten en diensten is van belang om verduurzaming van de economie te ondersteunen. De GfK Goodies monitor wordt stap voor stap opgebouwd. Eerst door onderzoek ter bepaling van de doelgroep met de meeste potentie voor verduurzaming van het gedrag. In de zomer van 2007 start de eerste van een reeks metingen van het consumptiegedrag. Zo ontstaat een steeds nauwkeuriger beeld van de ontwikkeling van duurzaam consumptiegedrag in de tijd. Doel, strategie en methodiek van de monitor worden bij de lancering op 6 juni a.s. verder toegelicht. De monitor wordt gelanceerd op het congres van MVO Nederland over 'Het nieuwe ondernemen'. Geïnteresseerde media en bedrijven zijn bij deze uitgenodigd de lancering bij te wonen.

Wat: Lancering GfK Goodies monitor
Waar: Congres Het nieuwe ondernemen van MVO NL, Nieuwegein Business Center, Blokhoeve 1, Nieuwegein
Wanneer: woensdag 6 juni 16.30-17.15 uur
Wie: Lianne van der Wijst GfK Panel Services Benelux en Bram Verkerke Goodies Hoe: Inschrijven voor de lancering kan nog op www.het-nieuwe-ondernemen.nl

Bundeling van krachten
Marktonderzoekbureau GfK Panel Services Benelux bv en crossmedia uitgeverij Goodies bundelen hun krachten bij de ontwikkeling van de GfK Goodies monitor. Dit leidt in meerdere opzichten tot een uniek marktonderzoekinstrument. De GfK Goodies monitor is gebaseerd op:

- Gedegen marktonderzoek van GfK naar duurzaam gedrag
- Segmentatie op basis van waarden en normen van de doelgroep
- Koppeling consumentenhouding met consumenten winkel- en koopgedrag (GfK ConsumerScan)
- Tien jaar ervaring met het Euro Socio Styles model in het Europese GfK netwerk Goodies is in staat de kennis over de doelgroep te koppelen aan moderne communicatie met de doelgroep: crossmediale interactieve communicatie met Goodies.nl, Goodies magazine, Goodies TV en Goodies lifestyle events. Goodies is daarmee een gericht marketing en reclamepodium voor bedrijven met een duurzame propositie. Goodies is als uitgever ook uniek vanwege de ideële bedrijfsdoelstelling: verbreding van de markt voor duurzame producten en diensten

Einde Persuitnodiging/Persbericht

Voor meer informatie neem contact op met:
GfK Panel Services Benelux bv, Lianne van der Wijst, 0162-384000, lianne.van.der.wijst@gfk.nl
Goodies/Solidaridad: Bram Verkerke, 030-2720313, bram.verkerke@solidaridad.nl