Ingezonden persbericht


BMC's Business Service Management verlaagt downtime

met 66 procent

Schiphol-Rijk, 25 mei 2007 - BMC Software heeft zijn vooraanstaande positie in Business Service Management verder versterkt met het nieuwe en verbeterde 'BSM solutions for IT Operations'. Een klant van BMC is er met deze oplossingen in geslaagd zijn downtime met 66 procent omlaag te brengen. Dit levert een jaarlijkse besparing op van ten minste 4 miljoen dollar.

BMC adresseert hiermee een cruciaal IT-probleem op: het tijdig ontdekken, isoleren en oplossen van operationele verstoringen. Deze verstoringen zijn een grote bron van kosten, ergernis en onvrede. Deze nieuwe allesomvattende oplossing van BMC zorgt voor een enorme verbetering op de cruciale terreinen van beheer van de IT-infrastructuur, applicaties, capaciteit en transacties.

Met BSM solutions for IT Operations geeft BMC haar klanten de mogelijkheid de snelheid, kwaliteit IT-dienstverlening te verhogen terwijl de kosten van de dienstverlening aanzienlijk worden verlaagd. De oplossing geeft de klant de beschikking over een geïntegreerd instrumentarium om verstoringen in de IT dienstverlening snel te identificeren en te prioritizeren. Direct krijgen de verantwoordelijke operationele afdelingen instructies hoe de verstoringen tijdig te verhelpen. In de meeste gevallen gebeurt dit alles voordat een eindgebruiker contact opneemt met de servicedesk. IT afdelingen zijn dan in staat verstoringen te verhelpen nog voor de business van hun klanten er hinder van ondervindt.

"Met meer dan 15.000 afnemers in 90 landen hadden we een oplossing nodig waarmee we applicaties wereldwijd konden monitoren, en tegelijk onze lokale aanwezigheid konden versterken. Dat kan alleen als iedereen in het team een allesomvattend beeld heeft van het terrein waarvoor ze verantwoordelijkheid dragen," zegt Denise Teeter, teamleider Monitoring en Unix Services bij IT Global Operations van Diebold Inc. Diebold fabriceert en onderhoudt onder meer geldautomaten en stemmachines. "Met behulp van de BMC oplossingen kunnen we onze teamleden over de hele wereld beter voorzien van hulpmiddelen die nodig zijn om onze zakelijke activiteiten proactief te managen. Zo kunnen we de administratieve lasten tot een minimum beperken, waardoor we als IT-afdeling onze klanten beter kunnen bedienen."

Met BMC's BSM solutions for IT Operations beschikt de operationele IT-afdeling over een uniforme blik op het beheer van transacties, capaciteit en performance van de fysieke en virtuele infrastructuur van de onderneming. Door potentiële verstoringen en hun potentiële impact op processen eerder te onderkennen en ze proactief op te lossen (de meest bedrijfskritische het eerst), reduceert de oplossing van BMC het aantal telefoontjes naar de servicedesk en verhoogt zij op hetzelfde moment de kwaliteit van de dienstverlening.

"Bedrijven zijn het een beetje zat om een groot deel van hun begroting te besteden aan het draaiend houden van bestaande systemen. Ze zijn op zoek naar BSM-oplossingen die geïntegreerd zijn en eenvoudig te implementeren en die ogenblikkelijk leiden tot kostenbesparingen en zakelijke voordelen," aldus Jim Grant, senior vice president en general manager van de business unit Enterprise Service Management van BMC.

BMC's BSM solutions for IT Operations ondersteunt het beheer van de infrastructuur, applicaties, capaciteit en transacties door een breed aanbod van nieuwe en verbeterde oplossingen. Die zijn rechtstreeks geïntegreerd met de CMDB van BMC en zijn in lijn met de IT Infrastructure Library® (ITIL®). De nieuwe producten in het aanbod zijn:
- BMC Transaction Management Root Cause Analysis
- BMC Performance Assurance / Performance Exception Detector
- CMDB support: BMC Performance Manager, BMC Performance Assurance

Het aanbod omvat daarnaast nieuwe releases van de volgende BMC-oplossingen:
· BMC Performance Manager

· BMC Performance Assurance

· BMC Transaction Management Application Response Time
· BMC Event Manager

· BMC Service Level Management

· BMC Service Impact Manager

Over BMC Software
BMC Software, Inc. (NYSE:BMC), is een vooraanstaand leverancier op wereldschaal van oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor het beheer van IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert oplossingen voor Business Service Management in de vorm van bedrijfssystemen, applicaties, databases en Service Management. BMC Software is opgericht in 1980 en realiseerde over het boekjaar 2006 een omzet van ongeveer 1,57 miljard dollar. Meer informatie over BMC Software vindt u op www.bmc.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Liesbeth Kramer

Text 100 Public Relations

Tel: 0031 (0) 20 530 43 49

E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl

###

BMC Software, the BMC Software logos, and all other BMC Software product or service names are registered trademarks or trademarks of BMC Software, Inc. All other trademarks or registered trademarks belong to their respective companies. © Copyright 2006, BMC Software, Inc.