Gemeente Lochem


Description: De gemeente Lochem ?scoort? goed als het gaat om dienstverlening aan haar burgers...

Dienstverlening Lochem goed gewaardeerd

De gemeente Lochem 'scoort' goed als het gaat om dienstverlening aan haar burgers. Het waarderingscijfer dat klanten van de publieksbalie in Lochem geven voor hun service is een 7.8. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek van TNS NIPO (marketinginformatiegroep) dat in opdracht van de VNG is uitgevoerd. Lochem staat met deze waardering op een gedeelde tiende plaats.

Het is het eerste klanttevredenheidsonderzoek dat is uitgevoerd in de nieuwe gemeente Lochem. Het onderzoek spitste zich toe op de dienstverlening aan de balie. Met name het oordeel van de burgers over de geboden service is bijzonder goed te noemen. Dit is in het algemeen met een ruime 8 beoordeeld. Over de prijs die betaald moet worden voor de geboden producten zijn de inwoners minder tevreden. Dit is met een 6.3 gewaardeerd. De waardering van burgers over het gemeentehuis, zoals bereikbaarheid, wachtruimte en openingstijden, wordt met een ruime 7 beoordeeld, met een uitschieter naar een 8.5 voor de wachttijd.

Het onderzoek is uitgevoerd voor 80 gemeenten en voor het eerst ook voor de vier grote steden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht). Ruim 13.000 baliebezoekers werkten mee aan het onderzoek. Het hoogst scoren de gemeente Moerdijk en Duiven, beiden een 8.0. De uitkomsten van de telefonische dienstverlening in de gemeenten, waaronder Lochem worden in juli van dit jaar verwacht.